Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی به طور قطع زیر بار مسائلی که به ضرر مصالح و منافع ملی باشد، نخواهند رفت، به دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قطعا مجلس شورای اسلامی نظرات رهبری را ملاحظه و درباره FATF تصمیم‌گیری می‌‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: در حال حاضر طرح FATF در کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی مطرح است تا بعد از آن در صحن علنی مجلس بررسی شود.

وی با اشاره به این طرح در مجلس از سوی بسیاری از نمایندگان مورد مخالفت قرار گرفته است، تصریح کرد: منتظر هستیم تا ببینیم کمیسیون امنیت ملی مجلس چه نظری را به صحن مجلس ارائه می‌کند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی به طور قطع زیر بار مسائلی که به ضرر مصالح و منافع ملی باشد، نخواهند رفت، به دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: قطعا مجلس شورای اسلامی نظرات رهبری را ملاحظه و درباره FATF تصمیم‌گیری می‌‌کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان فرمودند:«همانگونه که درباره «برخی کنوانسیون‌های بین‌المللیِ اخیراً مطرح شده در مجلس» گفتیم، مجلس شورای اسلامی که رشید و بالغ و عاقل است، باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پولشویی قانونگذاری کند.»

این مسئول با اشاره به اختلاف‌نظرهای سیاسی و کارشناسی در مجلس ادامه داد: در حل بسیاری از مشکلات رهنمودهای مقام معظم رهبری چاره‌ساز است و مجلس شورای اسلامی دید‌گاه‌های حکیمانه رهبری را فصل الخطاب می‌داند و آن را سرلوحه قرار می‌دهد.

یوسف‌نژاد عملی بودن «قوانین» و «پرهیز از قانونگذاری در مسائل خلاف مصلحت کشور» را از نکات دیگر رهبر انقلاب خطاب به نمایندگان مجلس عنوان کرد و ادامه داد: «قانونگذاری در جهت اولویت مهم کشور یعنی حل معضلات اقتصادی» دستور کار دیگری بود که رهبر انقلاب برای مجلس ترسیم کردند.

وی حضور به موقع و کامل در کمیسیون‌ها و صحن علنی مجلس»، «پرهیز کامل از سفرهای خارجی غیر ضرور»، «پرهیز از اشرافی‌گری، پیگیری و مطالبه اجرای قوانین از توصیه‌های مهم دیگر رهبر انقلاب به نمایندگان بود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری به گزارش رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در مجلس، 200 جلسه علنی برگزار شد و 109 قانون و 14 مورد تحقیق و تفحص به تصویب رسید. 26 جلسه مجلس به موضوعات مهمی نظیر بررسی وضعیت صندوق‌های بازنشستگی، مشکلات آب، مسئله‌سازی‌های دی‌ماه سال گذشته، مسائل هسته‌ای و منطقه‌ای، وضعیت بانک‌ها و اشتغال و اولویت‌های اقتصادی کشور اختصاص یافت. مشکل تورم و طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام مورد توجه مجلس است و در بودجه سال 97 سازوکار جدیدی برای حل آن در نظر گرفته شد.

این مسئول با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته در زمینه تحقیق و تفحص 105 مورد طرح و 14 فقره در مجلس تصویب و 3 مورد به نتیجه رسیده و در مجلس قرائت شد، خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، بررسی عملکرد سازمان تامین اجتماعی، بررسی نحوه برخورد با کارگران معدن آق دره تکاب و ... بوده است.

یوسف‌نژاد در پایان با اعلام اینکه مجلس شورای اسلامی با تمام توان پشتیبان و حامی در منویات رهبری در مقابله با دسیسه‌های بیگانگان است، گفت: رویکرد مجلس تمرکز بر روی اولویت‌های کشور به ویژه حوزه اقتصادی است.

به گزارش بلاغ، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان یافته فراملی موسوم به پالرمو یکی از پرسر و صداترین لایحه‌هایی است که در مجلس دهم مطرح شده است.

الحاق به کنوانسیون پالرمو و تأمین مالی تروریسم بعضی از 40 الزامی است که گروه FATF برای ایران ایجاد کرده‌اند که در قالب اجرای آنها ایران را از لیست سیاه خارج کنند.

این لایحه جنجالی موافق و مخالفانی دارد و قرار است در خانه ملت تعیین تکلیف شود.

