Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > سلامت - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تیم های نظارتی و تعزیراتی برای برخورد با سودجویان فعال تر شده اند، گفت: سامانه 190 آماده دریافت گزارش تخلفات حوزه بهداشت، درمان و داروست.

 سید حسن هاشمی افزود: در شرایطی که وضعیت بازار نابسامان است، احتمال دارد افرادی قصد سوءاستفاده و سودجویی داشته باشند، این در حالیست که امسال افزایش قیمت دارو بیش از 9 درصد نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یکی از راه های پیشگیری از بروز تخلفات در این بخش، اعلام فهرست داروها و قیمت فروش آن در بازار به مردم از سوی سازمان غذا و داروست تا آنها علاوه بر گزارش تخلفات به سامانه 190 وزارت بهداشت، بتوانند با مراجعه به سایت این سازمان، از قیمت داروها آگاه شوند و از این طریق از سودجویی و اجحاف به مردم جلوگیری شود.
هاشمی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم با ما همکاری کنند زیرا در اعلام و گزارش تخلفات و سودجویی ها نباید کوتاه آمد در غیر این صورت، افراد به توسعه و ترویج کار خلاف، تشویق می شوند.
وزیر بهداشت به اختصاص ارز 4200 تومانی از سوی دولت به تولید و تامین کنندگان کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم اشاره کرد و گفت: اکنون مردم با رقمی بیشتر از ارز 4200 تومانی، کالاهای اساسی را خریداری می کنند بنابراین باید کنترل و بازرسی ها تقویت شود چون شرایط کشور، متفاوت از سایر دوره های دیگر است.
وی از فعالان حوزه دارو و تجهیزات پزشکی خواست، با مردم همراهی کنند تا شرایط کنونی کشور، باعث آسیب به آنها نشود زیرا در این بخش، انسانیت، نوعدوستی و علاقه به میهن و مردم باید در عمل نشان داده شود.
وزیر بهداشت ادامه داد: باید منصف بود؛ هیچ فردی انتظار ندارد فروشندگان و تامین کنندگان کالاها، سودی نبرند اما سودجویی غیرمعمول به ویژه در شرایطی که همه دشمنان در پی تضعیف، برخورد، مقابله و به زانو درآوردن کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند، یک خیانت ملی است؛ انصاف حکم می کند همه را ببینیم و فقط به منافع شخصی توجه نداشته باشیم.

 

 

 

۴۲۴۲

کلید واژه‌ها : سازمان غذا و داروی ایران - وزارت بهداشت - دارو -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سازمان غذا و داروی ایران وزارت بهداشت دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۱۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ صبح امروز آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.
برای حل ریشه‌ای مشکل تورم و به طور مشخص کاهش سرعت رشد نقدینگی، برنامه‌های مستمر و بلندمدتی توسط دولت سیزدهم و وزارت اقتصاد در نظر گرفته شده است؛ خدمت نوین برات الکترونیکی زنجیره تامین، یکی از این برنامه‌ها بوده است.
برات الکترونیک، نسخه به روز شده‌ای از ابزار شناخته شده‌ی برات است که سابقه‌ای طولانی (چند هزار ساله) در اقتصاد ایران و جهان دارد. در برات الکترونیک ویژه زنجیره تامین، علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که برات (الکترونیکی) دارد، همواره شخص بدهکار (برات گیر) بانک است. یعنی بانک متعهد پرداخت پولی است که در سررسید به دارنده‌ی برات پرداخت می‌شود. به خاطر الکترونیکی شدن زیرساخت انتشار برات، تمامی فرآیند‌های صدور، انتقال، تنزیل و تسویه برات به شیوه‌ی الکترونیکی انجام می‌شود. موضوعی که علاوه بر تسهیل فرآیندها، سرعت و دقت انجام تراکنش‌ها را افزایش می‌دهد.
 
سامانه سفته و برات الکترونیک وزارت اقتصاد از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرده است. تا امروز تعداد ۱۷ بانک برای صدور سفته و برات الکترونیک به این سامانه متصل شده‌اند.
 آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه با حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • رشد ۹۰ درصدی رصد کامل دارو‌های استراتژیک در سامانه تیتک
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • رئیس سازمان سنجش: داوطلبان متخلف بین یک تا ۱۰ سال از تحصیل محروم می شوند