Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه روال تخصیص ارز 4200 تومانی به تولیدکنندگان برای واردات مواد اولیه نواقصی دارد، گفت: تصمیمات مربوط به تخصیص دلار 4200 تومانی زمانبر است که این موضوع به ضرر بخش تولید است.

اقتصادآنلاین - المیرا اکرمی؛ حمیده زرآبادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین اظهار داشت: پس از نوسانات و افزایش قیمت شدید ارز، تولیدکنندگان برای تهیه ارز دچار مشکلاتی شدهاند و بنابراین تهیه مواد اولیه برای آنها دشوار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زرآبادی با بیان اینکه فرآیند تامین ارز مورد نیاز برای تولیدکنندگان طولانی شده است، گفت: اگر این فرآیند کوتاه تر شود و تولیدکنندگان بتوانند سریع تر به این منابع دسترسی پیدا کنند، کمک بزرگی است. البته این کمک ها در اثر نظارت به وجود می آید و اصلا به قانون نیاز ندارد و مجلس باید بر اجرای قوانین نظارت داشته باشد. 

وی در ادامه افزود: اگر همین قانون‌هایی که داریم اجرا شود، بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد، رفع می شود اما متاسفانه قانونهای موجود اجرا نمیشود و اگر اجرا میشد، اتفاقاتی که در سال های اخیر رخ داد را شاهد نبودیم. 

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس با بیان اینکه دولت اختصاص دلار 4200 تومانی را  اولویت بندی کرده است، گفت: با وجود اولویت بندی ای که انجام شده باز هم روال تخصیص ارز نواقصی دارد و نارضایتی هایی بین تولیدکنندگان به وجود آورده است. این نارضایتی از این جهت است که تولیدکنندگان خیلی زمان ندارند و باید هر روز تولید کنند و جلو بروند و با توجه به اینکه تصمیمات مربوط به تخصیص ارز 4200 تومانی زمانبر شده است، به ضرر تولیدکنندگان است و اینها نواقصی است که باید هر چه زودتر برطرف شود.

زرآبادی در مورد عملکرد سامانه نیما هم عنوان کرد: هر چند که سامانه نیما نظم دهی دارد، اما به نظر میرسد به دلیل بوروکراسی پیچیده موجود در آن، برخی فرآیندها را افزایش داده است و اشکالات جدی دارد که باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان در شرایط فعلی را عدم حمایتهای مالی از آنها دانست و اظهار داشت: حمایت هایی که باید در قالب سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و اعطای مشوقها و همچنین تسریع در روند پیگیری کارهای مربوط به تولیدکنندگان موضوعاتی است که مغفول مانده و این قبیل حمایت ها کم رنگ است.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ارز قانون دولت دلار صنایع و معادن مجلس مشکلات سرمایه مجلس شورای اسلامی نرخ ارز حمیده زرآبادی سامانه ارزی نیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست امام جمعه نورآباد برای تخصیص اعتبار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، حجت الاسلام خانی در بازدید از مناطق خسارت دیده میربگ دلفان گفت: در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر، بخش هایی از روستاهای میربگ شمالی و جنوبی شهرستان دلفان دچار خسارت شد که برای جبران این خسارت ها و رفع مشکلات مردم این مناطق نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

سامانه بارشی اخیر عصر یک شنبه پنجم فروردین وارد لرستان شد که در پی فعالیت آن، برخی از زیرساخت‌های ارتباطی، واحد‌های مسکونی، مزارع کشاورزی و باغات شهرستان دلفان دچار خسارت و مسیر ۲۰ روستا نیز مسدود شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پایه های مالیاتی جدید برای معافیت های مالیاتی بی منطق
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال ۱۴۰۳
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال 1403
  • ۷۰ درصد کار مجلس دوازدهم باید نظارت بر اجرای قوانین باشد
  • ضربه بهره ۳۰ درصدی بانک‌ها به «جهش تولید»/ رشد بهره بانکی مشارکت در تولید را تحقیر می‌کند
  • درخواست امام جمعه نورآباد برای تخصیص اعتبار
  • قیمت مرغ تا پایان ماه رمضان نوسانی ندارد
  • افزایش تولید در صنعت فولاد کشور
  • میزان تخصیص ارز در سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است
  • لاجوردی: فرهنگ اولین قربانی در تخصیص بودجه است