Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

۷۰ درصد کودکان مهدهای کودک کشور در سن پیش دبستانی قرار دارند

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰۰ هزار کودک در مهدهای کودک سراسر کشور حضور دارند، اظهار کرد: ۷۰ درصد از این کودکان در سن پیش دبستانی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهدکودک جایی است که به لحاظ فضای فیزیکی و چیدمانی، به طور کامل برای خردسالان و همچنین کودکان در شرف ورود به مقطع پیش دبستانی مناسب سازی شده است.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: زمانی که کودکان 6 ساله یا مقطع پیش دبستانی را در کنار دانش آموزان مقاطع بالاتر همچون پنجم و ششم در مدارس یکجا قرار می‌دهیم، معضلات فراوانی به دنبال خواهد داشت.

مسعودی فرید با اشاره به شرایط کنونی مدارس و کنار هم قرار دادن دانش آموزان مقطع پیش دبستانی و دیگر پایه ها تاکید کرد: یکجا بودن دانش آموزان مقطع پیش دبستانی با سایر دانش آموزان مقاطع بالاتر در مدارس، کاری غیر اصولی است و مسئولان بهزیستی بارها نسبت به این مسئله اعتراض خود را ابراز کرده‌اند.

ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته با اولویت زنان در سال جاری

فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: رویکرد‌های گذشته سازمان بهزیستی کشور در خصوص معتادان بهبود یافته، تنها شامل رویکرد‌های حمایتی می‌شد و این روند طی سال‌های گذشته نیز اجرایی شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در اجرای رویکرد حمایتی سازمان بهزیستی کشور، وام اشتغال ویژه معتادان بهبود یافته به کارفرمایان آن‌ها پرداخت می‌شد و یا در اختیار خود افراد بهبود یافته که دارای مهارت فنی و حرفه‌ای خاصی بودند، قرار می‌گرفت.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ایجاد تحولاتی در رویکرد‌های این سازمان در خصوص معتادان بهبود یافته خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۸۰ قانون برنامه ششم توسعه، بهزیستی موظف است که در کنار رویکرد‌های حمایتی خود، به ایجاد اشتغال برای معتادان متجاهر بهبود یافته اقدام کند.

عباسی ضمن تشریح جزئیات ایجاد اشتغال برای معتادان متجاهر بهبود یافته یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور در رویکرد جدید خود، باید علاوه بر ایجاد اشتغال برای افراد فوق، مسئله صیانت اجتماعی آن‌ها را نیز مدنظر داشته باشد.

ارزانترین و گرانترین مهدهای کودک استان تهران

داریوش بیات نژاد مدیر کل بهزیستی استان تهران اظهار کرد: شهریه مهدهای کودک در مناطق مختلف استان تهران متفاوت است و با توجه به دسترس پذیری و سطح برخورداری مردم مناطق تعیین می‌شود و درجه بندی آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر شهریه ارزان‌ترین مهدکودک در سال جاری در استان تهران، 300 هزار تومان تعیین شده است و قیمت تمام شده شهریه گرانترین مهدکودک نیز ماهانه یک میلیون و 500 هزار تومان است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: معیار دیگری که برای تعیین شهریه مهدهای کودک مدنظر قرار می‌گیرد، نوع برنامه‌هایی است که در این مراکز برای کودکان و خردسالان در نظر گرفته می‌شود و همچنین نوع آموزش‌ها و خدماتی است که به آن‌ها ارائه می‌شود.

بیات نژاد در تشریح اینکه آموزش چه نوع برنامه‌هایی به کودکان و خردسالان در مهدهای کودک استان تهران مجاز است، تاکید کرد: اگر فعالیتی خارج از دستورالعمل تعیین شده مهدهای کودک در این مراکز انجام شود، تخلف محسوب می‌شود و به طور قاطع با متخلفان برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

دریافت کمتر از 40 درصد حقوق وزارت کار، شرط تحت پوشش قرار گرفتن زنان سرپرست خانوار

فاطمه عباسی مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده به تشریح شرایط مورد نیاز زنان سرپرست خانوار برای تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتن، پرداخت.

عباسی در این خصوص اظهار کرد: حداقل درآمد و دستمزد زنان سرپرست خانواری که می‌خواهند تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار بگیرند، باید کمتر از 40 درصد حقوق تعیین شده وزارت کار باشد و این زنان باید نان آور و سرپرست خانواده محسوب شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار با شرایطی که گفته شد، تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار می‌گیرند و از خدماتی چون مستمری ماهیانه که به سایر مددجویان آن پرداخت می‌شود، بهره‌مند می‌شوند.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده یادآور شد: زنان سرپرست خانوار نیز به محض توانمندی و بهبود شرایط و همچنین رسیدن حقوق آن‌ها به بالای 40 درصد حقوق وزارت کار، به تدریج از چرخه حمایتی خارج و پشت نوبتی‌ها جایگزین آن‌ها می‌شوند.

جزئیات پرونده قتل کودک 2/5 ساله مشهدی توسط مادر بهبود یافته از اعتیاد

رضا جعفری رئیس اورژانس اجتماعی کشور اظهار کرد: کودکان بدسرپرستی که به دلیل کودک آزاری از طرف والدین خود به مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست سازمان بهزیستی کشور منتقل می شوند، باید بعد از صدور حکم قضایی مبنی بر بهبود وضعیت والدین، به پدر و مادرشان تحویل داده شوند.

جعفری در تشریح پرونده کودک آزاری در روزهای اخیر که در نهایت منجر به فوت کودک 2/5 ساله در استان خراسان رضوی شده است، اظهار کرد: پدر و مادر کودک فوق تا چند ماه پیش مبتلا به بیماری اعتیاد و مصرف مخدر شیشه بودند و هر 3 فرزند آن ها تا 5 ماه پیش که والدینشان به بهبودی نرسیده بودند، در یکی از مراکز نگهداری از کودکان بدسرپرست مشهد نگهداری می شدند.

وی تاکید کرد: 5 ماه پیش قاضی با گزارشی که مددکار اجتماعی پرونده فوق از بهبود والدین فرزندان ارائه داده بود، حکم ترخیص و تحویل فرزندان آن ها را صادر کرده و هر 3 فرزند به پدر و مادری که مصرف مخدر شیشه خود را ترک کرده بودند تحویل داده شدند. ضمن اینکه مددکار اجتماعی نیز در طول این 5 ماه 3 مرتبه به آن ها سرزده و وضعیت آنها را از نزدیک مشاهده کرده بود.

فطریه ۱۷ میلیاردی مردم به بهزیستی

محمدعلی کوزهگر معاون مشارکت های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، مبلغ 17 میلیارد و 600 میلیون تومان فطریه مردمی در روز عید فطر از راه های مختلف به حساب سازمان بهزیستی کشور واریز شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: استان خراسان رضوی با مبلغ 2 میلیارد و 600 میلیون تومان، استان آذربایجان غربی با مبلغ 2 میلیارد و 400 میلیون تومان و همچنین استان تهران با مبلغ 700 میلیون تومان بیشترین مبلغ فطریه جمع آوری شده را به خود اختصاص دادند.

معاون مشارکت های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: آمار جمع آوری زکات فطره در کشور نسبت به سال گذشته با افزایش 10 درصدی همراه بوده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن غربا بعد از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی اداره بهزیستی شاهرود ضمن بیان اینکه این سازمان تمام ظرفیت‌های خود را برای توانمند سازی و رونق اقتصادی خانوارهای تحت پوشش به کار بسته است، ابراز داشت: یکی از مهمترین اقدامات برای خودکفایی مددجویان توجه به مشاغل خانگی با ایجاد درآمد پایدار برای افراد تحت پوشش است.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۱۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان بهزیستی شهرستان پرداخت شد، افزود: مددجویان بین ۱۸ تا ۶۰ سال فاقد شغل دولتی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان بهزیستی شاهرود ضمن بیان اینکه تسهیلات اشتغال چهار درصدی این مددجویان دریافت کردند، ابراز داشت: دریافت این تسهیلات مانع برای پرداخت مستمری مددجویان نیست.

غربا ضمن بیان اینکه ۸۱ مددجو از این تسهیلات بهره بردند، تصریح کرد: محل پرداخت این تسهیلات از منابع سه و چهار تبصره ۱۸ بوده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته صد درصد اعتبارات اشتغال بهزیستی شاهرود جذب شده است، افزود: این تسهیلات در حوزه‌های مختلف دامداری، کشاورزی و مشاغل خانگی به کار گرفته شدند.

کد خبر 6085462

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • ۶۷۸ خیر حامی کودکان تحت حمایت بهزیستی هستند
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد