Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام گیل‌آبادی که با ایجاد تغییراتی در نمایش «یک دقیقه و 13 ثانیه»، این اثر را از 31 خردادماه در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌کند، از تور اروپایی و کانادایی این اثر در دو ماه آینده خبر داد.

شهرام گیل‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، گفت: با استقبال فوق‌العاده‌ای که سال گذشته از نمایش «یک دقیقه و 13 ثانیه» صورت گرفت،‌ تصمیم گرفتیم امسال هم این اثر نمایشی را با ایجاد تغییراتی روی صحنه ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سال گذشته علی‌رغم میزان استقبال مخاطب، به خاطر بر هم نخوردن برنامه‌ریزی‌های تماشاخانه ایرانشهر به اجرا پایان دادیم در حالی که اگر سه ماه دیگر هم روی صحنه می‌ماند همچنان مورد توجه تماشاگران قرار می‌گرفت. این اثر نمایشی سال گذشته با لطف تماشاگر از پر فروش‌ترین نمایش‌های سال ایرانشهر شد و هر چند که از ظرفیت سالن به صورت حداکثری استفاده می‌شد و نمایش در چند نوبت اجرا می‌شد اما بسیاری از افراد فرصت تماشای اثر را نیافتند یا امکان تماشای مجدد را پیدا نکردند.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: علی‌رغم اینکه گروه برای اجرای نمایش جدیدی، برنامه‌ریزی کرده بود اما با توجه به تقاضاها و توجه مخاطب، اجرای نمایش «یک دقیقه و 13 ثانیه» را در دستور کار قرار دادیم که در فضای جدیدی از 31 خردادماه هر شب ساعت 21 روی صحنه خواهد رفت.

وی در خصوص تغییرات ایجاد شده اظهار کرد: طبیعتا با گذشت یک سال از اجرای قبل، نیاز بود تا تغییراتی اتفاق افتد و اثر مطابق با زمان حال آماده شود. بر همین اساس فضای اجرایی کار را دگرگون کردیم و با ایجاد فرم جدید سعی داریم پاسخ لطف تماشاگر را بدهیم و اجرا به گونه‌ای باشد که برای تماشاگر اجرای قبل هم، دیدن دوباره اثر جذابیت داشته باشد.

گیل‌آبادی افزود: نوع چیدمان سالن در پردیس تئاتر شهرزاد همچون تماشاخانه ایرانشهر است و اجرا تعاملی خواهد بود. نمایش روایت‌گر قصه 4 زن کارتن‌خواب است که در فضای جدیدی داستان زندگی‌شان مطرح می‌شود، برای مثال در نخستین اجرای اثر محمد علیزاده خواننده پاپ کشورمان در اجرا همکاری خواهد داشت و بخشی از کنسرت خود را در سالن اجرا می‌کند.

اجرا با همکاری هنرمندان چهره

کارگردان نمایش «یک دقیقه و 13 ثانیه» گفت: به اقتضای هر شب یک چهره مشهور، بازیگر، هنرمندان موسیقی‌ و خواننده در سالن حضور خواهد یافت و در هر اجرا کمک کننده گروه اجرایی خواهد بود. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هنرمندانی چون رضا صادقی، فرهاد اصلانی و هدیه تهرانی در شکل جدید اجرای «یک دقیقه و 13 ثانیه» همکاری خواهند داشت.

وی تاکید کرد: در متن نمایش،بخش‌هایی به نسبت فضای جدید ایجاد شده جابجا شده است. این اثر نمایشی در طول ماه آینده یعنی تیر ماه روی صحنه خواهد بود و ادامه اجرای آن بسته به برنامه‌ریزی‌هایی است که از سوی گروه و سالن نمایشی انجام می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اجرای نمایش «یک دقیقه و 13 ثانیه» در اروپا و کانادا اشاره کرد و افزود: تور اروپا و کانادا در دو ماه آینده خواهد بود و با اتمام اجرا در ایران تصمیم داریم این اثر نمایشی را در 7 کشور روی صحنه ببریم.

