Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اعطا عضو شورای شهر تهران و نماینده شورا در کمیسیون ماده 100 در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بازدید خود از «پروژه تجاری ایران‌مال» به بیان برخی از تخلفات گزارش شده پرداخت و گفت: پرونده ایران مال به کمیسیون ماده 100 ارجاع شده است و در کمیسیون در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به ابعاد پروژه و پیچیدگی ها آن، ما سه عضو کمیسیون یعنی اینجانب به عنوان نماینده شورا، قاضی دادگستری و نماینده وزارت کشور از پروژه بازدید کردیم تا ذهنیت دقیق تری از پروژه داشته باشیم تا بتوانیم مدارک و مستندات را به دقت بررسی کنیم.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورا با بیان اینکه چند گونه تخلف در این پروژه گزارش شده است گفت: در بررسی های اولیه چند گونه تخلف در این پروژه گزارش شده است که از آن جمله می توان به ساخت اضافه بنا، تغییر کاربری در برخی قسمت ها و حذف تعداد قابل توجهی پارکینگ اشاره کرد. اما تا زمانی که بررسی های کمیسیون کامل نشود و به جمع بندی نهایی به منظور صدور رای نرسیم، نمی توانیم در این رابطه اظهارنظر دقیقی داشته باشیم.

نماینده شورا در کمیسیون ماده 100 تصریح کرد: برخی افراد کیفیت بالای ساخت و ساز در این پروژه را مستند قرار می دهند و می گویند باید با توجه به بالا بودن استانداردهای ساخت و ساز در این پروژه، نسبت به تخلفات احتمالی آن با اغماض برخورد کرد، اما توجه ندارند که تخلفاتی از قبیل حذف گسترده پارکینگ و ساخت بنا فراتر از پروانه در صورت وجود، از طریق ساخت و ساز باکیفیت و یا گران قیمت، تطهیر نمی شود؛ چرا که این مساله مساله ای از جنس قانون و حقوق شهروندی و حق الناس است.

اعطا با تاکید بر تنوع تخلفات در این پروژه اظهار کرد: هنوز محاسبه دقیقی از میزان تخلفات نداریم و از اداره کل امور اجرایی کمیسوین ماده 100 خواسته‌ایم تا مستندات بیشتری از جمله نقشه‌های وضع موجود پروژه را تهیه و ارائه کنند تا بتوان آن را با پروانه صادره از حیث مساحت و کاربری تعداد پارکینگ مقایسه کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون در مواردی که ساختمانی بدون پروانه و یا مغایر با پروانه ساخته شود، شهرداری به عنوان شاکی پرونده‌ را به کمیسیون ماده 100 ارسال می‌کند و وقتی که پرونده به کمیسیون ماده 100 می‌آید، مهلتی تحت عنوان ابلاغ و اخطار مقرر می‌شود تا مالک اگر دفاعیاتی و مستنداتی دارد ارائه کند و پس از آن پرونده توسط اعضای کمیسیون بررسی شود.

عضو شورای شهر تهران در کمیسیون ماده 100 با بیان اینکه در مورد ایران‌مال هم این مراحل طی شد و در دستور کار کمیسیون ماده 100 قرار گرفت، خاطرنشان کرد: به دلیل ابعاد و گستردگی پروژه و ابهامات موجود در پرونده، تشخیص کمیسیون این بود که پرونده نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد. البته کمیسیون شهرسازی و معماری شورا بررسی های مفصلی روی این پرونده انجام داده  و گزارشی تهیه کرده است. از سوی دیگر سازمان بازرسی شهرداری هم به این موضوع ورود کرده است. با این حال کمیسیون ماده 100 شان قضایی دارد؛ ممکن است به گزارش های تهیه شده مراجعه کند و آنها را مورد استفاده قرار دهد اما در نهایت به لحاظ کارشناسی سازوکار خاص خود را دارد.

اعطا در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون ماده 100 سه عضو دارد که یک عضو آن عضو شورا، دیگری قاضی دادگستری و عضو سوم نماینده وزارت کشور است، اما زیرمجموعه ای از شورا یا شهرداری نیست، اگرچه مثل کمیسیون ماده 5 تهران، دبیرخانه آن در شهرداری تهران مستقر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر ایران مال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا

 روح‌الله امراللهی،سخنگوی شورای شهر قم  امروز در نشست خبری روئسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر قم که در آستانه روز شورا‌ها در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، در خصوص سفر اسفندماه مدیران شهری به یکی از کشور‌های اروپایی، اظهار کرد: این سفر‌ها مسبوق به سابقه بوده و حداقل در هفت سال گذشته مدیران عامل و کارشناسان قطار شهری برای بازدید از کارخانجات و بررسی و تأمین تجهیزات پروژه قطار شهری قم به کشور‌های خارجی سفر کرده‌اند.

وی تصریح کرد: به پیشنهاد شهرداری قم دو عضو شورای شهر قم به عنوان ناظر دعوت شدند و دیگر اعضای آن سفر نیز مأموریت‌های خاص خودشان را داشتند، به عنوان مثال مدیرکل حراست شهرداری به درخواست دستگاه‌های مربوطه بوده و جنبه نظارتی داشته یا معاون مالی و اقتصادی شهرداری به منظور پیگیری انعقاد قرارداد حضور داشت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم افزود: در این سفر، موضوع خرید و تأمین سه دستگاه لوکوموتیو شانتر، درزین جرثقیل‌دار و خودروی امداد و نجات مورد پیگیری قرار گرفت و پیش‌پرداخت‌های اولیه خرید دو دستگاه نیز واریز شد.

امراللهی با بیان اینکه گزارش کامل این سفر در هیئت مدیره سازمان قطار شهری ارائه شده است، گفت: کارشناسان سازمان قطار شهری در سفر‌های قبلی حضور داشتند و حضور اعضای شورا نیز به عنوان ناظر در این گونه سفر‌ها مرسوم است و موضوع جدیدی نیست و همه کسانی که در این سفر حضور داشتند، در چارچوب مأموریت کاری خود دعوت شده بودند.

وی افزود: از رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر نیز برای حضور در این سفر دعوت شده بود که شاید به دلیل مسائل شخصی حضور پیدا نکردند.

شایان ذکر است محمد حسین دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم در واکنش به این بخش از اظهارات روح‌الله امراللهی عنوان کرد: بنده این دعوت را اجابت نکردم، چون به تشخیص من آن سفر اصلاً ضرورتی نداشت و ربطی هم به مسائل شخصی ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • حسینی محروم و جریمه شد
  • شوک به استقلال؛ کاپیتان آبی ها رسما محروم شد
  • فوری: کاپیتان استقلال از بازی تراکتور محروم شد!
  • شوک به استقلال؛ حسینی محروم شد!