Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-04@22:05:22 GMT

راه هموار کرواسی برای تاریخ سازی در روسیه

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۲۵۳۵

راه هموار کرواسی برای تاریخ سازی در روسیه

تیم ملی کرواسی پنجمین حضور در جام جهانی را تجربه می کند و امیدوار است پس از 20 سال از مرحله گروهی صعود کند.

به گزارش "ورزش سه"، کروات ها اولین حضور در جام جهانی را سال 1998 تجربه کردند. پیش از آن تا سال 92 جزوی از یوگسلاوی بودند و پس از استقلال، نتوانستند به جام جهانی آمریکا صعود کنند. اما نخستین حضور در این تورنمنت بزرگ به شکلی رویایی پیش رفت، شاگردان میرسلاو بلاژویچ ابتدا جامائیکا و سپس ژاپن را از پیش رو برداشتند اما در بازی آخر مرحله گروهی مغلوب آرژانتین شدند و به عنوان تیم دوم صعود کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آن ها در یک هشتم نهایی رومانی را با تک گل داور شوکر شکست دادند. در یک چهارم با سه گل آلمان را در هم کوبیدند تا به شکلی دراماتیک راهی 4 تیم برتر جام شوند. تیم خاطره انگیز بلاژ که بازیکنانی چون بوبان، سیمیچ، استیماچ، شوکر و... را در اختیار داشت علی رغم جلو افتادن از تیم میزبان در بازی نیمه نهایی، نتیجه را به فرانسه واگذار کرد و در بازی رده بندی، هلند را برد تا به مدال برنز جام جهانی برسد.

 

پس از آن کروات ها در جام جهانی روی خوش ندیدند. حذف در مرحله گروهی دو جام بعدی و عدم توفیق در صعود به جام جهانی آفریقایی جنوبی، ماحصل یک دهه تلاش واترنی در بزرگترین رویداد جهانی بود. تیم ملی کرواسی در جام برزیل نیز در مرحله گروهی حذف شد.

 

اما جام جهانی روسیه برای تیم ملی کرواسی به شکلی متفاوت پیش رفته است. شاگردان  زلاتکو دالیچ در بازی نخست با 2 گل نیجریه را از پیش رو برداشتند تا به صعود امیدوار شوند اما امشب اتفاقی ویژه در تاریخ فوتبال این کشور رخ داد. آن ها که در جام 98 پایین تر از آرژانتین قرار گرفته بودند، این بار آلبی سلسته را با 3 گل مغلوب کردند تا یک هفته زودتر راهی مرحله یک هشتم شوند و به نوعی، سرگروهی خود را قطعی کنند.

 

در صورت صدرنشینی، کروات ها احتمالا با تیم دانمارک روبرو خواهند شد و باتوجه به دو بازی نخست، پتانسیل حذف این تیم را دارند. در مرحله یک چهارم، آن ها به مصاف پیروز جدال صدرنشین گروه B و تیم دوم گروه A خواهند رفت. شاید بدترین قرعه، رویارویی با اسپانیا در این مرحله باشد اما احتمال مصاف با ایران، پرتغال، روسیه را اروگوئه بیشتر است و سفید و قرمزها نشان داده اند که می توانند هر کدام از این چهار تیم را مغلوب کنند.

 

البته که فوتبال قابل پیش بینی نیست اما تیم جذاب کرواسی، می تواند پس از 20 سال ناکامی بار دیگر به نیمه نهایی برسد و در روسیه تاریخ سازی کند.

تیم ملی کرواسی کرواسی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم ملی کرواسی کرواسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۲۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 

ایسنا/آذربایجان شرقی برای نخستین بار در تاریخ مسابقات بین المللی، یک تیم رباتیک از آذربایجان شرقی به جام جهانی رباتیک ۲۰۲۴ راه یافت. 

تیم رباتیک دبیرستان فرزانگان ۴تبریز به مربیگری سهیل شیخ احمدی و دستیارانش نوید اخوان، مسعود طهماسبی فرد و بهیاد زرنقی با عنوان «فیویورسا» که شش نفر از دانش‌آموزان پایه یازدهم ریاضی و فیزیک به اسامی آسمان محمدی، اسرا حلمی، لیلا پورخدایی، آرمیتا شهیم، ثمین اکرامی و کیمیا منفرد اعضای تیم می‌باشند که به جام جهانی رباتیک ۲۰۲۴ هلند راه یافت. 

تیم «فیویورسا» در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در فروردین ماه گذشته با کسب مدال نقره برتری خود را در مقابل تیم‌های قدرتمند و با تجربه پایتخت به نمایش گذاشتند و جزو ۹ تیم برتر سهمیه اعزام به مسابقات بین المللی ربوکاپ ۲۰۲۴ هلند را دریافت کردند. 

دختران تبریزی برای اولین بار در تاریخ مسابقات رباتیک به عنوان نماینده کشور ایران از آذربایجان شرقی در مسابقات جام جهانی رباتیک با رقبای خود از کشورهای مختلف به رقابت می‌پردازند. 

مسابقات جهانی ربوکاپ ۲۰۲۴ از تاریخ ۲۵ تا ۳۰ تیرماه سالجاری برگزار می‌شود و ۹ تیم برتر هجدهمین دوره مسابقات بین المللی آزاد ایران به‌عنوان نماینده کشور برای شرکت در مسابقات به هلند اعزام می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صعود شهرداری گرگان به رقابت‌های فینال لیگ برتر بسکتبال
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه ۱۰ متر جام جهانی
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • بازماندن رستمیان از صعود به فینال تپانچه ۱۰ متر جام جهانی
  • صعود تیم بسکتبال بانوان زربام‌پارت خراسان شمالی به مرحله پلی‌آف
  • بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه جهانی
  • صعود عالمیان به مرحله سوم گرند اسمش عربستان با شکست حریف مطرح اروپایی
  • (تصاویر) بازگشت تیم ملی فوتسال افغانستان به مشهد پس از تاریخ‌سازی
  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت