Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی ضد داعش شب گذشته در پی اولین رویارویی زمینی میان ارتش سوریه و نیروهای آمریکایی بار دیگر مقر نظامی نیروهای سوری را در مرکز این کشور بمباران کردند که دست کم یک سرباز سوری کشته و هفت تن دیگر مجروح شدند. آفتاب‌‌نیوز : فرمانده میدانی ارتش سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، در بمباران ائتلاف آمریکایی به یک مقر نظامی ارتش سوریه در جبل الغراب در شرق شهر پالمیرا در حومه شرقی حمص و در ۱۵۰ کیلومتری نزدیک مرزهای عراق و سوریه یک سرباز سوری کشته و تعدادی زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه اسکای نیوز عربی نیز به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور اعلام کرد، انفجارهایی در جنوب شرق صحرای پالمیرا (تدمر) در ۵۰ کیلومتری شهر که خیلی از التنف در جنوب فاصله ندارد، رخ داد. التنف منطقه‌ای واقع در دورترین نقطه جنوب شرقی حمص در مرزهای سوریه، اردن و عراق است که ائتلاف نظامی آمریکا در آنجا پایگاه نظامی دارد.
به گزارش دیده بان حقوق بشر، نقطه نظامی که از سوی ائتلاف آمریکایی هدف گرفته شده تنها ۲۰ کیلومتر از منطقه التنف فاصله دارد.
این گروه افزود: همچنان امکان افزایش تعداد کشته‌ها وجود دارد چون حال زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.
این حمله چهار روز بعد از حمله‌ای بود یکشنبه شب در شهرک الهری در استان دیر الزور در هم‌جواری مرزهای عراق رخ داد که موجب کشته شدن ۵۵ تن شد. از بین این ۵۵ تن ۱۶ تن از نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه بودند.
دمشق، ائتلاف آمریکایی را مسؤول این حمله دانست اما ائتلاف آمریکایی و وزارت دفاع آمریکا کاملا ارتباط خود با این حمله را تکذیب کردند.
به گزارش ایسنا، منابع میدانی به اسپوتنیک اعلام کردند، بمباران آمریکا علیه مقر نظامی ارتش سوریه بعد از آن رخ داد که نیروهای سوری مانع پیشروی سه خودروی آمریکایی به سمت یکی از نقاط استقرار ارتش سوریه در منطقه الهلبه در جنوب شرق تدمر شدند و بعد از مقاومت ارتش سوریه در برابر خودروها و هدف گرفتن‌شان جنگنده‌های ائتلاف نقطه نظامی ارتش سوریه را بمباران کردند. این بمباران منجر به کشته شدن یک افسر و زخمی شدن تعدادی دیگر شد.
این اولین رویارویی زمینی در نوع خود بین ارتش سوریه و نیروهای آمریکایی است.

کد خبر: ۵۳۰۳۶۷ تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید با زبان زور با دنیای مستکبر رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت ‎الله سید احمد علم ‎الهدی در دیدار با فرماندهان و جمعی از کارکنان رده‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه شمال‎ شرق که ظهر سه شنبه و در آستانه فرارسیدن روز ارتش به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: برای درک بهتر جایگاه ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی، فقط کافی است بدانیم از زمانی که مبارزات رسمی با رژیم طاغوتی پهلوی آغاز شد، محور اصلی همه تقابل‌ها نیروهای امنیتی بودند؛ به گونه‌ای که جز ژاندارمری و ساواک در مقابل جنبش‌های مردمی ایستادگی نمی‌کردند و از این سو هم گرویدن افسران و سربازان ارتش به مردم، به تدریج موازنه قوا را به نفع اراده مردم تغییر می‌داد و به عبارت مردم، همه چیز مردم در تقابل با یک رژیم خونریز، سفاک و تا دندان مسلح، آزادگی و ایمان ارتشی‌هایی بود که اگرچه نظامی بودند اما در دل مردم جای داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به عملیات پیروزمندانه اخیر نیروهای مسلح کشور علیه رژیم صهیونیستی افزود: تقارن این عملیات با ایام دهه ارتش، کاری می‌کند تا از این پس، سالروز این عملیات تاریخی هم به عنوان یکی از مناسبت‌های به یادماندنی در این دهه گرامی داشته شود و هر زمان به روزهای پایانی فروردین نزدیک شویم، یاد کنیم از صلابت و بازدارندگی ارتش قهرمان و رده‌های مختلف نیروهای مسلح که در عملیات «وعده صادق» نمود پیدا کرد.

مستکبران جز زبان قدرت‎نمایی نمی‌فهمند

وی با بیان اینکه نظم نوین جهانی در حال شکل‎ گیری است، خاطرنشان کرد: برادران، شرایط دنیا به گونه‌ ای است که غیر از قدرت‎نمایی، زبان دیگری بر دولت‌های استکباری اثر نمی‌کند. تنها عاملی که می‌تواند تهدیدات شرق و غرب عالم را خنثی و هجمه را به تعامل تبدیل کند، زبان زور است. اگر زور داشته باشید، آمریکا عقب نشینی می‌کند، شورای امنیت واکنش شما را به رسمیت می‌شناسد، مسیرهای اقتصادی شما امن می‌شود و از سیاست گرفته تا تجارت شما رشد می‌کند اما اگر خلاف این بود و ملت ضعف داشت، باید هر لحظه برای یک توطئه، یک خدعه و یک برنامه تخریبی آماده باشد.

