Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوادث رکنا: روز جمعه بود و ما تازه نظافت خودروها، خوابگاه و قسمت‌های مختلف ایستگاه را تمام کرده بودیم.

به گزارش گروه حوادث Accidents رکنا، برای رفع خستگی و نوشیدن چای دور هم نشسته بودیم که اعلام شد یک منزل مسکونی براثر انفجار تخریب شده است. بلافاصله سوار بر خودروهای آتش‌نشانی، راهی محل حادثه Incident واقع‌در خیابان امام‌خمینی شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وقتی به محل رسیدیم، با حادثه‌ای وحشتناک‌تر از آتش‌سوزی اعلام‌شده مواجه شدیم. بر‌اثر انفجار گاز شهری نه‌تنها یک ساختمان دوطبقه به‌طور کامل فرو ریخته بود، که دیوارها و سقف برخی منازل اطراف نیز خراب شده و حتی شیشه‌های چند خانه که دورتر از کانون انفجار بودند، شکسته بود.

وسعت آوار، ما را هم شوکه کرد و پیش‌از هر کار، ابتدا وضعیت را به ستاد فرماندهی اطلاع دادیم و درخواست نیروی کمکی کردیم. از همه ارگان‌های ذی‌ربط نیز سر صحنه آمده بودند. اولویت نخست ما، نجات جان محبوسان احتمالی بود.

از همسایه‌ها درباره وضعیت ساکنان پرسیدم. خوشبختانه به‌علت تعطیلی روز جمعه بیشتر ساکنان در منزل نبودند، اما همسایه‌ها اعلام کردند ساختمان دو‌طبقه متعلق‌به دو پیرزن است که معمولا از خانه خارج نمی‌شوند. با این اطلاعات، عملیات جست‌و‌جو زیر آوار آغاز شد. هر‌چه کار جلوتر می‌رفت، کمترین نشانی از حضور این افراد زیر آوار به دست نمی‌آمد.

حدود دو‌ساعت در‌حال خاک‌برداری و جابه‌جایی نخاله‌های ساختمانی بودیم، اما نتیجه آن هیچ بود. کلافه شده بودیم. دوباره سراغ همسایه‌ها رفتیم. با خود گفتیم شاید اشتباه کرده باشند، اما همه همسایه‌ها از حضور همیشگی این پیرزن‌ها خبر می‌دادند. عملیات ادامه یافت. دوباره کار را از سر گرفتیم. ساعت از ٣عصر گذشته بود، اما اثری از هیچ فردی زیر آوار نبود.

رئیس ایستگاه نیز که خود در‌کنار ما عملیات را هدایت می‌کرد، متعجب بود و اعتقاد داشت که اگر فردی زیر آوار بود، باید با این میزان خاک‌برداری حتما نشانه‌ای به دست می‌آمد. تقریبا یک دور خاک‌ها را زیر‌و‌رو کرده و نزدیک پایان عملیات بودیم که مردی، از سد نیروهای انتظامی که محدوده را برای بررسی‌های بیشتر بسته بودند، گذشت و خود را دوان‌دوان به ما رساند. او که چشمش به میزان خاک‌برداری‌ها افتاده بود، رو به ما کرد و گفت: «‌آقا نکَنید؛ در این خانه کسی نیست.» اول فکر کردیم که او صاحبخانه است، اما او ادامه داد: «‌‌من راننده تاکسی هستم و صبح، دو پیرزن را از این منزل سوار کردم و به خانه یکی از اقوامشان بردم. خودشان می‌گفتند کسی در خانه نیست.»

خوشحال بودیم از اینکه با این میزان آوار به هیچ فردی آسیب نرسیده است، اما وقتی به حجم خاک‌برداری نگاه می‌کردیم، آه از نهادمان بلند می‌شد. عملیات جست‌و‌جو که تمام شد، به‌دنبال علت حادثه، عملیاتی دیگر آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد که شلنگ گاز در یکی از این منازل نشتی داشته و هیچ اقدامی برای تعویض این شلنگ انجام نشده است. آن روز، پس‌از خروج این پیرزن‌ها، که ما آن را بیشتر امداد غیبی می‌دانستیم، گاز به‌مرور در فضای بسته منزل جمع و با جرقه‌ یخچال، این منزل دو‌طبقه منفجر و تخریب گسترده‌ای ایجاد شده بود. 
خاطره از شهید سید‌رضا رجائی، آتش‌نشان سابق مشهدی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

باردار شدن دختر 16 ساله در سفر به دوبی / مادرم مرا در اختیار یک مرد در هتل گذاشت!

زن سوم شوهرم بودم و برای انتقام با برادر هوویم همخوابی کردم!

خودکشی معلم اخراجی در مقابل چشم همسایه ها + تصویر

مردی که به خاطر کثافت کاری سیستم امنیتی را دور زد! +فیلم

عکس / این 4 کودک هرگز بیدار نشدند! / 16+

وحشت مریم از رفتار مرد وقیح در کوچه خلوت +عکس

صدور کیفرخواست 54 اخلالگر در مدرسه راه شهدا / ماجرای دست درازی سرایدار به دانش آموز دختر چه بود؟ + عکس

سفارش طناب دار برای پزشک تبریزی/ علت مرگ خانوادگی برملا شد+عکس

بی حجاب شدن بازیگر زن ایرانی جلوی دوربین + فیلم و عکس

ازدواج یک زن با 2 زن ! / رازی که لو رفت+تصاویر

دختر 16 ساله وقتی با پسری خلوت کرد، 3 پسر دیگر داخل اتاق در کمین بودند + عکس

راز عقیم بودن مرد پس از مرگ زن باردارش لو رفت / قاضی تهران چه گفت! + عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت حوادث Accidents چای منزل حادثه Incident اخبار حوادث صبح پیرزن حوادث مشهد ساعت راننده تاکسی انفجار گاز شهری اخبار مشهد عکس ایران دختر پرونده من حوادث ازدواج زندگی فیلم جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسایه سایه‌ات به سرم مستدام باد...

شعرخوانی سیدحمیدرضا برقعی در وصف حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیه را مشاهده کنید.

     

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3073464 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم
  • بازبینی گزارش میدانی خبرنگار بی‌بی‌سی!
  • رهاسازی پیکر فرد فوت شده در اثر ریزش آوار توسط امدادگران هرمزگانی
  • همسایه سایه‌ات به سرم مستدام باد...
  • بدون مربی به مسابقات بدمینتون آسیا اعزام شدیم/ بدنمان خسته بود!
  • لائوتارو: تاریخ‌ساز شدیم، نباید این خوشحالی تمام شود
  • در غزه گرفتار شدیم | جایگزینی برای حماس وجود ندارد
  • تحلیلگر صهیونیست:در غزه گرفتار شدیم/جایگزینی برای حماس وجود ندارد
  • ریزش آوار در جنوب تهران موجب مرگ یک کارگر شد