Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، هیات ۴ نفره کره شمالی با ریاست پارک کیونگ سیو رییس کمیته صلیب سرخ کره جنوبی و هیات سه نفره کره شمالی هم با ریاست پارک یونگ ایل رییس کمیته صلح این کشور در این دور از مذاکرات شرکت دارند.
پارک کیونگ سیو رییس صلیب سرخ کره جنوبی در کنفرانس خبری پیش از ترک کره جنوبی اظهار کرد در جریان برگزاری این نشست، درباره مسائل بشردوستانه از جمله دیدار مجدد خانواده‌ها و احتمالا مساله شش تبعه کره جنوبی که در کره شمالی بازداشت هستند، مذاکره خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو کره آخرین رویداد مربوط به دیدار مجدد خانواده‌ها را در سال ۲۰۱۵ میلادی برگزار کردند.
طبق آخرین آمار دولت کره جنوبی شماره خانواده‌های جدا شده بر اثر جنگ دو کره ۱۳۲ هزار نفر بودند که اکنون فقط ۵۷ هزار نفر آن‌ها زنده هستند و ۸۶ درصد این افراد هم بالای ۷۰ سال سن دارند.
بر اساس آماری که کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ میلادی از خانواده‌های جدا شده کسب کرده است ۷۴ درصد آن‌ها نمی‌دانند اکنون چند نفر از خانواده هایشان زنده هستند و سایر اعضای خانواده هایشان در کجا زندگی می‌کنند.
یکی دیگر از موضوعاتی که قرار است در نشست امروز دو کره بررسی شود رسیدگی به وضعیت ۱۲ زن کره شمالی است که در رستورانی در چین کار می‌کردند و با تشویق سازمان‌های اطلاعاتی کره جنوبی به این کشور فرار کرده و پناهنده شدند.
نشست سران دو کره روز ۷ اردیبهشت امسال در روستای مرزی پانمونجوم با حضور رهبران دو کشور برگزار شد از آن زمان به بعد تا کنون هیات‌هایی از دو کره در رده‌های مختلف چندین نوبت با یکدیگر دیدار و گفتگو کرده اند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۲۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه که ریاست جلسه را برعهده داشت، ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای یادشده، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

آخرین وضعیت طرح ها و پروژه های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای رفع آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها نیز در ادامه این نشست مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • قهرمانی مجدد پالما در اروپا؛ دبل اولادقباد و طیبی در چمپیونزلیگ
  • پورموسوی: انتخاب داور شمالی برای بازی با سپاهان درست نبود؛ ذهنیت‌ها قبل از بازی نباید ایجاد شود
  • پورموسوی:داور بازی با سپاهان شمالی است؛ شاید ذهنیت ایجاد شود
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • به مناسبت فرارسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی