Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:30:17 GMT

رشد شاخص اقتصادی در بخش صنعت سمنان مطلوب است

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۰۳۵۴

رشد شاخص اقتصادی در بخش صنعت سمنان مطلوب است

سمنان- ایرنا- رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: رشد شاخص اقتصادی با اقدامات مثبت دولت تدبیر و امید و ارایه تسهیلات رونق تولید در بخش صنعت این استان مطلوب است.

علی اصغر جمعه ای روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به همزمانی تک رقمی شدن تورم و رشد اقتصادی در صنایع بزرگ و بالادستی به عنوان یکی از دستاوردها و برنامه‌های دولت، افزود: این برنامه ها باید صنایع کوچک و متوسط و فعالان بخش خصوصی بخش صنعت و معدن را هم شامل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر برنامه های دولت به صنایع کوچک و فعالان بخش خصوصی در اقتصاد، اظهارداشت: بیشترین توجه دولت در برنامه ها نسبت به صنایع بزرگ بوده و لازم است دولت تدبیر و امید برای صنایع کوچک و متوسط چاره اندیشی در امور مختلف داشته باشد.
رییس اتاق بازرگانی سمنان با تاکید بر این که ایجاد آرامش در بازار و به وجود آوردن ثبات اقتصادی از دستاوردهای موفق و مهم دولت است، افزود: حدود 80 درصد از اقتصاد کشور دولتی است و بیشترین برنامه های کشور شامل حال این بخش می شود در حالی که باید به بخش های خصوصی و صنایع کوچک و متوسط توجه بیشتری شود.
جمعه ای با بیان این که در گذشته و در دولت قبل شاهد تلاطم در بازار بودیم، اما دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی توانست این تلاطم را از بین ببرد و اقتصاد را با ثبات کند، ادامه داد: دولت زمانی بر سر کار آمد که خزانه خالی بود و کشور در فشار سخت و ظالمانه تحریم ها قرار داشت، با این حال دولت برای به ثبات رساندن اقتصاد و ایجاد آرامش در بازار تلاش فراوانی کرد و در این راه موفق بود.
وی خاطرنشان کرد: در کنار رشد اقتصادی، اشتغال زایی افزایش پیدا می کند و مسوولانی که تعیین‌کننده تعرفه های واردات کالا هستند باید بر اساس سیاست های کلی حرکت کنند تا به رشد اقتصادی در صنایع کوچک و متوسط دست یافت.
یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان فعالیت دارند که اکثریت آنها با مشارکت فعالان بخش خصوصی به تولید می پردازد
رشد اقتصادی ایران در سال 90 ، منهای 6.9 درصد بود و اکنون این رقم به 6.5 درصد رسیده است و در دولت تدبیر وامید تورم از 43 درصد به 8.9 درصد کاهش یافت.
استان سمنان بیش از 702 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7339

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد شاخص اقتصادي سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنفس هوای مطلوب در تهران طی امروز

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۴ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

به گزارش مهر، همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۳ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۸ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۶ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

دیگر خبرها

  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • نگاه ویژه به ارتقای شاخص‌های آموزشی در سفر رئیس‌جمهور به سمنان
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • فعال شدن صنایع راکد لرستان نیازمند نگاه ویژه دولت
  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • تنفس هوای مطلوب در تهران طی امروز