Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@08:42:06 GMT

دور جدید تقابل میان اروپا و آمریکا

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۲۰۷۹

دور جدید تقابل میان اروپا و آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا به نقل از رویترز،  اتحادیه اروپا از بامداد امروز- جمعه- بر واردات برخی از کالاهای آمریکایی تعرفه‌های سنگینی اعمال کرد.

این اقدام در واکنش به تصمیم آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی است که برای فولاد و آلومینیوم محصول اروپا تعرفه گمرگی وضع کرد.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، روز گذشته اعلام کرد، وضع تعرفه گمرکی از سوی آمریکا بر واردات محصولات اروپایی به لحاظ «تاریخی» بی‌سابقه و با «منطق» مغایر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونکر گفت: «پاسخ ما می‌بایست شفاف، ولی متناسب باشد.»

دولت «دونالد ترامپ»، اوایل ماه ژوئن بر فولاد وارداتی از اروپا، کانادا و مکزیک ۲۵ درصد و بر آلومینیوم وارداتی از آن کشورها ۱۰ درصد تعرفه گمرکی وضع کرد.

ارزش مالی فولاد و آلومینیوم اروپا که اکنون مشمول تعرفه‌های آمریکاست بالغ بر ۶.۴ میلیارد یورو است.

اعمال تعرفه بر برخی از محصولات آمریکایی توسط اتحادیه اروپا نشان‌دهنده مقابله به مثل دو طرف است که می‌تواند به یک جنگ تجاری منجر شود بخصوص اگر دونالد ترامپ تهدید خود در مورد وضع تعرفه‌های گمرکی بر خودروهای ساخت اروپا را عملی کند.

اتحادیه اروپا در عین حال وضع تعرفه‌های بالقوه‌ بین ۱۰ تا ۵۰ درصد بر ۳.۶ میلیارد یورو محصولات وارداتی از آمریکا طی یک دوره سه ساله را تصویب کرده است.

در صورت تشدید این اقدامات که کارشناسان آن را نبرد تعرفه می‌نامند احتمال وقوع یک جنگ تجاری جدی‌تر خواهد شد و پیامدهای آن بر اقتصاد جهان باعث نگرانی شدید بازار مالی است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا آمریکا تقابل تعرفه گمرکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد

​​​​​​​شورای اتحادیه اروپا قانونی را تصویب کرد که نقض و دور زدن تحریم‌های این اتحادیه را جرم انگاری می‌کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، شورای اتحادیه اروپا روز جمعه قانونی را تصویب کرد که نقض و دور زدن تحریم‌های این اتحادیه را جرم انگاری می‌کند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در وب سایت این شورا، قانون تصویب شده شامل مقررات حداقلی در سطح اتحادیه اروپا برای تحت پیگرد قرار دادن فرار از تحریم‌ها می‌شود.

در این بیانیه آمده است: بعضی اقدامات اکنون در همه کشورهای عضو جرایم کیفری تلقی می‌شوند؛ به‌عنوان مثال کمک به دور زدن ممنوعیت سفر، تجارت کالاهای تحریم شده یا انجام فعالیت‌های مالی ممنوع.

ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایرانجهش 75 درصدی واردات گاز فرانسه از روسیه

قانون جدید همچنین حاکی است که تحریک، کمک و یا تشویق به انجام این تخلفات نیز می‌تواند مجازات‌هایی را در پی داشته باشد.

این دستورالعمل در بیستمین روز پس از انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا لازم‌الاجرا خواهد شد. کشورهای عضو 12 ماه فرصت خواهند داشت تا این مقررات را در قوانین ملی خود وارد کنند.

کمیسیون اروپا این دستورالعمل را در دسامبر 2022 به منظور محدود کردن دور زدن تحریم‌ها و تشدید اجرای آن‌ها پیشنهاد کرده بود.

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که اتحادیه اروپا "تعداد بی‌سابقه‌ای از اقدامات محدودکننده" را علیه روسیه بر سر درگیری اوکراین اتخاذ کرده است.

در فوریه، بروکسل سیزدهمین بسته تحریمی خود را علیه مسکو در آستانه دومین سالگرد آغاز درگیری اوکراین تصویب کرد. تحریم‌های جدید تجارت کالاهای دارای کاربرد دوگانه و همچنین فناوری‌ها و قطعات الکترونیکی را که می‌تواند توسط صنایع دفاعی روسیه استفاده شود، محدود می‌کند.

بسته‌های قبلی طیف وسیعی از بخش‌ها را هدف قرار می‌دهد و شامل تحریم های تجاری، ممنوعیت سفر، و تحریم های فردی علیه بازرگانان و مقامات دولتی روسیه می‌شود.

بسیاری از گزارش‌ها حاکی از آن است که تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه به طور گسترده از طریق کشورهای ثالث دور زده می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • اخطار به نمایشگاهداران متخلف؛ کدملی نخرید
  • درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراین
  • اتحادیه اروپا تحریم ها علیه ایران را گسترش می دهد
  • تقابل جذاب کاپیتان‌های تیم ملی در اروپا
  • بورل : پیام اروپا را به امیرعبداللهیان منتقل کردم؛ از ایران می‌خواهم که تنش تشدید نشود
  • رایزنی «بورل» با «امیرعبداللهیان»
  • تعرفه وارداتی گوشت قرمز و مرغ چقدر است؟
  • پیش‌بینی تعرفه وارداتی ۲۷۵ و ۱۱۰ تومانی گوشت قرمز و مرغ