Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ > کتاب - ایبنا نوشت: علی انصاریان علاقه زیادی به «کیمیاگر» پائولو کوئیلو دارد و تا به‌حال 10 بار آن را خوانده است.

علی انصاریان ستاره سابق پرسپولیس در گفتگویی تازه درباره علایقش در دنیای کتاب و کتابخوانی صحبت کرده است که بخش‌هایی از آن را مرور می‌کنیم.

پیش آمده کتابی را بارها و بارها بخوانید؟
کتاب «کیمیاگر» اثر پائولو کوئیلو را خیلی خواندم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی این کتاب را دوست داشتم و شاید تا به‌حال 10 بار خوانده باشم. البته کتاب‌های دیگر او را نیز خوانده‌ام مانند «اعترافات یک سالک»، «خیانت» و «ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد». شاید ترجمه‌شان خوب بوده یا طرز نوشتن یک آدم برزیلی با بقیه فرق داشته که اینقدر آثار این نویسنده برای من جذاب است. کتاب «مشیرالدوله» اثر حسن پیرنیا هم برایم جذاب بوده. پیرنیا کتاب‌های خوب زیادی درباره تاریخ ایران باستان دارد که ارزش خواندن را دارد.

از میان آثاری که خواندید، چه کتابی در طول سال‌ها بر طرز فکر شما تاثیر داشته است؟

بستگی به زمان دارد، اینکه در چه دوره‌ای از زندگی بوده‌ام. مثلا از 15 تا 20 سالگی عاشق رمان‌های عاشقانه بودم و بعد از آن جذب مباحث دیگری شدم. اما بطورکلی تعدادی کتاب را دوست داشتم مانند «قورباغه‌ات را قورت بده»، «4 اثر از فلورانس اسکاول شین»، «داش‌آکل» صادق هدایت را خیلی دوست داشتم و حالم با آن‌ خیلی خوب است و خیلی روی من تاثیر داشت. همچنین از «بوف کور»، «گور»، «پیامبر و دیوانه»، «نهج‌البلاغه» و ... هم تاثیراتی گرفته‌ام.

اگر بخواهید نویسنده‌ای را انتخاب کیند که بیوگرافی شما را بنویسد چه کسی را انتخاب می‌کنید؟

اصغر فرهادی. زیرا به نظر من قلم عجیب و غریبی دارد. یا پرویز شهبازی که فیلمنامه‌های خوبی می‌نویسد. اصولا زندگی آدم‌ها هم یک فیلم است.

241241

کلید واژه‌ها : باشگاه پرسپولیس - اصغر فرهادی - ادبیات ایران -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس اصغر فرهادی ادبیات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۱۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

به گزارش "ورزش سه"، اخبار خوبی از آرژانتین به گوش می‌رسد، چراکه باشگاه ایندیپندنته تایید کرده است که کارلوس ته‌وز، ستاره سابق یوونتوس، از بیمارستان مرخص شده است.

این مربی به دلیل درد قفسه سینه در کلینیک لاترینیداد سن ایسیدرو، منطقه بوئنوس آیرس بستری شده بود. نتایج آزمایش‌های اولیه مثبت بود اما پزشکان تصمیم گرفتند که ته‌وز را برای مدت بیشتری نگه دارند تا آزمایشات دیگری هم از او گرفته شود.

او باید چند روز استراحت کند و آزمایشات بیشتری برایش در نظر گرفته شده است، اما مشکلات قلبی حاد توسط پزشکان رد شده و این خبر امیدوارکننده‌ای است.

ته‌وز چند ماه سخت را پشت سر گذاشته است. او مدتی پیش هم به دلیل زمین خوردن در خانه‌اش به بیمارستان مراجعه کرده بود و برای ساعاتی بستری بود.
مهاجم سابق یوونتوس و منچستر سیتی در ماه فوریه ۴۰ ساله شد. او از سال ۲۰۲۱ بازنشسته شده است.

دیگر خبرها

  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • خسرو حیدری بمب نقل و انتقالات را خنثی کرد
  • وقتی دوست صمیمی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند! / فیلم
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • گلایه ستاره سابق استقلال از علی دایی و کارلوس کی‌روش!
  • مورد جالب ستاره پرسپولیسی/ اوسمار مخالف جدایی بود!
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده | ستاره محبوب استقلالی ها و ۳ پرسپولیسی سابق
  • اوسمار: فقط به خاطر پرسپولیس به ایران آمدم