Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا- مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستائيان و عشاير گفت: تا پايان برنامه ششم توسعه 70 درصد از جمعيت روستايي و عشايري کشور زير پوشش بيمه اجتماعي قرار گيرند.

به گزارش ايرنا، محمدرضا واعظ مهدوي شامگاه پنجشنبه در آيين اختتاميه همايش 2 روزه مديران صندوق بيمه کشاورزان، روستائيان و عشاير کشور در کوهرنگ افزود: يکي از نقاط ضعف حوزه بيمه اي کشور، مغفول ماندن بيمه روستاييان و عشاير بود که پس از 20 سال گذشت از عمر انقلاب اسلامي اين امر محقق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي، حق بيمه روستائيان و عشاير را 200 هزار ريال اعلام کرد و گفت: دولت سهم کارفرماي اين بيمه را تقبل کرده و اين فرصت بسيار خوبي براي بهره مندي روستاييان و عشاير از خدمات بيمه اي است.
واعظ مهدوي با بيان اينکه 27 هزار نفر از جمعيت 107 هزار خانواري روستايي عشايري چهارمحال و بختياري تحت پوشش بيمه اجتماعي قرار گرفته اند، تصريح کرد: برآورد شده است 50 هزار خانوار جمعيت روستايي اين استان تحت پوشش هيچ بيمه اي نيستند و شايسته است تا از اين فرصت استفاده کنند.
مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستائيان و عشاير خاطرنشان کرد: دولت 240 ميليارد ريال اعتبار براي بيمه اجتماعي روستائيان و عشاير چهارمحال و بختياري اختصاص داده و چنانچه مردم منطقه حق بيمه خود را پرداخت کنند اين اعتبار هرچه زودتر جذب مي شود.
استاندار چهارمحال و بختياري نيز در اين همايش وعده داد تا از رديف اعتبارات دولتي حق بيمه 20 هزار نفر از جمعيت روستايي و عشايري استان را تقبل کند.
اقبال عباسي افزود: براي اين منظور 4 ميليارد ريال اعتبار اختصاص مي يابد تا هم به مردم منطقه کمک شود و هم عاملي براي هدايت ساير روستائيان به سمت بيمه اجتماعي باشد.
وي با تاکيد بر تقويت ارتباط بين مسئولان و روستائيان استان، تصريح کرد: ارتباط ضعيف مسئولان به اعتماد مردم خدشه وارد مي کند و خدماتي که به آنها ارائه شده مدنظر قرار نمي گيرد.
به گزارش ايرنا، در اين همايش 2 روزه رئيس صندوق بيمه اجتماعي روستاييان، کشاورزان و عشاير کشور، معاونان، مديران کل ستادي صندوق، اعضاي هيئت مديره، مديران صندوق بيمه روستاييان سراسر کشور و مديران ارشد حضور داشتند.
چهارمحال و بختياري داراي بيش از 800روستا و آبادي است و تعداد عشاير اين استان 126 هزار و 39 نفر است که از اين تعداد از عشاير در قالب 14 هزار و 567 خانوار در 85 درصد از گستره جغرافيايي استان استقرار دارند.
7363/2097
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۱۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر

احمد توانا ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار داشت: در راستای قانون حمایت از جمعیت و خانواده مادران غیر شاغل و خانه‌دار ساکن در مناطق روستایی و عشایری دارای سه فرزند و بیشتر به صورت رایگان توسط دولت بیمه شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر کردستان با بیان اینکه تاریخ تولد فرزند سوم مادران باید از یکم فروردین سال ۹۶ باشد، گفت: متقاضیان با ثبت‌نام در این طرح از مزایای مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی، فوت و انتقال سوابق بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: یکی از شرایط ثبت‌نام ایرانی بودن تابعیت هر سه فرزند است.

توانا با تاکید بر اینکه متقاضیان حداکثر تا ۳۰ فروردین ماه سال جاری فرصت دارند در این طرح ثبت نام کنند، بیان کرد: افراد واجد شرایط با مراجعه به دفاتر کارگزاری در سراسر استان یا از طریق آدرس صندوق www.roostaa.ir نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ثبت‌نام تاکنون بیش از ۵۵۰ نفر ثبت نام کرده‌اند، یادآور شد: به ازای هر فرزند دو سال به سنوات بیمه مادران اضافه خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ۳۱ فروردین آخرین مهلت ثبت نام رایگان مادران روستایی و عشایر غیرشاغل در صندوق بیمه
  • مادران روستایی دارای سه فرزند برای بیمه رایگان اقدام کنند
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • بیمه رایگان مادران روستایی و عشایری در هرمزگان
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • بیش از ۱۴‌ هزار نفر در آذربایجان شرقی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،‌ روستاییان و عشایر شدند
  • آخرین جزئیات بیمه مادران روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند و بیشتر + سایت ثبت نام بیمه
  • مادران روستایی صاحب سه فرزند آذربایجان‌غربی به صورت رایگان بیمه شدند
  • ۳۰ فروردین، آخرین مهلت ثبت نام بیمه رایگان مادران روستایی و عشایر
  • مادران روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر در هرمزگان از بیمه بازنشستگی رایگان بهره‌مند می‌شوند