Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-09@02:23:08 GMT

ديدار موگريني و وزير خارجه قطر

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۰۸۶۰

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از سایت اتحادیه اروپا ، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل با شیخ محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی وزیر امور خارجه قطر دیدار کرد.به نقل از سایت اتحادیه اروپا ، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل با شیخ محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی وزیر امور خارجه قطر دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو طرف در این دیدار درباره روابط مثبت میان قطر و اتحادیه اروپا و همچنین اقدامات بعدی به منظور اجرای توافقنامه همکاری که هفتم مارس 2018 طی سفر امیر قطر امضا شد، گفتگو کردند. در این راستا، دو طرف توافق کردند گفتگوهایی غیررسمی درباره مسائل حقوق بشری را به عنوان بخشی از مذاکرات دوجانبه در چارچوب این توافق همکاری برگزار و به تبادل میان موسسات اتحادیه اروپا و کمیسیون حقوق بشر قطر ادامه دهند.برخی دیگر از موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله اوضاع در منطقه خلیج فارس ، لیبی و روند صلح خاورمیانه نیز در این دیدار بررسی شد.موگرینی در این دیدار از مذاکره میان کشورهای منطقه به عنوان راهی برای حل بحران در خیلج فارس و همچنین میانجی گری کویت در این زمینه حمایت و تاکید کرد ثبات و امنیت حاصل از اتحاد میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس تنها به منطقه محدود نیست و به نفع جامع جهانی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: موگريني قطر وزير خارجه ديدار بروکسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۰۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت محل مأموریت خود و روابط دو کشور ایران و روسیه ارائه کرد.

جلالی با اشاره به گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت‌های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت گمرک و مسائل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسائل بین المللی و منطقه‌ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 6100056 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • رایزنی ایران و تاجیکستان درمورد تقویت روابط دوجانبه
  • فرهنگ‌سازی با برنامه‌ریزی آموزش و پرورش انجام شود
  • ایران و تاجیکستان باید از ظرفیت‌های سازمان‌های منطقه‌ای بهره برند
  • مارکو رویس در میان هواداران دورتموند پس از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا / فیلم
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • دیدار گروسی با وزیر خارجه ایران
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند