Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه برای اولین بار تهدید کرد که در صورت ادامه اقدامات روسیه و نظام سوریه در ادلب روند آستانه را با روسیه متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی از روسیه خواست تا اقدامات خود در منطقه کاهش تنش در ادلب سوریه را متوقف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیه بر اساس توافقات در نشست آستانه با روسیه و ایران، در ادلب ۱۲ مرکز ایست بازرسی ایجاد کرده است.

وزیر خارجه ترکیه گفت: ما ۱۲ نقطه ایست بازرسی در ادلب داریم و به روسیه می‌گوییم که در صورت حمله به این مراکز دیگر گفت‌وگوی سیاسی‌ای وجود نخواهد داشت. شما ضامن نظام سوریه هستید و حمله به ادلب به منزله توقف روند نشست آستانه و ژنو است.

وی ضمن اذعان به رفتن عناصر تروریستی از حلب به ادلب، تأکید کرد که نباید نسبت به توافق صورت گرفته در منطقه کاهش تنش در ادلب بی‌توجهی شود.

تحلیلگران ترکیه‌ای بر این عقیده‌اند که روسیه به منظور فشار بر ترکیه برای پایان دادن به همکاری‌های خود با آمریکا خصوصا درباره منبج و تسریع در روند ایجاد مراکز ایست بازرسی در این استان، حملات خود به عناصر تروریستی در ادلب را افزایش داده است.

گرچه متن توافقنامه اعلام شده بین روسیه، ترکیه و ایران درباره مرحله بعدی در ادلب وجود ندارد، اما تحولات نشان می‌دهند که توافق قبلی در مورد پایان دادن به حضور "جبهه النصره" در این استان وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم

آنکارا گزارش رسانه‌های خارجی درباره صادرات یا تداوم تجارت سلاح با رژیم صهیونیستی را رد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه ترکیه روز سه‌شنبه گفت گزارش‌های رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه صادرات مهمات و سلاح از ترکیه به فلسطین اشغالی تا ماه ژانویه ۲۰۲۴ ادامه داشته است، صحت ندارد.

پیشتر تعدادی از رسانه‌ها به نقل از اداره آمار ترکیه (TÜİK) گزارش داده بودند آنکارا در ماه ژانویه مواد منفجره، باروت، اسلحه و مهمات رژیم صهیونیستی را تامین کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد در اخبار منتشر شده از «عناوین بندهای مقررات گمرکی شماره ۳۶ و ۹۳» در خصوص مواد منفجره، محصولات آتش بازی، مواد قابل اشتعال، تجهیزات ماهیگیری، قطعات یدکی و لوازم جانبی به عنوان «صادرات سلاح» استفاده شده است و هدف آن «گمراه‌سازی افکار عمومی است و این خبر حقیقت ندارد».

در همین راستا، شرکت صنایع دفاعی وابسته به ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد هیچ‌گونه فعالیتی در چارچوب همکاری با رژیم صهیونیستی در زمینه صنایع دفاعی ندارد.

این شرکت روز سه‌شنبه ضمن تاکید بر رویکرد آنکارا در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای اعلام کرد خشونت‌های رژیم صهیونیستی در غزه که بیمارستان‌ها، مدارس، اماکن مذهبی، اردوگاه‌ها و غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد، همچنان ادامه دارد.

همزمان، وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای گزارش این رسانه‌ها مبنی بر هرگونه همکاری با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد: «ترکیه همیشه از فلسطین حمایت می‌کند و نمی‌تواند در هیچ فعالیتی با هدف آسیب رساندن به فلسطین شرکت کند و هیچ همکاری بین وزارت دفاع ترکیه و إسرائیل در زمینه آموزش نظامی، رزمایش و صنایع دفاعی وجود ندارد».

اختلافات دیپلماتیک بین تل آویو و آنکارا پس از آغاز جنگ خونین رژیم صهیونیستی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ در نوار غزه تشدید شد که طی آن بیش از ۳۲ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۷۰ هزار نفر دیگر زخمی شدند که اکثریت آنها کودک و زن بودند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین جزئیات از حملات رژیم صهیونیستی به حومه ادلب/ شهادت شماری غیرنظامی و نظامی
  • اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند!
  • زلنسکی: اگر پوتین را متوقف نکنید، جنگ را به سرعت وارد خاک ناتو می‌کند
  • ترکیه، رقابت انتخاباتی دشوار در استانبول و آنکارا
  • ترکیه به اسرائیل سلاح و مهمات صادر می‌کند؟
  • روایت محمدجواد ظریف از آغاز روند آستانه درباره سوریه/ از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور دادند دکتر دهقان در نشست ها با روسیه و ترکیه شرکت نکند/ بخش نظامی ما از ابتکاری که ایران آغاز کرد، کنار گذاشته شد
  • ترکیه: صادرات تسلیحات به اسرائیل نداشتیم
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • توضیح آنکارا درباره دو عامل حمله تروریستی مسکو
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری