Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@21:34:15 GMT

خسارت بادبادک‌های آتش‌زای غزه به اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۳۵۳۷

خسارت بادبادک‌های آتش‌زای غزه به اسرائیل

مقامات رژیم صهیونیستی تخمین زده‌اند که آتش‌سوزیِ اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از ۳ میلیون دلار به آن‌ها خسارت وارد کرده است.

خبرگزاری فارس: مقامات رژیم صهیونیستی تخمین زده‌اند که آتش‌سوزیِ اراضی و مزارع شهرک‌نشینان مجاور نوار غزه ناشی از بادبادک‌های آتش‌زا، بیش از ۳ میلیون دلار به آن‌ها خسارت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که پدیده بادبادک‌های آتش‌زا از نوار غزه، باعث درماندگی و حیرت مقامات رژیم صهیونیستی درباره خلاقیت گروه‌های مقاومت فلسطینی شده، رسانه‌های این رژیم از وارد آمدن خسارات شدید به شهرک‌نشینان مجاور غزه خبر می‌دهند.

روزنامه «جروزالم پست» با بررسی افزایش آتش‌سوزی‌ها در مزارع و اراضی اشغال شده توسط صهیونیست‌ها، نوشت: «با اینکه هنوز بادبادک‌های آتش‌زا نتوانسته هیچ اسرائیلی را کشته یا مجروح سازد، اما خسارات اقتصادی آن به صورت تصاعدی در حال رشد است».

صهیونیست‌های ساکن مجاور غزه که با نوع جدیدی از اقدامات مقاومت مواجه شده‌اند، روزانه باید چند هزار متر مربع از اراضی آتش گرفته توسط بادبادک‌ها و بادکنک‌های مشتعل فلسطینی را خاموش کنند.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد فرود آمدن بادبادک‌های آتش‌زا در اراضی و مزارع صهیونیست‌ها فقط طی یک ماه گذشته بیش از ۴۵۰ فقره آتش‌سوزی به همراه داشته و حدود ۲۸۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی اصلی را ازبین برده است.

به نوشته جروزالم پست، خسارت وارد شده طی یک ماه اخیر به بخش کشاورزی مناطق جنوبی فلسطین اشغالی و صهیونیست‌ها، حدود ۲ میلیون دلار برآورد شده است.

گروه‌های مقاومت فلسطینی همچنین موفق شده‌اند با استفاده از این شیوه جدید مقابله با صهیونیست‌ها، چندین پارک و محل تفریح شهرک‌نشینان را به آتش بکشند. سیستم‌ها آبیاری و همچنین دامداری‌های صهیونیست‌ها نیز آسیب دیده‌اند.

این مسئله وزارت کشاورزی رژیم صهیونیستی را مجبور کرده تا مبلغ ۱۷ دلار را به ازای هر ۲۵۰۰ متر مربع به کشاورزان مناطق جنوبی غرامت پرداخت کند. این مسئله، اما اعتراض شهرک‌نشینان را به دلیل کافی نبودن مبلغ، درپی داشته است.

وبگاه «یدیعوت آحرونوت» نیز گزارش داد که طی روز گذشته (پنجشنبه) ۱۵ مورد آتش‌سوزی در منطقه «شعر هانقب و اشکول» گزارش شده است. خسارت وارد شده به این مناطق طی حوادث روز گذشته، حدود ۱ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

طی روز‌های اخیر جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با پرواز بادبادک‌های آتش‌زا به سمت اراضی اشغالی، مناطقی را در نوار غزه بمباران کردند. در این بین نیز گروه‌های مقاومت با شلیک گسترده راکت، خمپاره و موشک از غزه، شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور این باریکه را هدف قرار دادند.

بادبادک‌های آتش‌زای فلسطینی‌ها در طول برگزاری راهپیمایی‌های بازگشت در ماه آوریل، می‌و ژوئن ۲۰۱۸، مشکلات جدی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده، زیرا مقابله با آن بر خلاف سادگی‌اش، آسان نیست.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی تخمین زده است که طی دو ماه اخیر، تاکنون حدود ۸۰۰ بادبادک و بالن آتش‌زا از نوار غزه به پرواز درآمده است که حدود ۵۰۰ عدد آن را ارتش اسرائیل، ساقط کرده است.

