Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@21:30:20 GMT

چمران درس آموز واقعی حریت و آزادگی درجهان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۳۲۰۶

چمران درس آموز واقعی حریت و آزادگی درجهان

به گزارش پارس- علی عسکری نماینده پیشین مشهد به مناسب سالگرد شهادت شهید مصطفی چمران نوشت:امام خمینی(ر)سالها پیش ازاین درایام دفاع مقدس فرمود:شهداء درقهقهه عاشقانه ودرشادی وصولشان عند ربهم یرزقو نند. شکی نیست ازجمله این شهیدان و یاران عاشق در دوران معاصر؛ شهید عارف مرحوم دکتر چمران است.

انسان وارسته ای که دوستدار اسلام؛ امام؛ مردم و انقلاب بود و نماد جهانی حریت و آزادگی محسوب می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیچ کاری را به جز برای خدا انجام نمی داد و به مصداق کلام پر نور و هدایت گرانه امام علی(ع):قداحیی عقله وامات نفسه؛ عقل خود را زنده و نفسش را کشته بود. درسبک زندگی او عقل و عشق به منزله دو بال مهم حرکت نقش آفرینی داشت. وقتی فرصت عشق به خدا پیدا می کرد هیچ آرام وقرار نداشت. یه همین دلیل بود که در جایگاه یک روشنفکر متخصص و متعهد  توانست دین خودش را به خدا و مردم اداء کند.

تنهاوزیر دفاع و فرمانده جنگهای نامنظمی که جلوتر از همه دربرابر دشمنان مهاجم خارجی و تشکیلات های حرامی در داخل ایستاد و کردستان را از لوث وجود گروهک های شرور و معاند پاک کرد و در خوزستان قهرمان در دهلاویه به دست مزدوران و فرماندهان متجاوز بعثی در دفاع از میهن اسلامی  شربت شهادت نوشید.

چهره ناب و کم نظیری که با ایده پاک و اثر گذارش انقلاب را در میان روشنفکران جان تازه دمید و یکه تاز علم و جهاد در میان دانشگاهیان بود. کسی که هنوز دومش پیدا نشده و جایش در دانشگاه همچنان خالی است. درهرحال امروزه و در شرایطی که بسیاری از انسان های تحصیلکرده به دلیل استحاله در رفتار و دگرگونی های رنج آور از رسالت انسانی و اسلامی خود غفلت دارند؛ سبک زندگی شرافتمندانه این عارف به حق واصل؛تلنگر و بلکه نهیبی است بر همه آنان. باشد که ایمان و عمل صالح تصریح شده و مکرر آمده درقرآن را به مثل شهید دکتر چمران دریابند و بر خطاب خدا در قیامت اندیشه کنند که فرمود: "وقفوهم انهم مسؤلون"

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: علی عسگری شهید چمران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۳۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت

پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس پس از تشییع بر دوش عاشقان و منتظران امام زمان(عج)، در صحن مسجد مقدس جمکران آرام گرفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس عصر جمعه با حضور حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد تولیت آستان مقدس مسجد جمکران، آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه،  آقامیری استاندار قم و خیل عاشقان و منتظران امام زمان(عج) برگزار شد.

پیکرهای مطهر شهدا از میدان آل یاسین تا صحن مسجد مقدس جمکران تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله حسینی بوشهری در صحن امام مهدی(عج) توسط آیت الله سعیدی و حجت الاسلام والمسلمین اجاق نژاد به خاک سپرده شدند.

دو  مادر شهید مفقودالاثر به نیابت از مادران این دو شهید گمنام در کنار خادمان مسجد جمکران و علما مراسم تدفین را انجام دادند.

مداحی مادحی اهل بیت(ع) و دمام زنی از برنامه‌های مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک این دو شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس بود.

پیکر این دو شهید والامقام که سال‌ 1364 در عملیات عاشورای 2 در چنگوله و سال 1365 در کربلای 5 در منطقه شلمچه به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) و تشییع شهید دفاع مقدس در بوشهر
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • پیکر مطهر ۲ شهید گمنام در مسجد جمکران آرام گرفت
  • دفاع علم الهدی از برخورد با بی حجابی با استناد به شاهنامه
  • دفاع علم‌الهدی از برخورد با بی حجابی با استناد به شاهنامه
  • برخورد وحشیانه آمریکا با دانشجویان حامی غزه چهره واقعی آنها را نشان داد
  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال