Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – زنگنه: آمریکایی‌ها خیلی زود به اشتباه‌های خود پی می‌برند، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری: رتبه ایران در تولید علم از 34 به 16 ارتقا یافته است، فشارها بر روابط بلگراد با تهران تاثیری ندارد و سازمان ملل نسبت به عواقب وخیم انسانی در الحدیده هشدار داد از مهمترین عناوین خبری ایرنا در 12ساعت گذشته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار داخلی
*********
تهران- وزیر نفت گفت: تلاش آمریکا برای اعمال فشار بر ایران، مهم‌ترین عامل رشد قیمت نفت در هفته‌های اخیر بوده است و آنها به زودی به ناکارآمدی روش‌های خود پی می‌برند.
تهران – معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، در دومین همایش همکاری‌های بین‌المللی اقتصادی و فناوری ایران و اروپا در بروکسل گفت، در خلال دهه‌های 2005 و 2016 رتبه جهانی ایران در تولید علمی به طرز چشمگیری رشد کرده واز رده 34 به 16 ارتقا یافته است.
بلگراد- آلکساندر ووچیچ رییس جمهوری صربستان در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: به رغم فشارهای کشورهای غربی، به تلاش ها برای توسعه همکاری ها با تهران ادامه خواهیم داد.
تهران- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تیم های نظارتی و تعزیراتی برای برخورد با سودجویان فعال تر شده اند، گفت: سامانه 190 آماده دریافت گزارش تخلفات حوزه بهداشت، درمان و داروست.
تهران- رئیس کل گمرک ایران گفت: از ابتدای امسال تا 27 خردادماه، ارزش صادرات غیرنفتی کشور با افزایش قابل توجهی به 11 میلیارد و 242 میلیون دلار رسید.
بلگراد - پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک صربستان و ایران روز پنجشنبه رسما آغاز بکار کرد و در جریان آن سه یادداشت تفاهم همکاری بین دوکشور امضا شد.
تهران- کارشناسان آسیب های اجتماعی معتقدند، با توجه به شرایط اقلیمی، کمبود منابع آب، شرایط زیست محیطی و جمعیت روبه افزایش کلان شهرها، ساخته شدن شهرک های جدید و مسکن مهر در کنار شهرهای مادر، به دلیل آسیب شناسی نشدن در بخش های مختلف، پیامدهای منفی فراوانی در پی داشته است.
تهران- فرزند شهید بهشتی با تاکید بر اینکه جریان اصلاح طلبی باید درباره نگاهش به عدالت اجتماعی تجدیدنظر کند، گفت: آنها باید نگاه جامع تری به این موضوع داشته باشند و در این زمینه می توانند از افکار شهد بهشتی کمک بگیرند.
تهران - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، فراموش شدن اخلاق را از مشکلات کنونی جامعه دانست و گفت: قانون به تنهایی مشکلات را رفع نمی کند، بلکه اخلاق مداری و توجه به آن در این حوزه یک اصل است.
اخبارخارجی
*********
نیویورک- دادگاه فدرال شیکاگو در آمریکا بار دیگر پرونده یک تاجر ایرانی را که به صادرات غیرقانونی متهم شده است، به جریان انداخت.
تهران - «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن پنجشنبه شب گفت: بیم آن دارم که تشدید تنش ها در بندر الحدیده (غرب یمن) پیامدهای سیاسی و انسانی خطرناکی در پی داشته باشد.
مسکو - رئیس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: دوران جنگ میان دو کره به سر آمده و تغییراتی تاریخی در شبه‌جزیره کره در حال وقوع است.
آنکارا- بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه گفت که درباره عملیات قندیل در شمال عراق علیه مواضع عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) اختلافی با ایران نداریم.
آنکاراـ دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه گفت: آنکارا با همکاری تهران می تواند قندیل را از وجود تروریست های حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) پاکسازی کند اما این اقدام با همراهی آمریکا امکانپذیر نیست.
آنکارا- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد: 200 هزار پناهجوی سوری ساکن مناطق مختلف ترکیه به کشور و شهرهای محل سکونت خود بازگشته اند.
الجزیره - اتحادیه ائمه جماعت تونس با بیان اینکه عربستان درامد حاصل از مناسک حج را صرف تجاوز به دیگر کشورهای اسلامی می کند، از مفتی این کشور خواست حج امسال را تعطیل اعلام کند.
تهران - « مانوئل کِودو» وزیر نفت ونزوئلا که کشورش از سوی آمریکا زیر فشار تحریم های سنگین قرار دارد، عصر پنجشنبه در وین گفت: تحریم های واشنگتن عامل اصلی بی ثباتی بازار نفت است.
دمشق - هشت تن در 2 انفجار شهر ادلب واقع در شمال سوریه کشته و 30 تن دیگر زخمی شدند.
باکو– «نصیر احمد اندیشه» معاون وزیر امور خارجه افغانستان روز پنجشنبه در دیدار با «رامیز حسن اف» همتای آذربایجانی خود از همکاری باکو برای تامین ثبات افغانستان قدردانی کرد .
آنکاراـ رسانه های خبری ترکیه بازی دلاورانه تیم ملی فوتبال ایران در برابر اسپانیا در دومین رقابت خود در جام جهانی 2018 روسیه را به شکل گسترده ای منعکس کردند به طوری که این رویداد در راس اخبار رسانه های این کشور جای گرفت.
باکو – سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ،گفت : مسکو همراه با فرانسه و آمریکا و با توافق کامل باکو و ایروان به فعالیت خود برای حل مناقشه قره باغ ادامه می دهد .
آنکارا- پس از ماه ها چالش بین آنکارا و واشنگتن، تحویل هواپیماهای خریداری شده اف.35 به ترکیه آغاز شد و امروز ترکیه نخستین جنگنده اف.35 خود را طی مراسمی در فورت وورث ایالت تگزاس آمریکا تحویل گرفت.
تهران - «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله عصر پنجشنبه گفت که ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات در ساحل غربی یمن شکست سختی را متحمل شدند.
نیویورک - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواستار آزادی شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق که به اتهام همکاری با قطر تحت بازجویی قرار گرفته بود، از زندان های بحرین شد.
آنکاراـ خبرگزاری آناتولی ترکیه اعلام کرد که 11 عضو حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، امروز در آنکارا توسط پلیس امنیت این شهر دستگیر شدند.
تهران - شبکه خبری المیادین پنجشنبه شب اعلام کرد: سرتیپ «احمد العقیلی» فرمانده تیپ 153 نیروهای وفادار به عبدربه منصورهادی رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن کشته شده است.
الجزیره- «احمد اویحیی » نخست وزیر الجزایر روز پنجشنبه از «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری این کشور خواست برای پنجمین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.
نیویورک- رئیس جمهوری آمریکا در ابتدای نشست روز پنجشنبه کابینه خود درباره کره شمالی گفت: همه چیز و حتی شخصیت ها می توانند تغییر کنند، ممکن است در نهایت با درگیری مواجه شویم و شاید هم نشویم.
اربیل - در پی اعلام حکم دادگاه عالی فدرال عراق مبنی بر موافقت با بازشماری دستی آرا و مخالفت با ابطال آرای نظامیان و آوارگان، احزاب کرد عراقی مخالف و موافق نتایج انتخابات از آن استقبال کردند.
بیروت- «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان عصر پنجشنبه در صدر هیاتی عالیرتبه وارد بیروت پایتخت لبنان شد. محور اصلی دیدارهای وی با مقام های لبنانی، بررسی وضعیت پناهجویان سوری است.
تهران – خبرگزاری رویترز نوشت: زید رعد الحسین کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد ، قوانین جدید مجارستان که مردم را برای کمک به پناهجویان مجازات می کند، شرم آور و قطعا نوعی نژاد پرستی است.
پکن - ژاپن می گوید با توجه به بهبود شرایط امنیتی در منطقه، تمرینات مردمی مقابله با حملات موشکی کره شمالی را متوقف کرده است.
شبس*1613*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كليات عناوين ايرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در این باره تصریح کرد: آنچه در غزه جریان دارد، ظلم و جنایتی بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی خاطرنشان کرد که نتانیاهو امنیت کل منطقه و امنیت اسرائیلی‌ها را هم به خطر می‌اندازد.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به واکنش اخیر ایران به رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: درگیری‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات و آرامش منطقه است.

اردوغان ادامه داد که نباید جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه را نادیده گرفت.

وی اضافه کرد که روابط تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی همانگونه که قبلا نیز مسوولان گفته بودند، متوقف شده است.

اردوغان تاکید کرد صهیونیست‌ها غزه و فلسطین را به طور کامل نابود کردند.

پس از گذشت ٢٠١ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور مصر به ترکیه سفر می‌کند
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • شنبه محبوب، پنجشنبه مغموم
  • اورونوف، مهمترین اسلحه اوسمار برای انتقام
  • تعطیلی پنجشنبه ها از موانع اصلی عدم تحقق شعار سال است
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • تشریح ابعاد پاسخ موشکی و پهبادی ایران در برنامه گفتگوی ویژه خبری
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • راه‌آهن: به‌تازگی قطار تجاری از افغانستان وارد ایران نشده است