این لایحه با مخالفت‌های زیادی در داخل و خارج از مجلس مواجه شده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۹۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا بادامچی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیات رئیسه مجلس در پیگیری و پیشبرد اهداف و ماموریت‌های مجلس شورای نقش اساسی و موثری دارند گفت: انتخاب اعضای هیات رئیسه مجلس از یک سوی به جهت اینکه می‌تواند تبلور مجموعه مجلس باشد و از سوی دیگر چون تنظیم و پیگیری کننده سیاست‌های داخلی و خارجی بوده و همچنین موارد کلان، اقتصادی و اجتماعی است حائز اهمیت و اثرگذاری در میزان موفقیت ادوار مجلس است .

**رئیس مجلس باید فردی پاکدست و فساد ستیز باشد

بادامچی در گفتگو با مدارا، با بیان اینکه در هر دوره‌ای هیات رئیسه مجلس منسجم و دارای نگاه توسعه‌ای و پیشرو داشته، توفیق آن مجلس در خدمت‌رسانی به جامعه هم بیشتر و عیان‌تر بوده، افزود: در راس هیات رئیسه، کرسی ریاست مجلس و نماینده‌ای که به عنوان سکاندار بر آن تکیه می‌زند نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و پاکدستی، فسادستیزی و میزان آگاهی و اشراف به مسائل جهانی و پیشروی مردم از ویژگی‌هایی است که فرد کاندیدای ریاست مجلس باید داشته باشد، دوری کاندیداها از این ویژگی ها از اعتبار کرسی ریاست مجلس می‌کاهد و مجلس را در پیشبرد اهدافش با مانع مواجه می کند.

** هرگز نشنیدم دفتر رهبری در مورد انتخابات رئیس مجلس نظری داشته باشد

نماینده تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصل دموکراتیک مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رقابت بر سر کرسی هیات رئیسه معمولا بین فراکسیون‌های مجلس و از دل مجلس شکل می‌گیرد و رقابتی کاملاً مبتنی بر رای و شایستگی افراد است، چرا که اگر غیر از این باشد افراد منتخب نمی توانند در پیگیری امور محوله مستقلاً تصمیم بگیرند و به خارج از مجلس مستقل خواهند بود.

او ادامه داد: طی ۴ سال نمایندگی مردم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی هرگز نشنیدم دفتر رهبری در خصوص افراد و انتخاب رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه نظری داشته باشند. حتی در حد شایعه در راهروهای مجلس هم این مطلب مطرح نشد.

بادامچی تاکید کرد: منتسب کردن اقدامات درون مجلس همچون انتخاب رئیس مجلس یا دیگر تصمیمات کلان نمایندگان به نظر رهبر انقلاب منجر به خدشه دار شدن جایگاه رهبری می شود و اگر این دست امور در کشور بدعت گذاری شود، آسیب‌های جبران ناپذیری به شان و کیان مجلس وارد خواهد کرد.

** انتشار این دست شایعات جایگاه مجلس را تنزل می دهد

بادامچی خاطرنشان کرد: افردی که مدعی حمایت خارج از مجلس هستند نمی‌توانند استقلال رای داشته باشند و خود به عاملی برای تضعیف مجلس و کاهش اثر گذاری آن بدل می‌شوند و نمی‌توانند، این اصل که مجلس در راس امور است را محقق کنند و جایگاه مجلس را تنزل خواهند داد.

او در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان از انتشار این شایعات جلوگیری کرد، گفت: بهترین اقدام این است که خود بیت رهبری مانع ترویج این شایعات شوند، خود اقدام کنند و تذکر بدهند به افراد ومانع هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی و جناحی شوند.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در پایان یادآوری کرد: استقلال رای نمایندگان مجلس به معنی عدم تاثیر پذیری از لابی ها رایزنی‌های ذینفعان سیاسی و اقتصادی و حریت آنها شان مجلس را ارتقا خواهد داد و نمایندگان مجلس باید به عنوان وکلای مردم پیگیری خواسته ها و مطالبات عموم جامعه باشند و با شجاعت نظر مردم و خواست جامعه را دنبال کنند و مقهور شایعات و رایزنی های سیاسی نشوند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896397

دیگر خبرها

  • مطالبات دانشگاهیان دانشگاه آزاد مشهد از منتخبان مردم در مجلس
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • تقدیر نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • انصراف نمایندگان از طرح سوال وزیر کار
  • نمایندگان مجلس از تولیدات قرآنی رسانه ملی تقدیر کردند
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرایم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد
  • بیانیه ۲۲۰ نفر از نمایندگان در حمایت از راهبرد‌ها و تولیدات قرآنی رسانه ملی
  • طرح اصلاح مجازات سرقت‌ها و جرائم زیر ۲۰ میلیون تومان تصویب شد