Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روزنامه «رکورد» پرتغال، هر روز شانس شرکت در جام جهانی را ندارید. خیلی به ندرت پیش می آید که بعد از 20 سال از کاری که پدرش انجام داده پسرش نیز انجام دهد. امیر عابدزاده 25 ساله یکی از دروازه بان های کارلوس کی روش، سرمربی ایران در جام جهانی 2018 است. در جام جهانی 1998 احمد عابدزاده پدر امیر سنگربان ایران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر در ابتدای گفت و گوی خود گفت: این باعث افتخارم است که جزئی از این انتخاب شدم و باعث سربلندی خانواده ام شدم.

امیر در پاسخ به اینکه چقدر پدرش به او افتخار می کند با لبخند گفت: من بیشتر از این ها می خواهم عمل کنم و باعث شادی و افتخار او شوم. اعتراف می کنم پدرم تاثیر زیادی به من داشته است. طعم دروازه بانی برای من از زمانی آغاز شد که 3 سال داشتم. البته پدرم مرا اصلا مجبور نکرد و این عشق به فوتبال بود که دروازه بان شدم.

وی درباره خاطرات شیرین جام جهانی 1998 گفت: من در این سال خاطراتی را هنگام راه یابی به جام جهانی 1998 دارم. یادم می آید که مادرم در آخرین بازی با استرالیا چون 2 بر صفر عقب بودیم از ناراحتی خانه را ترک کرد و من را همراهش برد. بعد از مدتی مردم شروع به داد و فریاد کردند بعد فهمیدم که بازی مساوی شده است. ما در آن بازی به خاطر گل زده خارج از خانه به جام جهانی صعود کردیم. البته در آن زمان 5 ساله بودم ولی وقتی بزرگ شدم فیلم بازی را دیدم.

احمدرضا عابدزاده شخصیت فوتبال ایران است و امیر از تکرار این حرف درباره پدرش خسته نمی شوند. اگرچه برخی این موضوع را برای او دارای جوانب منفی می دانند چون سنگینی شهرت پدرش روی او وجود دارد ولی او چنین نظری ندارد و می گوید: همه در ایران می دانند که پدرم بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران است. برای من این نوعی افتخار است و با او صحبت می کنم. علی رغم اینکه برخی معتقدند که اسم پدرم روی من سنگینی می کند ولی من از این فرصت استفاده می کنم و از او چیزهای زیادی یاد می گیریم.

در پایان 20 سال گذشت تا همه ببینند امیر پسر در جام جهانی جا پای پدرش بگذارد. امیر در جواب به این سوال لبخندی زد و گفت: در ابتدا می خواهم در بازی های زیادی در جام جهانی شرکت کنم پس از آن ببینیم چه اتفاقی می افتد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: دروازه بان ایران پدر خانواده شادی عشق فوتبال بازی فوتبال ایران بازی پرتغال دروازه بان عشق کارلوس کی روش پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران معتقد است شاگردان شمسایی توانایی صعود به فینال جام جهانی فوتسال را دارند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، سالار آقاپور در حاشیه مراسم استقبال از اعضای تیم ملی فوتسال پس از قهرمانی در جام ملت‌های آسیا 2024 اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنم که توانستیم قهرمان شویم و دل مردم عزیز را شاد کنیم. مردم و خانوادهای‌مان ما را دعا کردند و انرژی مثبت می‌فرستادند و ما توانستیم با قهرمانی دل آنها را شاد کنیم. این شادی که به قلب مردم هدیه کردیم چیز خاصی نیست، اما در این شرایط حداقل برای یکی، دو ساعت توانستند به خاطر قهرمانی ما شاد باشند.

شمسایی: کار سخت آدم‌های بزرگ، مدیریت و پشتیبانی می‌طلبد

 

وی در مورد قدرت‌های نوظهور فوتبال آسیا و سنگینی وظایف فوتبالیست‌ها نسبت به گذشته، خاطر نشان کرد: بله، نسبت به سال‌های قبل که بازی‌ها را با نتیجه 10 بر یک یا 15 بر یک تمام می‌کردیم، کار سخت شده است. دوران آن بازی‌ها دیگر تمام شد، دیگر همه کشورهای آسیا فوتسال و دفاع کردن را بلد هستند. شما دیدید که ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی حذف شد. حتی تیم‌هایی که کسی فکرش را نمی‌کرد، توانستند از مرحله گروهی صعود کنند. خدا را شکر که افغانستان هم به جام جهانی صعود کرد.

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران ادامه داد: از این به بعد کار سخت‌تر می شود. خدا را شکر ایران با قدرتی که از گذشته داشته و همدلی که میان بازیکنان وجود دارد، بتوانیم از این به بعد هم نتایج خوبی بگیریم.

آقاپور درباره ارزیابی‌اش از حضور تیم ملی در جام جهانی فوتسال، گفت: با بازگشت حسین طیبی که بازیکن مصدوم ما در این جام بود؛ اما حضورش خیلی تأثیرگذار است، همچنین  با این کادر فنی و بازیکنان متحدی که داریم، تیم را در فینال جهان می‌بینم.

وی راجع به مصدومیت حسینی طیبی، تصریح کرد: جای حسین خالی بود. او کاپیتان دوره قبل و بازیکنان مؤثر تیم ملی بود و با بازگشتش در جام جهانی به ما کمک می‌کند.

بازیکن تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به خبرنگار تسنیم، در مورد چرایی حذف ژاپن مدافع عنوان قهرمانی در مرحله گروهی جام ملت‌های فوتسال، تأکید کرد: سال انتخابی جام جهانی سال سختی است. به نظرم ژاپن آنجایی که فکرش را نمی‌کرد بازی‌ها را باخت و مساوی کرد که همین عامل حذفش شد. همه تیم‌ها روبه‌روی ژاپن به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی بازی می‌کردند، اما این تیم آنها را دست‌کم گرفت و حذف شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضعف‌هایی که نباید پشت قهرمانی فوتسال ایران در آسیا پنهان شود
  • عکس| اتفاق ویژه در ورزشگاه آزادی؛ جایگاه خاطره انگیز باز شد
  • امیر جدیدی در نقش منصور بهرامی ایفای نقش می‌کند
  • درخواست ویژه ستاره تیم ملی ایران قبل از جام جهانی
  • انتظارات بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای حضور در جام جهانی
  • علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!
  • آقاپور: می‌توانیم به فینال جام جهانی فوتسال برسیم
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • برای موفقیت فوتسال در جام جهانی به امکانات زیادی نیاز است
  • خداحافظی کاپیتان ایران از روسیه با خاطره خوش