Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - زنجان - ايرنا - کشت دانه هاي روغني با هدف جلوگيري از واردات روغن و خودکفايي آغاز شده، امسال دسترنج کشاورزان زنجاني برداشت 2 هزار و 712 تن دانه روغني کلزا و گلرنگ است که وارد کارخانه هاي روغني کشي مي شود.

به گزارش ايرنا، براي نخستين بار در استان زنجان کشت دانه هاي روغني کلزا و گلرنگ از سال 74 در سطح يک هکتار از زمين هاي کشاورزي انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم اکنون 2 هزار و 437 هکتار از زمين هاي استان زنجان توسط يکهزار و 250 کشاورز زير کشت دانه هاي روغني کلزا و گلرنگ رفته است.
قرار گرفتن محصول کلزا در تناوب با غلات و ارتقاي 15 تا 20 درصدي کشت محصول گندم در زمين کشت شده دانه روغني، بهره گيري از بارندگي هاي زمستان با توجه به خشکسالي، استفاده از آب اضافي زمين براي محصول ديگر از مزيت هاي کشت اين دانه روغني است.
برداشت زودتر کلزا و آماده شدن زمين براي کشت محصولات ديگر از مزيت هاي ديگر کشت اين دانه روغني به شمار مي رود.
** امسال 2 هزار و 712 تن دانه روغني کلزا و گلرنگ به صورت تضميني خريداري مي شود
مدير فني و سرپرست کميته خريد گندم استان زنجان اعلام کرد: امسال 2 هزار و 31 تن دانه روغني کلزا و 681 تن گلرنگ از کشاورزان اين استان به صورت تضميني خريد مي شود.
ستار رحمني اظهار کرد: سال گذشته 813 تن دانه روغني از کشاورزان استان زنجان خريداري شد که 717 تن از آن کلزا و مابقي نيز گلرنگ بود.
به گفته وي، هر کيلوگرم کلزا را 28 هزار و 665 ريال و گلرنگ نيز 26 هزار و 186 تن خريداري مي شود.
وي تاکيد کرد: پرداخت هزينه کشاورزان بابت فروش تضميني دانه هاي روغني همزمان با سراسر کشور انجام مي شود.
** توليد گلرنگ در زنجان 17 برابر نسبت به سال گذشته رشد يافت
مدير امور زراعت سازمان جهادکشاورزي استان زنجان پيش از اين گفته بود: توليد دانه روغني گلرنگ در اين استان طي سال زراعي 96 – 97 با 700 تن ، 17 برابر ميزان توليد مدت مشابه سال قبل شد.
حسين عامري يادآوري کرد: در سال زراعي 96 – 95 در سطح 140 هکتار از زمين هاي کشاورزي استان 40 تا 50 تن گلرنگ برداشت شده بود.
به گفته وي، امسال وضعيت کشت گلرنگ در استان زنجان بسيار مطلوب بوده و کشت آن از سوي کشاورزان مورد استقبال قرار گرفته است.
مدير امور زراعت سازمان جهادکشاورزي استان زنجان، از رشد 90 درصدي توليد کلزا در استان خبرداد و گفت: بر اساس برآورد اوليه، طي سال زراعي جاري در استان يکهزار و 500 تن از اين محصول برداشت مي شود.
عامري خاطرنشان کرد: طي سال زراعي 96 – 95 در استان زنجان 793 تن دانه روغني کلزا توليد و به کارخانه هاي روغن کشي ارسال شده بود.
** خريد تضميني دانه هاي روغني در زنجان آغاز شده است
مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 14 استان زنجان گفت: از هفته نخست خرداد تاکنون 139 تن دانه روغني کلزا در روستاي دستجرده شهرستان طارم خريداري شده است.
محمد ايزدي خاطرنشان کرد: با توجه به شرايط آب و هوايي مناسب طارم خريد تضميني کلزا در اين شهرستان آغاز شده است.
وي ادامه داد: امسال هشت مرکز خريد تضميني کلزا و گلرنگ در استان زنجان فعال شده است.
مدير عامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه 14 استان زنجان گفت: خريد دانه هاي روغني از کشاورزان اين استان از سال گذشته به منظور خودکفايي کشاورزان و حمايت از اين قشر زحمتکش آغاز شده است.
به گفته وي، دانه هاي روغني خريداري شده از کشاورزان استان زنجان بلافاصله به کارخانه هاي روغن کشي ارسال مي شود.
ايزدي اظهار کرد: سال گذشته 794 تن محصول کلزا و 20 تن گلرنگ از کشاورزان استان زنجان به صورت تضميني توسط شرکت غله خريداري شد که اين ميزان کلزا در سال 95 حدود 336 تن بود.
وي تاکيد کرد: مطالبه کشاورزان به لحاظ فروش تضميني 794 تن کلزا 21 ميليارد و 243 ميليون ريال و گلرنگ نيز 508 ميليون ريال بود که پرداخت شد.
7325/8068
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمحسن محمودی پیش از ظهر دوشنبه در همایش کارگری در کارخانه روغن کشی ورامین طی سخنانی اظهار کرد: خوشبختانه کارخانه روغن کشی ورامین دارای قدمت کهن است و روغن ورامین امروز نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی مطرح است.

وی افزود: قشر کارگر در دین اسلام قشر ارزشمندی است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) دستان کارگر را می‌بوسید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به جنگ اقتصادی کنونی ادامه داد: امروز هر کارخانه در کشور یک سنگر مهم است و باید به کارگران و تولیدکنندگان برای پیروزی در این جنگ اقتصادی توجه کنیم.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، تمام وابستگی کشور به حوزه نفت بود اما امروز بسیاری از تولیدات و محصولات غیرنفتی جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود که مایه مباهات است.

محمودی تاکید کرد: امروز برخی محصولات ورامین نظیر روغن این شهرستان به برخی کشورهای دنیا نظیر سوریه و ونزوئلا صادر می‌شود و باید ظرفیت‌های بالقوه دیار ۱۵ خرداد با همت تولیدکنندگان و کارگران و حمایت مسئولان بالفعل شود.

امام جمعه موقت ورامین در پایان با اشاره به تحولات منطقه گفت: ایران در گذشته به وضعی دچار شده بود که سیم خاردار را هم وارد می‌کرد اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قدرت و اقتدار ایران اسلامی به جایی رسید که جمهوری اسلامی، قلب رژیم صهیونیستی را نشانه گرفت و موجب عزت آزادیخواهان جهان شد.

کد خبر 6091930

دیگر خبرها

  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • باید به کارگران به عنوان سنگرداران جنگ اقتصادی توجه شود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان