Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان جمشیدی در یادداشتی خطاب به شاگردان کی روش نوشت: شما آبروی ملتی هستید که تحقیر سالیانش را در ساق هایتان جستجو می کند. لطفا فریاد ما باشید.

به گزارش خبرنگار ایران آنلاین، پژمان جمشیدی بازیکن سابق تیم ملی که این روزها در عرصه بازیگری فعالیت می کند، درباره بازی ایران و اسپانیا در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز در ورزشگاه در تک تک لحظات به تفاوت امروز و دیروز فکر می کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نسل ما و نسل شما. تفاوت بین نسل ترس و دلهره و حیا، نسل کودکان جنگ و آژیر قرمز و ایست بازرسی تا نسل جوانان فریاد و احقاق حق. بله، ما هردو یک کار میکردیم، هر دو یک پیراهن تنمان بود، اما ما گناهی نداشتیم. ما ترسو بار آمدیم، حتی یاغی های زمان ما در کودکی و در زیرزمین های آژیر قرمز، نفس در سینه شان حبس می شد، نسل دیروز بخصوص تیم ٩٠ پکن و ٩٨ فرانسه رویایی بودند، بی نظیر و فوق العاده، اما شما از نسل شجاعتید، نسل اعتماد به نفس، شما چشم امید و آبروی ملتی هستید که تحقیر سالیانش را در ساق های شما جستجو میکند. چشم ما به رشادت شماست. زمانی که آزمون عزیز، با تقلی می خواست توپ را از دستان پیکه خارج کند تا جلوی اتلاف وقت او را بگیرد، با خودم میگفتم، آفرین پسر، هیچکس حق ندارد حق ما را تضییع کند، حتی اگر او پیکه باشد.
شما فوق العاده اید.
با قلبمان دوستتان داریم
لطفا فریاد ما باشید
پ.ن: البته تمام تیم های ملی برای من قابل احترام و دوست داشتنی هستند اما من بخاطر تیم ملی پکن، فوتبالیست شدم و تیم ٩٨ هم به نظرم از ماندگارترین های تاریخ فوتبال ما هستند که معتقدم اگر در فرانسه کمی خودباوری به تیم القا میشد، آن تیم مستحق صعود و شگفتی بود. آن ها همه بی تکرار بودند و افسوس به عدم باوری که به اعتقاد من ریشه در کودکی های اکثر ما داره.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود

شهرام دبیری در نشست مشترک با علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: در برخی شهر‌ها تعداد خودرو‌ها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است و باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفت نیز ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شهرام دبیری، رئیس شورای عالی استان‌ها امروز در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، گفت: برگزاری این جلسه گام بلندی در جهت ارتقای تعاملات شورا‌ها و سازمان محیط زیست است.

وی افزود: دنیا در حال توسعه است که اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد. از این رو، توسعه پایدار باید مد نظر باشد. ضمن تلاش برای رفع نیاز‌های جامعه، مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسل‌های آینده نرسد.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: امروزه تعریف باسواد نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده است، زمانی فردی خواندن و نوشتن بلد بود باسواد بود، اما امروزه اینطور نیست. چند سال پیش در تعریف سواد ١٢ مهارت تعریف شده بود که یکی از مهمترین آن‌ها محیط‌زیست است چند سال بعد پا را فراتر گذاشتند و بحث عملیاتی شدن به تعریف باسواد اضافه شد یعنی هر کسی باید از آموخته‌های خود استفاده کرده تا تغییری ایجاد کند حالا آیا سیستم آموزشی ما با این تعریف همخوانی دارد؟

دبیری تأکید کرد: مجموعه شورا‌های کشور و شورای عالی استان‌ها با بیش از ۱۲۶ هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارد. شوراها، نارسایی‌های جامعه را شناسایی می‌کنند و در ارتباط مستقیم با مردم هستند.

وی اضافه کرد: باید تغییرات اساسی اتفاق بیفتد به ویژه در زمینه محیط زیست، باید مسایل محیط زیستی از کودکی آموزش داده شود، چون در سن بزرگسالی تاثیری ندارد. فرهنگ سازی باید در رفتار نمود پیدا کند تا تاثیرگذار باشد. آموزش و پرورش، شورا‌ها و سازمان محیط زیست می‌توانند قدم‌های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: کار‌ها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه‌های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کار‌های اجرایی صورت گیرد، در بسیاری از کشور‌ها مردم باید برای کیسه‌های پلاستیکی پول بدهند، چون هدفشان کاهش مصرف پلاستیک است در کشور ما هم باید همین گونه باشد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی‌های پاک ظرفیت خوبی دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می‌شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می‌شود، شهرداری‌ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودرو‌ها و آلایندگی آن‌ها نیز، گفت: در برخی شهر‌ها تعداد خودرو‌ها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهر‌ها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می‌تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می‌توانیم به سازمان حفاظت محیط‌زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم، همچنین می‌توانیم از شرکت‌های دانش‌بنیان کمک بگیریم.

وی درباره اهمیت ملموس بودن اقدامات گفت: دریاچه ارومیه یکی از مطالبات مردم است که می‌خواهند بدانند چه اقداماتی در آنجا انجام شده است بنابراین مسئولان سازمان محیط‌زیست باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

دبیری در پایان اظهارداشت: امیدواریم نتایج این نشست در آینده نزدیک بررسی و اثربخشی آن مشخص شود.

دیگر خبرها

  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • از کودکی برخی مردهای ایرانی تا قفس سرباز پارسی / لگدی که معنای زیادی پیدا کرد (فیلم)
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • امینی: پژمان درستکار گفت باید به کشتی کمک کنی
  • سوژه‌‎های فوتبالی در قاب تصویر
  • عکس دیده نشده کودکی ترانه علیدوستی در آغوش پدر
  • طلاق زوج سینماگر ایرانی، با دخترشان چه کرده است؟
  • پیش بینی باورنکردنی پژمان درستکار از حذف تیلور قبل از برگزاری انتخابی آمریکا + فیلم
  • ماجرای تذکر یکی از نیرو‌های مراقبتی مجموعه حافظیه به شعرخوانی کودکی بر سر آرامگاه حافظ
  • فیلم/ فریاد تکبیر مردم نابلس