Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@12:32:20 GMT

وقتی گوشی هوشمند دزدگیر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۹۸۷۳

وقتی گوشی هوشمند دزدگیر می‌شود

یک شرکت فناوری برنامه‌ای توسعه داده است که می‌توان با استفاده از آن، درب خودرو را باز کرد و ایمنی بالایی هم دارد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، کسانی که صاحب خودرویی از برندهای مربوطه هستند، می‌توانند از گوشی هوشمند خود به عنوان سوئیچ ماشین استفاده کنند.

کنسرسیوم اتصال خودرو (CCC)، ترکیبی از برندهای معروف گوشی‌های هوشمند و خودرو را با توسعه یک برنامه ایمنی موسوم به «کلید دیجیتال» به شما اجازه می‌دهد تا یک کلید مجازی برای خودروی خود دانلود کنید و توسط آن، در خودرو را باز کنید، موتور را روشن کنید و حتی خودرو را در دسترس رانندگان دیگر بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جای تعجب نیست که این فناوری بیش از هر چیز دیگری بر امنیت تمرکز دارد. روش کار بدین صورت است که تولیدکننده خودروی شما از یک سیستم معتبر و ایمن برای ارسال کلید دیجیتال به گوشی شما استفاده می‌کند که از NFC نزدیک برای اعطای دسترسی استفاده می‌کند.

بنابراین شما نمی‌توانید خودروی خود را از داخل خانه یا مسافت دور باز کنید، اما این کار باعث می‌شود که دزدان برای باز کردن خودروی شما نیاز به گوشی شما هم داشته باشند!

مدتی طول خواهد کشید تا شرکت‌های خودروسازی با این فناوری مطابقت پیدا کنند و آن را اجرا کنند، بنابراین روزهای نگه داشتن کلید ماشین در جیب هنوز سر نیامده است. با این حال، عضویت کنسرسیوم نشان می‌دهد که کلید دیجیتال می‌تواند فراگیر شود.

اپل، ال‌جی و سامسونگ از جمله برندهایی هستند که این فناوری را در اختیار کاربران قرار خواهند داد. ضمن اینکه در آن طرف قضیه، شرکت‌های خودروسازی بی‌ام‌دبلیو، هیوندای و فولکس‌واگن نیز متعهد به انجام این کار شده‌اند.

همچنین صحبت از نسخه 2.0 این برنامه است که متعهد به سازگاری بیشتر بین خودروها و گوشی‌های هوشمند است و در سه ماهه اول سال 2019 عرضه خواهد شد.

با این برنامه به راحتی می‌توان کلیدهای رایج را کنار گذاشت و احتمالا جزو ضروری خودروهای آینده خواهد بود.

منبع: ایسنا

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار دوستعلی جلیلیان، در تشریح جزئیات این خبر افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی خبری مبنی بر ورود یک دستگاه خودروی تویوتا (لندکروز) قاچاق و نگهداری در یکی از پارکینگ های سطح شهر چابهار، مأموران پلیس آگاهی این فرماندهی با هماهنگی های قضایی، اقدام به بازرسی از محل مورد نظر کردند و در بررسی های به عمل آمده مشخص شد که این خودرو، فاقد هرگونه مجوز گمرکی است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش تقریبی خودروی کشف شده ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: خودرو پس از تشکیل پرونده قضائی برای سیر مراحل قانونی به پارکینگ منتقل شد.

کد خبر 6093059

دیگر خبرها

  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • تویوتای ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس سیستان و بلوچستان
  • رای شورای رقابت درباره تغییر خودروی ثبت نامی در سامانه یکپارچه
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • دهقانی: نظام مالکیت فکری کلید توسعه عادلانه فناوری است
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