Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@00:17:43 GMT

ابقای ایران در لیست سیاه FATF

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۰۰۲۹

قانونگذاران آمریکایی در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور خواسته‌اند از نفوذ آمریکا برای حفظ ایران در لیست سیاه گروه موسوم به FATF استفاده کند.

به گزارش تسنیم، چند نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خزانه‌داری این کشور با بیان ادعاهای قبلی خواسته‌اند واشنگتن از نفوذ خود برای نگاه داشتن نام ایران در فهرست سیاه «کارگروه ویژه اقدام مالی»، موسوم به FATF استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اد رویس»، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و «رابرت پورتمن»، رئیس کمیته فرعی تحقیقات در مجلس سنای آمریکا در این نامه با اشاره به نشست «کارگروه ویژه اقدام مالی» در هفته آینده نوشته‌اند: «ما از شما می‌خواهیم در نشست هفته آتی FATF به منظور محافظت از نظام مالی دنیا در برابر اقدامات ایران در زمینه پولشویی و تأمین مالی تروریسم از نفوذ ایالات متحده برای حفظ نام ایران در فهرست سیاه FATF و بازگرداندن اقدامات تقابلی علیه این کشور استفاده کنید.»

کارگروه اقدام مالی که خود را نهاد بین‌المللی برای مبارزه با پولشویی معرفی می‌کند برای اولین بار در تیرماه سال 1395 به مدت 12 ماه اقدامات تقابلی و تنبیهی علیه ایران را معلق کرد. این کارگروه علی‌رغم این نام ایران را در فهرست سیاه خود نگاه داشت.

کارگروه اقدام مالی، در اقدامی که به باور عده زیادی تصمیمی سیاسی دانسته می‌شود، تنها نام ایران و کره شمالی را در فهرست سیاه «کشوهای پرخطر در زمینه پولشویی» قرار داده است. این تصمیم به معنای آن است که بانکها و مؤسسات اعتباری دنیا در ارتباط با شرکتهای ایرانی بایستی احتیاط مفرط به خرج دهند که این اغلب، قطع همکاری‌های آنها با طرف ایرانی را در پی دارد.

پیوستن ایران به این کارگروه در مجلس شورای اسلامی ایران هم در دست بررسی است و نمایندگان مجلس در جلسه 20 خردادماه به توافق رسیدند بررسی FATF در مجلس تا روشن شدن نتیجه مذاکرات با اروپایی‌ها به‌مدت 2 ماه مسکوت بماند.

گروه کاری اقدام مالی (FATF) از سال 1989 و زیر نظر گروه هفت کشور صنعتی (G7) ایجاد شد. این گروه، به‌عنوان یک سیاستگذار پرنفوذ در حوزه مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم، دستورالعمل ارائه می‌کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : اسرائیل نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «عملیات وعده صادق موجب ایجاد روحیه خودباوری، امید و خوشحالی شد»، گفت: بعد از این عملیات موجی از شادی سراسر دنیا را فراگرفت.   به گزارش ایسنا، علی رضایی با اشاره به عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات تروریستی این رژیم اظهار کرد: اسرائیل مرتکب اشتباه محاسباتی شد و کنسولگری ایران در دمشق را مورد هدف قرار داد در حالی که فکر نمی‌کرد در واقع از مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و بطور خاص از سپاه سیلی محکمی بخورد.   وی با تاکید بر اینکه اگر به هر علتی رژیم صهیونیستی دوباره مرتکب خطای راهبردی شود، پاسخ جمهوری اسلامی این بار قوی‌تر است، گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که توانایی مقابله دارد و اگر دوباره حمله‌ای از سوی اسرائیل علیه منافع ملی ایرانیان تکرار شود، با توجه به تجربه‌ی عملیات وعده صادق، این بار قوی‌تر و محکم‌تر ضربات سنگین‌تری را به زیربناها و تاسیسات و اماکن حساس کشور جعلی اسرائیل وارد می‌کند.   این نماینده مجلس با بیان اینکه «رژیم صهیونیستی نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد چراکه می‌ترسد که مشکلات بعدی برای او پیش بیاید»، عنوان کرد: اسرائیل سالهاست که در حق ملت فلسطین ظلم می‌کند و امروز جمهوری اسلامی ایران آمد و مستقیماً وارد عمل شد و جواب این رژیم جعلی را با موشک و پهپاد داد. مشاهده کردیم که بعد از عملیات «وعده صادق» همه گروه‌های سیاسی و آحاد مردم ایران و جهان خوشحال شدند.    رضایی در پایان گفت: عملیات وعده صادق موجب ایجاد روحیه خودباوری، امید و خوشحالی شد و بعد از این عملیات موجی از شادی در سراسر دنیا مسلمانان و غیر مسلمانان و آزادی خواهان را فرا گرفت. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • مشارکت برای مقابله بر دشمن مشترک
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • نماینده مجلس لبنان: اقدام ایران سبب تغییر مواضع غرب شد
  • جنگ لیست‌ها در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • نماینده مجلس: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • نماینده مجلس : اسرائیل نمی‌تواند و نمی‌خواهد اقدام دیگری علیه ایران انجام دهد
  • در کره شمالی دانشگاه رفتن هم عجیب و غریب است!