Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین - ایرنا - مدیر امور آب و فاضلاب روستایی محلات گفت: امسال 2 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی برای اجرای طرح های آبرسانی، تعمیر و اصلاح شبکه در این شهرستان مصوب شده است.

مجید شاه میرزایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار نسبت به اعتبارات سال گذشته 30 درصد کاهش دارد در صورتی که با وجود بحران کم آبی برای عبور از این پدیده نیاز به اعتبار ویژه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: برای تکمیل طرح های نیمه تمام، حفاظتی، تعمیر، اصلاح و پروژه های آبرسانی در این شهرستان به 15 میلیارد ریال نیاز است.
شاه میرزایی طرح های نیمه تمام این شهرستان را شامل پروژه آبرسانی به حاجی آباد، آبگرم، امیر آباد و سبز کندر بیان کرد و ادامه داد: عملیات اجرای ین طرح ها از سال های گذشته شروع شده که به دلیل نبود اعتبار کافی، روند کندی را طی می کند.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان محلات با بیان اینکه هم ‌اکنون این شهرستان با مشکلی در زمینه آب اشامیدنی مواجه نیست، ادامه داد: با آغاز فصل تابستان و افزایش مصرف آب، احتمال کم آبی در برخی روستاها وجود دارد که روستاییان بایستی الگوی مصرف را رعایت کنند.
وی افزود: اینک برای تامین آب در روستاهای شهرستان 21 حلقه چاه فعال است و طول شبکه توزیع آب حدود 111 هزار و 489 متر است.
شاه میرزایی بیان کرد: 30 مخزن ذخیره آب در روستاهای این شهرستان وجود دارد که ظرفیت آن‌ها معادل سه هزار و 520 مترمکعب آب روزانه است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان محلات افزود: برای کاهش هدر رفت آب در سال گذشته 720 متر خطوط لوله تعویض و بازسازی شده و 209 مورد شکستگی خطوط لوله رفع شد.
شاه میرزایی تعداد روستاهای محلات را 26 روستا بیان کرد و افزود: از این تعداد 23 روستا با جمعیت چهار هزار و 700 نفر زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب روستایی است.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است که پنج هزار و 100 نفر آن در روستاها ساکن هستند.
7222/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب اعتبار مصوب محلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نصیری عصر چهارشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات زیرساخت‌های آبرسانی گناباد که با حضور مدیر عامل آب و فاضلاب استان خراسان رضوی در سالن اجتماعات فرمانداری گناباد برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح خط انتقال آب این شهرستان به طول ۱۳ کیلومتر و با صرف اعتبار بیش از یک هزار میلیارد ریال از محل مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری در دست اجرا است که در دور دوم سفر استانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

فرماندار گناباد از اختصاص افزون بر یک هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های آبرسانی در شهرستان گناباد خبر داد و افزود: این مبلغ معادل کل بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای گناباد است که تنها برای رفع مسائل و مشکلات و اجرای طرح‌های آبرسانی این شهرستان در یک سال گذشته تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت در رفع معضلات تأمین آب شرب، علاوه بر طرح نهضت ملی مسکن، کاهش مشکلات تأمین پایدار آب شرب نیز از اولویت‌های اصلی مسؤولان این شهرستان است.

نصیری یادآور شد: آب مورد نیاز مناطق شهری گناباد از ۲۲ حلقه چاه عمیق و آب شرب مورد نیاز ۷۵ روستای تحت پوشش نیز از ۴۲ حلقه چاه عمیق، ۱۱ مجتمع آبرسانی و ۹۹ دستگاه منبع آب زمینی و هوایی تأمین می‌شود.

کد خبر 6088145

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • اصلاح ۱۳ کیلومتر از خط انتقال آب شهرستان گناباد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • ۴۰ شهرستان استان خراسان رضوی دچار تنش آبی است
  • تامین آب شرب در بخش آکرم آباد یزد
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی