Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید وجیه‌الله موسوی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - منطقه ساری گفت: ۱۰ سال گذشته ۳۳۹ فقره به حجم ۲۴ هزار و ۴۹۸ مترمکعب شن و ماسه از سواحل شهر‌های استان برای ویلاسازی وانتقال به دیگراستان‌ها برداشت شده است.

وی افزود: بیشترین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در سواحل رویان، نوشهر، تنکابن، عباس آباد، چالوس و رامسر انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید وجیه‌الله موسوی راه چاره را ساخت شهرک‌های شن و ماسه دانست و گفت: مقدمات کار برای ساخت مجتمع ۵۰ هکتاری مجهز به دستگاه‌های سنگ‌شکن در شهرستان تنکابن انجام شده است.

یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران نیز با بیان اینکه برداشت‌های غیرمجاز همچنان ادامه دارد، گفت: برداشت بی رویه موجب فرسایش رودخانه‌ها و سواحل، نابودی آبزیان، تشکیل سینکوله‌ها (سنگ خزه)، از دست دادن تنوع زیستی، آلودگی خاک ناشی از نشت مواد شیمیایی شده است.

محمدپور رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز گفت: یکی از دستگاه‌های صدور مجوز برداشت شن وماسه این سازمان است.

وی افزود: حدود ۱۹ میلیون مترمکعب معادن شن و ماسه در استان شناسایی شده است که در این زمینه برداشت‌ها باید ساماندهی شود.

محمدپور گفت: برای ایجاد مجتمع‌های ۵۰ هکتاری در غرب استان، ۴۰ هکتاری در آمل و ۷۰ هکتاری در تلمادره ساری موافقت اصولی گرفته شده است وبا فعال شدن این مجتمع‌ها، نیاز استان به شن و ماسه تامین می‌شود.
انتهای پیام/آ

برداشت‌های بی اجازه شن و ماسه همچنان در مازندران ادامه دارد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد رئیسی با اشاره به فعالیت‌های اصلی مهندسی رودخانه‌ها و سواحل اظهار کرد: بیش از ۱۷ کیلومتر عملیات ساماندهی شامل بازگشایی، رفع تصرفات، آزادسازی و لایروبی رودخانه‌های شهرستان‌های استان به ترتیب اولویت مدیریت بحران مستقر در فرمانداری شهرستان‌ها طی سال ۱۴۰۲ صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی یا بسیج ماشین آلات سایر دستگاه‌های اجرایی تأمین شده، افزود: بیش از ۴۱۰ هزار مترمربع در راستای حفاظت و صیانت از اراضی ملی و رفع خطرات جانی و مالی سیلاب رفع تصرف شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌آذربایجان‌شرقی ادامه داد: از ۱۷ کیلومتر ساماندهی شده، ۱۲ کیلومتر از محل اعتبارات طرح‌های عمرانی و ۵ کیلومتر نیز از محل بسیج ماشین آلات بوده است.

رئیسی با اشاره به آمار ساماندهی رودخانه‌ها از سال ۹۰ تاکنون خاطرنشان کرد: حدود ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و سواحل شهرستان‌ها شامل رفع تصرفات غیرمجاز از بستر قانونی، بازگشایی و لایروبی ساماندهی شده که ۱۱۰ میلیون مترمربع از اراضی ملی حاصل شده است.

علی اخوندزاده، مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز در این زمینه افزود: در این بخش برنامه‌ریزی و آینده‌نگری مثبتی صورت گرفته که طبق آن در سال‌جاری نیز ۱۱ کیلومتر از رودخانه‌های استان در نقاط مشخص شده ساماندهی خواهد شد.

کد خبر 6085493

دیگر خبرها

  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی
  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • خط و نشان شبانه دادستان گرگان برای ویلاسازان توسکستان/ مدیران متخلف احضار می‌شوند
  • برداشت ۲۲ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های غیرمجاز در قم
  • دستور دادستانی برای تخریب تمام ویلا‌های باغ‌سرهنگ توسکستان
  • ۱۶۰ کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان/ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • توقف برداشت شن و ماسه از منطقه باغ شاه توسکستان گرگان؛ تشکیل پرونده برای مدیران متخلف
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی