Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@12:52:34 GMT

ثبت قیمت کالاها در سامانه 124 الزامی شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۲۲۳۱

سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی در اطلاعیه مشترکی در 18 اردیبهشت ماه امسال بر ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات به بهانه تغییر نرخ ارز تاکید کردند، زیرا تامین و پرداخت ارز برای همه مصارف قانونی تعریف شده است.

در این اطلاعیه آمده است: برای نظارت دقیق، هدفمند، موثر و برخورد سریع با متخلفان، لازم است همه تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات که از ارز رسمی (دلار 4200 تومان) بهره مند شده و می شوند، نسبت به تعیین قیمت کالا و خدمات خود براساس ضوابط قیمت گذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمت ها که در سامانه این سازمان به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

cppo.ir در دسترس است، اقدام کنند.

در این اطلاعیه از همه تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات خواسته شده تا فهرست قیمت ها را برای ثبت در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات (به نشانی www.124.ir) به ادارات کل تخصصی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارایه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: قیمت های اعلامی باید منطبق با ضوابط یادشده باشد؛ ضمن اینکه مسئولیت هرگونه مغایرت قیمت ها برعهده اشخاص حقیقی و حقوقی ذیربط بوده و هرگونه خودداری از درج قیمت و عرضه کالا و خدمات با نرخ های غیرمتعارف در اسرع وقت رسیدگی و اعمال قانون خواهد شد.

براساس اطلاعیه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، شهروندان می توانند با شماره تلفن های 54 و26200053 برای راهنمایی و هماهنگی نحوه ارایه اطلاعات و ثبت قیمت اقدام تماس گرفته و همچنین تخلف ها را از طریق سامانه 124 برای پیگیری اطلاع رسانی کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حمایت از مصرف کنندگان تعزیرات افزایش قیمت نرخ ارز ارز قیمت گذاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قانون حمایت از تولید شماره تلفن ارز افزایش قیمت سازمان حمایت قیمت کالاها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۲۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند، اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: کدام مواد سمی در رژ لب‌ها وجود دارند؟

سازمان غذا و دارو فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomixو فرآورده "تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز" را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

براساس این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu،شربت گیاهی تری تراپیست(مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام این‌که این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیرمجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد، از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1228713 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • پرسپولیس خیال هوادارانش را راحت کرد
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری