Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که رئیس جمهور آمریکا ادعا کرده است که روند خلع سلاح کامل کره شمالی آغاز شده ولی مقام‌های رسمی بر این باورند که هیچ گونه شواهدی برای اثبات این مساله وجود ندارد. ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه مدعی شده است که کره شمالی 4 سایت بزرگ آزمایش خود را نابود کرده و روند خلع سلاح هسته ای کره شمالی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، ادعای جدید ترامپ در شرایطی مطرح شده است که مقام های رسمی تاکید کرده اند که از زمان برگزاری دیدار تاریخی رهبران آمریکا و کره شمالی، هیچ گونه شواهدی مبنی بر تایید ادعاهای ترامپ وجود نداشته است.

ترامپ در نشست کابینه در کاخ سفید گفت: کره شمالی آزمایش های موشکی از جمله موشک های بالستیک را متوقف کرده است. آنها در حال نابود کردن موتور موشک هستند. آنها در حال نابود کردن سایت های آزمایش هستند. آنها پیش از این یکی از بزرگترین سایت های آزمایش خود را منهدم کرده اند، در واقع آنها چهار سایت بزرگ آزمایش را نابود کردند. کره شمالی روند خلع سلاح کامل را آغاز کرده است.

هنوز به درستی مشخص نیست که منظور ترامپ از سایت های آزمایش کره شمالی دقیقا کدام مکان ها بوده است و مقام های آمریکایی آشنا به سایت های هسته ای و موشکی کره شمالی تاکید کرده اند که هیچ گونه شواهدی درباره اقدامات جدید کره شمالی برای برچیدن این گونه تاسیسات هسته ای و موشکی وجود ندارد.

مقام های آمریکایی که نامشان فاش نشده، گفتند: شاید منظور ترامپ انفجار ماه گذشته ای است که کره شمالی اعلام کرده است برای نابودی تونل های سایت آزمایش هسته ای پونگیه ری انجام داده است. کره شمالی ظاهرا یک سایت آزمایش موشک های بالستیک میان برد را نیز در ماه می نابود کرده است.

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرده است که تماس و ارتباط با مقام های کره شمالی از زمان نشست رهبران دو کشور، ادامه داشته است.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در سریع ترین زمان ممکن با مقام های کره شمالی دیدار خواهد کرد تا آنچه را که در سنگاپور موافقت شده اجرایی نمایند.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که "آیا کره شمالی اقدامی را در راستای خلع سلاح هسته ای انجام داده است"، گفت: نه ، من چیزی در این باره نمی دانم. مذاکرات تفصیلی با کره شمالی هنوز آغاز نشده است. من انتظار چنین اقدامی را از کره شمالی در شرایط کنونی ندارم.

گروه نظارتی آمریکایی موسوم به "نورث 38" نیز در گزارش هفته گذشته خود اعلام کرده است که هیچ گونه نشانه ای از فعالیت های مربوط به برچیدن سایت آزمایش موشکی کره شمالی وجود ندارد.

یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه گفت: سایت آزمایش که ترامپ به آن اشاره کرده است، سایت پرتاب ماهواره سوهائی در غرب کره شمالی بوده است که برای شلیک موشک های دوربرد و آزمایش موتور موشک از آن استفاده می شده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۲۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک‌های اسرائیلی به ایران

رسانه‌های خارجی بامداد جمعه از شنیده شدن صدای انفجار‌هایی در ایران، عراق و سوریه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، رویترز به نقل از «یک منبع ایرانی» نوشت که یک سامانه پدافند هوایی فعال شده است.

سی. ان. ان نیز مدعی شد که دستکم هشت پرواز مسیر خود را بر فراز ایران تغییر داده‌اند.

شبکه ای. بی. سی نیوز بامداد جمعه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد که موشک‌های اسرائیلی به مرکزی در ایران اصابت کرده‌اند. این خبر را هیچ رسانه معتبری تایید نکرده است.

اسکای نیوز و الجزیره نیز از جمله رسانه‌هایی هستند که به پوشش این خبر پرداخته‌اند.

دیگر خبرها

  • ببینید/ امنیت کامل در سایت هسته‌ای اصفهان
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • ادعای مقام آمریکایی درباره اصابت موشک‌های اسرائیلی به ایران
  • وضعیت عادی در سایت هسته ای اصفهان
  • تجدید پیمان با آرمان شهدا
  • سعید لیلاز: خطرناک‌ترین دشمن جمهوری اسلامی خودش است/ بعد از ماجرای مهسا هنوز آشتی ملی مشاهده نشده/ امریکایی‌ها می‌دانند اگر ضربه جدی به ایران بزنند دست ایران بسته نیست/ پیشنهاد من این است که ایران، آزمایش هسته‌ای خود را عمومی کند
  • پاسخ مرندی به استفاده از سلاح هسته‌ای علیه اسرائیل
  • چه شد که سوئد در یک قدمی ساخت بمب اتمی، از سلاح هسته‌ای دست کشید؟
  • ترامپ بار دیگر دادگاهی شد
  • دیدنی های امروز؛ از دادگاه ترامپ تا جنگ غزه