Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-18@04:03:16 GMT

مناسب سازی مبلمان شهری مطالبه به حق معلولان است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۹۹۸۸۸

مناسب سازی مبلمان شهری مطالبه به حق معلولان است

لنجان-رییس اداره بهزیستی شهرستان لنجان گفت:نامناسب بودن معابر و خیابان‌ها یکی از مشکلات مهم معلولان به شمار می‌آید و باید توجه داشت نبود امکانات تردد متناسب باعث می‌شود معلولان نتوانند از مواهب زندگی و خدمات شهری بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، محمد حسین صادقی در نشست کمیته مناسب‌سازی اماکن ویژه معلولان و جانبازان شهرستان لنجان اظهار کرد: حدود 10 درصد جامعه را معلولان و جانبازان تشکیل می‌دهند، همچنین بالغ بر 9 درصد جامعه را نیز سالمندان به خود اختصاص داده‌اند و باید توجه داشت این افراد دارای محدودیت‌هایی هستند که باید شهرها و ساختمان‌های عمومی را به شکلی بنا بگذاریم تا این افراد نیز همچون افراد سالم بتوانند به راحتی از اماکن عمومی، ادارات و امکانات عمومی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه انسان‌ها حق حیات و بهره‌مندی از امکانات جامعه را دارند و با توجه به اینکه فرهنگ ایران اسلامی برگرفته از فرهنگ ناب اسلام است حقوق افراد به ویژه معلولان در جامعه ما یکسان در نظر گرفته شده، برهمین اساس یکی از اولویت‌های جامعه امروز مناسب‌سازی معابر عمومی در راستای سهولت در رفت و آمد معلولان است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان لنجان مناسب سازی مبلمان شهری را مطالبه به حق معلولان دانست و تصریح کرد: نامناسب بودن معابر و خیابان‌ها یکی از مشکلات مهم معلولان به شمار می‌آید و باید توجه داشت نبود امکانات تردد متناسب باعث می‌شود معلولان نتوانند از مواهب زندگی و خدمات شهری بهره‌مند شوند و با توجه به اهمیت موضوع حمایت از حقوق معلولان قانونی برای تحقق این مهم به تصویب رسید.

وی ادامه داد: در ماده دو این قانون آمده است تمامی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره مندی از آنها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.

صادقی اضافه کرد: معلولان جامعه در مواقع مراجعه به ادارات و بانک‌ها و حتی زمان استفاده از خودپرداز بانک باید از کسی کمک بگیرند تا بتوانند کارهای خود را انجام دهند البته برخی از ادارات و نهادها مکان‌هایی را برای عبور معلولان قرار داده‌اند، اما در برخی مکان‌ها به این امر توجه نشده و در برخی موارد مکان‌های تهیه شده مناسب عبور معلولان نیست.

وی عنوان کرد: پیشنهادات و برنامه‌های لازم در خصوص مناسب‌سازی اماکن عمومی برای استفاده معلولان به نهادها و شهرداری‌ها ارایه شده طبق قانون معلولان شهرداری‌ها موظفند از صدور پروانه احداث و یا پایان کار برای آن تعدادی از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابری که استانداردهای تخصصی مربوط به معلولان را رعایت نکرده باشند، خودداری کنند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: 48 اداره در شهرستان لنجان مورد بررسی قرار گرفتند و ورودی اصلی، سطح شیبدار، آسانسور و سرویس بهداشتی برنامه هایی است که مورد بررسی قرار گرفتند و نواقصی که در این ادارت وجود داشت به آنها گزارش شد تا شاهد رفع آنها باشیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: قانون حمایت از معلولان لنجان معلولان اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،آموزش و پرورش فهرج طی اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا به اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان با توجه به تدام بارش و آب گرفتگی معابر و به جهت حفظ سلامتی دانش آموزان مدارس تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان فهرج امروز ۲۹ فروردین ماه نیز تعطیل می باشد.

همچنین مدارس شهرستان نرماشیر نیز امروزتعطیل شد.

روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان بم هم اعلام کرد تمام مدارس شهرستان بم امروزتعطیل می باشد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان رابر، با توجه به هشدار وضعیت قرمز سازمان هواشناسی و با توجه به تداوم بارش باران و احتمال جاری شدن سیل با اعلام ستاد بحران شهرستان رابر برای حفظ سلامت دانش آموزان و همه همکاران، تمامی مدارس و مراکز پیش‌دبستانی شهرستان رابر در روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه تعطیل اعلام می گردد.

باران مدارس ابتدایی و متوسطه اول شهرستان بافت را هم تعطیل کرد.

آموزش به صورت غیر حضوری ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • سبک زندگی ایرانی - اسلامی باید در جامعه نهادینه شود
  • متفاوت بودن روشن‌گران افکار عمومی با تهدیدکنندگان امنیت روانی
  • مناسب سازی معابر در میبد وضعیت خوبی ندارد
  • جزئیات پیاده روسازی در تهران | در این دو سال چقدر پیاده رو مناطق مناسب سازی شده‌اند؟
  • تعطیلی برخی مدارس در استان کرمان
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • توجه ویژه به مردمی‌سازی پروژه ها و محرومیت‌زدایی در بودجه ۱۴۰۳
  • ضرورت فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های شهری خطرناک در قم
  • پلاک‌قرمز‌ها برای معتادان ناامن شدند
  • صیانت از جان شهروندان با برقی‌سازی خودروها