علم الهدی ادامه داد: شما به چشم دیدید در جریان جنگ غزه و نسل‎کشی مظلومان فلسطینی، آمریکایی‌ها خودشان با کمال وقاحت می‌گفتند با تمام قوا پشت اسرائیل هستند و حمایت می‌کنند اما حالا که نیروهای مسلح ما زدند با خاک یکسان کردند، همان آمریکای جهانخوار و مستکبر با ادعای حاکمیت بر دنیا و قدرت برتر نظامی‌اش ادعا می‌کند ما دفاع نظامی از اسرائیل نداریم بلکه دیپلماتیک دفاع می‌کنیم. مضحک نیست؟ این چیست جز عقب نشینی مفتضحانه؟

ناکارآمدی مجامع بین‌ المللی یک واقعیت انکارناپذیر است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: حقیقت هم همین است که عملیات موشکی اخیر، بزرگترین ضربه بر پیکر اسرائیل بود و کاری کرد که اینها دیگر هرگز نتوانند در منطقه و جهان کمر راست کنند. این یک نمونه بود و کل وضعیت همین است. برادران، این را بدانید در وضع کنونی جامعه جهانی، اگر شما زور داشته باشید حرفتان را می‌فهمند و دشمن بدخواه شما عقب نشینی می‌کند اما اگر زور نداشته باشید، باید آماده دریافت ضربه، خسارت و تلفات باشید.

وی تأکید کرد: چه کسی امروزه باور می‌کند مجامع بین‌المللی می‌توانند مدافع یک ملت باشند و کاری از پیش ببرند؟ کدام تنش و تقابل در عالم بوده که تاکنون سازمان ملل توانسته آن را حل و فصل کند؟ از قضیه اوکراین گرفته تا تنش‌های راهبردی شرق عالم و ماجرای غزه، در هر موقعیت نتیجه‌ای جز اثبات ناکارآمدی مجامع بین المللی را ندیده‌ایم و حقیقت این است سازمان ملل و شورای امنیت و قطعنامه، همه افسانه و کشک و بیخود است.

دنیا شاهد عقب ‎نشینی مفتضحانه آمریکاست

آیت‎ الله علم‎الهدی با اشاره به آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح گفت: ما بنای برخورد و جنگ نداریم و آموزه دینی ما نیز این نیست. قرآن کریم و پیامبر رحمت (ص) نیز جز این به ما آموزش نداده‌اند اما «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»، واقعیتی است که ما باید عامل به آن باشیم و با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: آنها امروزه می‌گویند دفاع نظامی از اسرائیل ندارند در حالی که همه می‌دانند اسرائیل فرزند نامشروع آمریکاست و بایدن خودش چندی قبل مصاحبه کرده و گفته بود اگر اسرائیل به شکل فعلی وجود نداشت، ما مکلف بودیم اسرائیلی به این شکل ایجاد کنیم. اکنون که این‌ها می‌گویند دفاع نظامی از اسرائیل نداریم، همه دنیا می‌فهمند این مصداق عقب نشینی و شکستی است که از رسوایی، فضاحت و ذلت آن‌ها می‌آید.

پوشالی‎ بودن هیمنه آمریکا، باور رایج ملت ایران

وی با تأکید بر اینکه پوشالی‎دانستن هیمنه آمریکا به باور رایج ملت ایران تبدیل شده است، اظهار کرد: همه این جریان تقابلی را بگذارید کنار جریانی به نام محور مقاومت که امروزه در منطقه ایجاد شده که اگر ۱۰ موشک از ایران به سمت مواضع جریان استکبار شلیک شود، ۵۰ موشک از سرزمین‌های اسلامی آنها را همراهی خواهند کرد. خدا رحمت کند امام (ره) را که زمان تسخیر لانه جاسوسی، فرمودند سیلی به صورت آمریکا زده شد و این منطق به فرهنگی تبدیل شده که امروزه ملت ما خود را آماده نواختن سیلی‌های پیاپی به صورت پلید این‌ها می‌کند.

علم الهدی افزود: یک عده ساده اندیش هستند که امروزه می‌گویند نیروهای مسلح که اسرائیل را کوبیدند، این عمل فکر نشده بود در حالی که باید چشم باز کنند ببینند سرانجام این عملیات کاری کرد آمریکایی‌ها به صراحت بگویند مدافع نظامی نیستند و دفاع از اسرائیل را در میدان دیپلماسی دنبال می‌کنند. این عقب نشینی آمریکایی‌ها اگر تنها دستاورد عملیات وعده صادق باشد، بازهم طراحی و برنامه‌ای معقول، حساب‎شده و مؤثر بود. از خداوند متعال می‌خواهیم به برادران ارتش، سپاه و رده‌های مختلف نیروهای مسلح عزت بدهد و در ادامه مسیر تا ظهور حضرت بقیة‌ا… الاعظم (عج) سرباز در رکاب ایشان باشند.

دیگر خبرها

  • حمله آمریکا و انگلیس به غرب یمن
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • خانه رژیم صهیونیستی سست‌تر از لانه عنکبوت
  • در صورت تعدی اسرائیل ایران پاسخ سخت‌تری خواهد داد
  • فرمانده نیروی زمینی ارتش: به هر تهدیدی در کوتاه ترین زمان پاسخ می دهیم
  • حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • کمک ۱۰ کشور به رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران