Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@21:47:06 GMT

زمان آغاز توزیع کارت کنکور سراسری

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۱۷۱۷

زمان آغاز توزیع کارت کنکور سراسری

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت شرکت در آزمون سراسری سال 97 از روز یکشنبه سوم تیر تا ساعت 24 روز چهارشنبه ششم همین ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

به گزارش مشرق، حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت:در آزمون سراسری سال 1397 تعداد یک میلیون و 11 هزار و 825 داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد 599 هزار و 313 نفر زن و 412 هزار و 512 نفر مرد هستند، به عبارت دیگر 59.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

23 درصد ثبت‌نام‌کنندگان زن و 40.77 درصد ثبت‌نام‌کنندگان مرد می‌باشند.‌

بیشتر بخوانید:

جزئیات آماری کنکور سراسری سال 97

نحوه طراحی و روش پاسخگویی به سوالات کنکور سراسری

توکلی گفت: با توجه به اینکه آزمون هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی به طور جداگانه برگزار می‌شود و داوطلبان شرکت‌کننده در هر یک از گروه‌های آزمایشی مذکور باید پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط را داشته باشند لذا با توجه به آمار ثبت‌نام‌کنندگان یعنی یک میلیون و 11 هزار و 825 داوطلب و تعداد علاقمندان به گروه آزمایشی هنر علاوه بر گروه آزمایشی اصلی داوطلبان مذکور یعنی 66 هزار و 649 داوطلب و همچنین علاقمندان به گروه زبان‌های خارجی علاوه بر گروه آزمایشی اصلی داوطلبان مذکور یعنی تعداد 138 هزار و 86 داوطلب برای برگزاری آزمون سراسری سال 97 تعداد یک میلیون و 216 هزار و 560 کارت ورود به جلسه آزمون صادر و آزمون سراسری سال 1397 نیز برای این تعداد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: کارت شرکت در آزمون سراسری سال 97 از روز یکشنبه سوم تیر تا ساعت 24 روز چهارشنبه ششم همین ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: براساس برنامه زمانی اعلام شده این آزمون در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه هفتم و جمعه هشتم تیرماه 97 در 375 شهرستان و بخش مختلف کشور و 479 حوزه امتحانی برگزار می‌شود. نتیجه اولیه آزمون هم به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه مربوط در دهه دوم مرداد ماه 97 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی حسین توکلی سازمان سنجش کارت کنکور کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۱۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص میزان سلامت و امنیت برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ اظهار کرد: این آزمون علی‌رغم پیچیدگی‌هایی که داشت و فشاری که از جانب فضای تبلیغاتی شبکه‌های متقلب به سازمان سنجش وارد می‌شد، خوشبختانه در نهایت سلامت برگزار شد و ما یکی از بی‌نظیرترین و سالم‌ترین آزمون‌های خود را برگزار کردیم.

وی در ادامه از تقلب ۲۵ داوطلب نوبت اول ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تمامی این ۲۵ فرد متقلب بازداشت و به پلیس امنیت کشور تحویل داده شدند و در مراحل انجام بازجویی هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: در برگزاری نوبت اول کنکور امسال تمامی دستگاه‌های امنیتی کشور با تمام قوا برای تامین امنیت آزمون پای کار آمدند و توانستیم امنیت، آرامش و سلامت آزمون را تامین کنیم.

پورعباس خاطرنشان کرد: ۲۵ نفر از افرادی که به عنوان داوطلب متقلب در جلسه آزمون بازداشت شدند از مناطق مختلف کشور اعم از تهران، غرب و شرق کشور بودند و این افراد در همان دقایق اول آزمون شناسایی و دستگیر شدند.

معاون وزیر علوم خاطرنشان کرد: نحوه تنظیم سوالات آزمون و شخصی سازی دفترچه‌های داوطلبان از دیگر عواملی بود که توانستیم کنکور بی‌نظیری را در امسال برگزار کنیم و خوشبختانه امسال نسبت به سوالات رضایت داشتند و سوالات امسال از تعادل خوبی برخوردار بود.

پورعباس در پایان با تاکید بر اینکه حدوداً ۱۲ درصد داوطلبان نوبت اول کنکور غایب بودند، گفت: معمولاً تعداد غایبین آزمون در گروه‌های مختلف حدود ۱۲ درصد تخمین زده می‌شود. اما اگر بخواهیم میانگین را در نظر بگیریم، در آزمون نوبت اول نیز همان ۱۲ درصد داوطلبان غایب بودند.

کد خبر 848393 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم کنکور سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی حوادث ایران

دیگر خبرها

  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • کلید اولیه سؤالات کنکور 1403 + لینک سایت sanjesh.org
  • آزمون مجدد داوطلبان کنکور شهرستان زیرکوه در ۲۱ اردیبهشت ماه
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • برگزاری کنکور برای داوطلبان سیل‌زده ۲۱ اردیبهشت ماه
  • اعلام زمان برگزاری کنکور برای سیل‌زدگان خراسان جنوبی
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • دستگیری ۲۵ داوطلب کنکور | تحویل متقلبان به پلیس امنیت
  • انتخاب رشته بیش از ۸۸ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