گیل‌آبادی بیان کرد: اجرای نمایش در کشورهای خارجی به دعوت شهرهای مختلف میسر شده و ما اکنون در حال بررسی پیشنهادات هستیم و بر همین اساس هم ممکن است نمایش را در شهرهای بیشتری اجرا کنیم. آنچه مسلم است این است که این اثر در شهرهایی که کمتر نمایش ایرانی در آنها اجرا شده، هم روی صحنه می‌رود.

وی درباره اولویت‌ها در انتخاب مکان اجرا تصریح کرد: این موضوع بسته به تعداد هموطنان ایرانی، دعوت‌هایی که از گروه نمایشی برای اجرا شده و همچنین فراهم بودن امکانات مورد نیاز گروه است. از مهم‌ترین ملاک‌های ما انطباق آمار و میزان تماشاگر و شرایط و امکاناتی اسنت که می‌خواهیم در اختیار داشته باشیم.

این کارگردان تئاتر در خصوص توجه به موضوع زنان کارتن‌خواب در «یک دقیقه و سیزده ثانیه» نیز پیش از این به خبرنگار آنا گفت: اگرچه با نگاهی اجمالی به محیط پیرامون با مردان کارتن‌خواب هم مواجه می‌شویم اما زنان کارتن‌خواب آسیب‌های متعددی دارند و مسائلشان نسبت به مردان کارتن‌خواب بسیار بیشتر است. بر اساس فرهنگ، اعتقاد و آیین، به نظر می‌رسد که در جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم زنان از دیرباز از جایگاه خاصی داشته‌اند و مادران، خواهران، زنان و بانان در جامعه و فرهنگ ما همیشه عزیز بوده‌اند و این امر تحت تاثیر جامعه مدرن در حال تغییر است به طوریکه نه نگاه سنتی و نه نگاه مدرنی به آن وجود ندارد.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به شکنندگی روحی، عاطفی و حسی بانوان طبیعی است که این افراد با آسیب‌های بیشتری مواجه شوند و همین امر پایه‌های خانواده و یک زندگی را سست کند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۰۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایرلورکوزن ۲ - ۲ اشتوتگارت/ رکورد شکست ناپذیری باز هم در ثانیه‌های پایانی حفظ شد + فیلم

بایرلورکوزن در بازی هفته سی و یکم بوندس‌لیگا از اشتوتگارت میزبانی کرد و به تساوی ۲ - ۲ رسید.  

اشتوتگارت با گل‌های کریس فوریخ در دقیقه ۴۷ و دنیز اونداو در دقیقه ۵۷ از میزبان پیش افتاد. لورکوزن توسط امین عدلی در دقیقه ۶۲ یکی از گل‌های خورده را جبران کرد.  در حالی که اشتوتگارت تا دقیقه ۹۶ با نتیجه ۲ - ۱ پیش بود، در نهایت رابرت آندریخ در ثانیه‌های پایانی بازی را به تساوی کشاند تا باز هم روند شکست ناپذیری خود را در ثانیه‌های پایانی حفظ کند. شاگردان آلونسو اکنون ۴۶ بازی بدون شکست در فصل جاری را گذرانده اند.

این تیم آلمانی در ۱۲ بازی اخیر خود، ۱۳ گل بعد از دقیقه ۸۰ به ثمر رسانده است. شاگردان ژابی آلونسو در همه رقابت‌های فصل جاری تاکنون در ۱۰ بازی موفق شده اند در وقت‌های تلف شده نیمه دوم، باخت را با مساوی یا برد عوض کنند. آنها پس از دقیقه ۹۰ تاکنون ۱۳ گل زده اند و هیچ گلی دریافت نکرده اند.

با این نتیجه لورکوزن ۸۱ امتیازی شد و اشتوتگارت هم با ۶۴ امتیاز همچنان در رده سوم جدول باقی می‌ماند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • بایرلورکوزن ۲ - ۲ اشتوتگارت/ رکورد شکست ناپذیری باز هم در ثانیه‌های پایانی حفظ شد + فیلم
  • لورکوزن در آخرین ثانیه از شکست گریخت/ ادامه روند شکست‌ناپذیری تیم آلونسو
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • پلیس مکتبی پیشگام برای اجرای احکام الهی