Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، با حمله نیروهای ارتش سوریه به سه خودرو نظامیان آمریکایی در جنوب شرق تدمر، اولین درگیری زمینی میان ارتش سوریه با نیروهای به اصطلاح ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا در سوریه رخ داد.
یکی از فرماندهان میدانی ارتش سوریه گفت جنگنده های ائتلاف متجاوز تحت فرماندهی آمریکا با بمباران یک مرکز نظامی در شرق حمص یک نظامي سوری را کشتند و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي تاکید کرد هواپیماهای جنگی ائتلاف آمریکایی روز پنجشنبه یک مرکز نظامی ارتش سوریه را در جبل الغراب در شرق شهر تدمر در 150 کیلومتری مرزهای شرقی سوریه و عراق بمباران کردند. حمله هوایی به مرکز نظامی در جبل الغراب پس از آن صورت گرفت که یگان های ارتش سوریه با حمله به سه خودرو نظامیان آمریکایی از پیشروی آنان به طرف یکی از مراکز نظامی ارتش درمنطقه الهبله در جنوب شرق تدمر جلوگیری کردند .
پس از حمله ارتش سوریه به سه خودرو نظامیان آمریکایی ، جنگنده های آمریکایی یکی از مراکز نظامی ارتش را در شرق تدمر بمباران کردند که به کشته شدن یک نظامی سوری منجر شد و تعدادی دیگر نيز زخمی شدند .
این اولین درگیری زمینی میان ارتش سوریه با نظامیان آمریکایی محسوب می شود . پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه التنف در جنوب شرق حمص و در مجاورت مرزهای مشترک سوریه با عراق و اردن قرار دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آمريکا سوريه متجاوز درگيري نظامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسوول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

دیگر خبرها

  • حمله به مقر صلیب سرخ در غزه/ مقرهای فرماندهی و جاسوسی اشغالگران هدف حملات مقاومت
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌ الله لبنان به نظامیان و مراکز نظامی صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکزهای نظامی صهیونیستی