Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو فراکسیون زنان مجلس بر لزوم بررسی هر چه سریعتر لایحه منع خشونت علیه زنان توسط قوه قضاییه و ارائه آن به مجلس تاکید کرد.

سیده فاطمه حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به انتشار اخباری حاکی از افزایش خشونت علیه زنان و بررسی لایحه منع خشونت علیه زنان در دولت لازم است هر چه سریعتر پروسه قانونی آن طی شده تا مجلس بتواند به آن رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت لایحه را به قوه قضاییه ارسال کرده و قوه قضاییه در حال بررسی آن است، مجلس منتظر است که هر چه سریعتر این لایحه ارسال شود.

نماینده مردم تهران در پایان گفت: در این لایحه برخوردها و مجازات‌هایی در مواردی همچون اسیدپاشی و تجاوز در نظر گرفته شده است که قطعا با ارسال هر چه سریعتر، مجلس وارد بررسی آن خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: زنان منع خشونت علیه زنان قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس

الهام آزاد گفت: لایحه امنیت زنان، مواد و تبصره‌های زیادی دارد و بعید است بتوانیم این لایحه را در مجلس دوازدهم به تصویب نهایی برسانیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ لایحه یک فوریتی «پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار» امروزسه شنبه 28 فروردین ماه 1403 برای چندمین نوبت متوالی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار نگرفت. پیشتر قرار بود کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، این لایحه را به صحن بیاورد اما مجلس ادامه بررسی لایحه بودجه 1403 را در دستور کار قرار داد.

الهام آزاد؛ عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی درباره علت مطرح نشدن لایحه امنیت زنان در صحن امروز مجلس به خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفت: این لایحه در دستور طرح در صحن علنی مجلس قرار داشت اما هیات رییسه مجلس باید تایید کند کدام لایحه در صحن مطرح شود.

وی در پاسخ به این پرسسش که آیا این طرح در مجلس یازدهم تصویب نهایی خواهد شد یا خیر گفت: لایحه مذکور، مواد و تبصره‌های زیادی دارد و بعید است بتوانیم تمام آن‌ها را در مجلس یازدهم بررسی کنیم زیرا عمر زیادی از مجلس یازدهم باقی نمانده است و وقتی لایحه‌ای در صحن مجلس مطرح می‌شود جزییات و پیشنهادات سایر نمایندگان نیز در تصویب نهایی آن اهمیت دارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بعید می‌دانم لایحه «امنیت زنان» را بتوانیم در مجلس فعلی تصویب کنیم و احتمالا تصویب نهایی آن برای مجلس دوازدهم باقی می‌مانند زیرا تا پایان عمر مجلس فعلی فقط ده جلسه باقی مانده است.

20 فروردین سال جاری؛ فاطمه رحمانی، عضو فراکسیون اجتماعی مجلس پس از به تعویق افتادن طرح لایحه امنیت زنان در صحن علنی مجلس به خبرنگار سیاسی ایسکانیوز گفته بود: احتمالا هفته آینده در صحن علنی مجلس به «لایحه امنیت زنان» بپردازیم.

بنا بر اخبار دریافتی خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ نمایندگان مجلس یازدهم درهفته‌های پایانی مجلس، تصویب بودجه سال 1403 را در الویت صحن علنی قرار داده‌ند و پس از تصویب آن به لوایح و طرح‌های دیگری مانند لایحه ازتقای امنیت زنان خواهند پرداخت و بنا به گستردگی این لایحه احتمالا تصویب نهایی آن موکول به مجلس دوازدهم شورای اسلامی خواهد شد.

انتهای پیام/

فاطمه نورنژاد کد خبر: 1227415 برچسب‌ها امنیت اجتماعی

دیگر خبرها

  • «لایحه امنیت زنان» در هزار توی آمدن یا نیامدن به صحن علنی مجلس
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • رئیسی سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت سه لایحه جدید به مجلس ارسال کرد
  • ارسال ۳ لایحه دولت به مجلس
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد
  • ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت رفع شد
  • توضیحات قالیباف درباره روند بررسی بخش دوم لایحه بودجه در مجلس