Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@04:30:42 GMT

متوسط طول روز در سیاره زهره چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۲۰۷۳

متوسط طول روز در سیاره زهره چقدر است؟

به گزارش ایسکانیوز، وقتی این ابر گرانشی کمانی شکل بر فراز کوهستان‌های زهره قرار می‌گیرد، باعث افزایش چند دقیقه‌ای روز در این سیاره می‌شود. این امر می‌تواند توضیحی برای تغییرات در چرخش این سیاره باشد که در سال‌های اخیر توسط فضاپیماها به ثبت رسیده است.

زهره با سرعتی بسیار آرام می‌چرخد، 243 روز زمینی طول می‌کشد تا این سیاره یک چرخش کامل انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته توماس ناوارو، متخصص سیارات از دانشگاه کالیفرنیا، در دو ماموریت «زهره» و «ماژلان» مدت زمان یک شبانه روز در سیاره زهره اندازه‌گیری‌ شد؛ این دو ماموریت به فاصله 16 سال زمینی از یکدیگر انجام شدند اما نتایج تفاوت هفت دقیقه‌ای را نشان می‌داد.

ناوارو گفت: «می‌دانیم که متوسط طول روز در زهره چقدر است اما نمی‌دانیم نوسانات در سرعت چرخش بر مدت زمان روز تاثیر می‌گذارد یا خیر».

مطالعه و بررسی زهره کار دشواری است چراکه در لایه‌ای از ابرهای ضخیم اسید سولفوریک پوشانده شده است.

برخلاف سرعت آرام چرخش سیاره، ایر ابرها با سرعت زیادی، تقریبا چهار تا پنج روز زمینی، به دور زهره می‌چرخند.

اخیرا موجی عظیم‌الجثه 10 هزار کیلومتری به شکل کمان در اتمسفر زهره شناسایی شده است که بر فراز ناحیه «آفرودیت ترا»، فلاتی بزرگ به اندازه آفریقا در منطقه استوایی زهره، قرار دارد.

این موج با اتمسفر زهره نمی‌چرخید بلکه همزمان با سطح این سیاره حرکت می‌کند. به گفته دانشمندان این ابرهای گرانشی بر مدت زمان طول روز سیاره زهره تاثیر می‌گذارند.

منبع: آنا

201

سیاره زهره طول روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سیاره زهره طول روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۲۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز با خروج موج ضعیف بارشی از مرزهای شرقی خوزستان، بارش‌های پراکنده‌ای همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید برای مناطق مرتفع شرقی استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین وزش باد در بعد از ظهر امروز در بخش‌های غربی، جنوبی و مرکزی خوزستان متوسط خواهد بود و احتمال گردوخاک‌های محلی و موقتی دور از انتظار نیست.

سبزه زاری ادامه داد: سپس تا اوایل هفته آینده جوِ آرام و پایداری در اغلب مناطق خوزستان خواهیم داشت؛ البته به جز در ارتفاعات شرقی و شمالی از روز جمعه تا یکشنبه احتمال بارش‌های پراکنده‌ای وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: دما نیز تا اوایل هفته آینده روند افزایشی دارد و موج ضعیف بعدی از اواسط هفته آینده استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: در شبانه روز گذشته امیدیه با ۳۳.۸ و دهدز با ۱۰.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در خوزستان گزارش شده‌اند؛ اهواز به بیشینه دمای ۳۱.۸ و کمینه دمای ۱۹.۱ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 6081159

دیگر خبرها

  • سیاره‌ای به نام کافه
  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • کشفی تازه: زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • کشف اسرار جدید از ماه
  • از سیاره زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • چرخش سازمان لیگ به سمت پرسپولیس؟
  • اتمسفر زهره نشتی دارد
  • رستمی: عملیات «وعده صادق» نشان‌دهنده چرخش قدرت در جهان معاصر است
  • عملیات وعده صادق نشان‌دهنده چرخش قدرت و تمدن است