Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، صبح امروز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسئولان، آیت الله امامی کاشانی در محوطه بیرونی مسجد فائق بر پیکر مرحوم حجت‌الاسلام حسینی، نماز خواند و سپس پیکر آن مرحوم از خیابان ایران تا خیابان ۱۷ شهریور بر دستان مردم تشییع شد.

بیشتر مردم و مسئولان حاضر در مراسم تشییع مرحوم حسینی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، اخلاق مداری و عامل بودن به توصیه‌های اخلاقی را از مهمترین ویژگی‌های آن مرحوم برشمردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی‌اکبر موسوی حسینی، استاد اخلاق که مردم او را با برنامه تلویزیونی «اخلاق در خانواده» می‌شناختند، عصر پنجشنبه در ۷۹ سالگی به علت عارضه قلبی در بیمارستان مهر دار فانی را وداع گفت.

وی که زاده ۱۳۱۸ تهران بود، پس از تحصیلات مقدماتی وارد حوزه‌های علمیه تهران و قم شد و دروس اصول و فقه را فرا گرفت و پس از اتمام دروس خارج فقه و اصول از مراجع طراز اول قم و تهران کسب اجتهاد کرد.

حجت الاسلام حسینی، همزمان با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به رهبری امام خمینی (ره) به صف انقلابیون پیوست و در کسوت معلمی به مبارزه با رژیم پهلوی روی آورد.

برخی استادان ایشان عبارت بودند از: سیدمحمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان، سیدمحمد حسین حسینی طهرانی صاحب کتاب‌های معادشناسی و امام شناسی، سیدمحمدحسین بهشتی، آیات عظام جوادی آملی، جعفر سبحانی و خوشوقت.

نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در دوره‌های چهارم و پنجم مجلس، ریاست کمیسیون آموزش و پرورش مجلس، مدیریت کل آموزش و پرورش استان تهران، عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی و استاد حوزه و دانشگاه از دیگر مسئولیت‌های آن مرحوم بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تشییع پیکر استاد اخلاق خاکسپاری شهرری حجت الاسلام والمسلمین حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۲۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اعلام کرد: نماز جمعه    14 اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه اقامه می‌شود.

  پیش از خطبه ها؛   حجت الاسلام میرزایی ،  مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)   آذربایجان غربی در سخنانی به

تبیین اهمیت و الزامات تعلیم و تربیت مهدوی خواهد پرداخت.

مصلی امام خمینی ارومیه از ساعت ده و نیم پذیرای همشهریان خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • نخستین دیدار خانواده شهید رنجنوش با پیکر مطهر بعد از ۳۸ سال
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به هرمزگان سفر می‌کند
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • (تصاویر) تشییع پیکر آیت الله ضیاءالدین نجفی تهرانی
  • تشییع و خاکسپاری پدر شهید والامقام عباس چاه کبوتری در گرگان