همچنین وزارت جنگ این رژیم می‌گوید که حداقل ۳۰۰ عدد این بادبادک‌ها با فرود در مزارع صهیونیست‌ها، حداقل به طور مجموع بیش از بیست کیلومتر مربع را به آتش کشیده است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003Usn

منبع: فردا

کلیدواژه: بادبادک های آتش زا کشاورزی صهیونیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه حزب‌الله در عرب العرامشه/ خسارت سنگین به تجهیزات دشمن و زخمی شدن چندین صهیونیست + فیلم

به گزارش جماران؛ المیادین از عملیات حزب‌الله علیه یک هدف در عرب العرامشه واقع در الجلیل غربی در شمال فلسطین اشغالی و شلیک دو فروند موشک کالیبر سنگین خبر داد.

در این حمله یک ساختمان و یک خودرو در عرب العرامشه هدف قرار گرفت که به زخمی شدن چندین اسرائیلی منجر شد. 

رسانه‌های اسرائیلی با تائید خسارات سنگین وارده به یک ساختمان و خودرو در عرب العرامشه، شمار زخمی‌های این حمله را شش نفر اعلام کردند که حال یکی از آنها وخیم است. 

 

بیانیه حزب‌الله لبنان درباره جزئیات عملیات ویژه در عرب العرامشه

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از مردم پایدار نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت آن‌ها و در پاسخ به ترور شماری از رزمندگان حزب‌الله در عین بعال و الشهابیه، عملیات عرب العرامشه را انجام داده است. 

نیروهای مقاومت حمله‌ای ترکیبی با موشک‌های هدایت شونده و پهپادهای تهاجمی به مقر  فرماندهی محرمانه شناسایی نظامی اسرائیل در عرب العرامشه انجام دادند و موجب کشته و زخمی شدن چندین نفر شدند. 

 

المیادین لبنان به نقل از رسانه‌های صهیونیستی: شمار زخمی‌های حمله به عرب العرامشه، به ۱۳ نفر رسید. حال ۲ نفر وخیم گزارش می‌شود.

 

افزایش زخمی‌های اسرائیلی به ۱۸ نفر 

تلویزیون رژیم اسرائیل اعلام کرد، زخمی‌های حمله ساعتی پیش حزب‌الله به یک مقر تازه احداث نیروهای اطلاعاتی اسرائیل (در عرب العرامشه - شمال فلسطین اشغالی) به ۱۸ نفر افزایش یافته است. حال ۴ نفر وخیم گزارش شده بود.

 

 

شلیک دو موشک از جنوب لبنان 

خبرنگار الجزیره گزارش کرد، دقایقی پیش، دو موشک هدایت‌شونده به مقر اسرائیلی الرمثا در منطقه کفرشوبا شلیک شد

در پی عملیات ویژه پهپادی حزب الله در عرب العرامشه نیز، یگان توپخانه اسرائیل، در دقایق پیش، نقاطی در جنوب لبنان را هدف آتش توپخانه قرار داده است.

 

تکمیل می شود...

حجم ویدیو: 3.49M | مدت زمان ویدیو: 00:00:18 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • تمسخر اقدام خرابکارانه اسرائیل توسط کاربر صهیونیست
  • رسانه صهیونیست: ارتش آمریکا هزاران موشک به اسرائیل ارسال کرد
  • شوک صهیونیست‌ها از حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر سری اسرائیل
  • صهیونیست‌ها علنا از ترس خود در برابر ایران می‌گویند
  • شبی که ایران چشم صهیونیست‌ها را کور کرد / جزئیات ضربه به پایگاه سری رژیم صهیونیستی در حمله غرور آمیز ایران +عکس و نقشه
  • عکس/ کاربر صهیونیست: جنگ با ایران اسرائیل را در آتش خواهد سوزاند
  • عملیات ویژه حزب‌الله در عرب العرامشه/ خسارت سنگین به تجهیزات دشمن و زخمی شدن چندین صهیونیست + فیلم
  • خسارات صهیونیست‌ها از حمله ایران فراتر از تصور بود
  • زارعی: رژیم اسرائیل برای اقدام علیه ایران محدودیت زیادی دارد
  • اگر اسرائیل از پایگاه‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس به ایران‌ حمله کند آن پایگاه‌ها را خواهیم زد