Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-25@05:00:01 GMT

دستگیری تعدادی داعشی در آستانه انتخابات ترکیه

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۳۸۷۳

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، در آستانه انتخابات در ترکیه، نیروهای امنیتی این کشور ۱۴ عضو گروه داعش را در شهر آنکارا دستگیر کردند.

خبرگزاری آناتولی، امروز- جمعه- با اعلام این خبر، تصریح کرد که این افراد «خود را برای انجام حمله‌ای در آنکارا آماده می‌کردند».

در گزارش خبرگزاری آناتولی به هویت اعضای «مظنون» داعش اشاره‌ای نشده و فقط تمام آنها «غیرترکیه‌ای» معرفی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش بازداشت اعضای داعش تنها دو روز پیش از انتخاباتی منتشر می‌شود که قرار است قدرتی ویژه و فراگیر را به ریاست‌جمهوری این کشور اعطا کند.

روز یک‌شنبه، انتخابات مجلس ترکیه نیز انجام خواهد شد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرده که انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی این کشور یک سال زودتر از موعد مقرر در روز ۲۴ ژوئن برگزار خواهد شد.

به اعتقاد اردوغان، ترکیه باید هر چه سریع‌تر به نظامی تغییر یابد که اختیارات قوه مجریه در دست رئیس‌جمهور باشد.

پلیس ضدتروریستی ترکیه، امروز در جریان چند عملیات همزمان در نقاط مختلف شهر آنکارا ۱۴ فرد مظنون را «برای بازجویی به مقر پلیس منتقل کرد».

ترکیه به‌ویژه در دو سال گذشته یعنی از زمان آغاز حملاتش به داعش در خاک سوریه بارها هدف حمله تروریستی از جمله به دست گروه داعش قرار گرفته و از همین رو این گونه عملیات ضدتروریستی «به طور منظم» در ترکیه انجام می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: انتخابات ترکیه و داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی قطار مذکور انجام‌ شده و راه‌اندازی رسمی مسیر تجاری مذکور پس از رفع نواقص و تایید متخصصان فنی ریلی با هماهنگی راه‌آهن‌های ۲ کشور انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی جعفری اظهار کرد: پیرو بازدید انجام شده سال گذشته توسط تیم عالی فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شامل معاون فنی و زیربنایی و مدیران کل حوزه‌های مختلف سیر و حرکت، ایمنی و فنی و زیربنایی، از محور ریلی افغانستان حدفاصل «شمتیغ» تا «روزنک» و مذاکرات به‌عمل‌آمده در جلسه برگزار شده در وزارت راه و شهرسازی با حضور «کاظمی قمی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، بر لزوم رفع نواقص و مشکلات ایجاد شده برای خط به‌منظور حمل محمولات تجاری تاکید شد.

وی گفت: مقرر شد اصلاحات فنی و رفع نواقص و کاستی‌های موجود حدفاصل مرز شمتیغ تا ایستگاه روزنک، با هدف ارتقای سطح ایمنی موردنیاز از وضعیت عملیاتی به شرایط استاندارد فنی، به‌منظور امکان سیر قطارهای تجاری انجام شود.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره جزئیات مذاکرات انجام شده، ادامه داد: در این راستا مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر معرفی شده است، نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالی وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) مبادرت ورزد که در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه‌آهن، ۱۶ قطار عملیات برای تسهیل انتقال ادوات ریلی به‌منظور تسریع عملیات اجرایی احداث قطعه چهارم محور ریلی خواف-هرات انجام شده است.

جعفری افزود: بر اساس توافقات صورت‌گرفته با حضور سفیر، کنسرسیوم فوق‌الذکر متعهد شدند که به‌سرعت نواقص را رفع کرده و پس از ارتقای خط مبتنی بر استانداردهای ریلی، به راه‌آهن جمهوری اسلامی منعکس شود تا پس از بازدید از اقدامات انجام شده، امکان سیر ایمن قطار به تأیید کارشناسان فنی برسد.

وی بیان داشت: با وجود دستور مساعدت حداکثری از سوی مدیرعامل و پشتیبانی راه‌آهن برای ارسال ادوات ریلی و پیگیری‌های مکرر از سوی راه‌آهن با عبور هر قطار عملیات، کنسرسیوم مذکور در روزهای اخیر از حسن‌نیت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران سو استفاده کرده و بدون هیچ‌گونه هماهنگی و اخذ تاییدیه از راه‌آهن جمهوری اسلامی، نسبت به بارگیری واگن‌ها و اعلام آن در رسانه‌ها جهت حمل محمولات تجاری ترانزیتی اقدام کرده که مورد پذیرش نبوده و به منزله نقض مقررات ریلی بین‌المللی و توافقات قبلی است.

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پایان با اشاره به لزوم حفظ جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین‌المللی گفت: ضمن عدم هماهنگی انجام شده، باتوجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی قطار مذکور انجام‌گرفته و راه‌اندازی رسمی مسیر تجاری مذکور پس از رفع نواقص و تأیید متخصصین فنی ریلی با هماهنگی راه‌آهن‌های ۲ کشور انجام خواهد شد.

کد خبر 747140

دیگر خبرها

  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • انجام مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • انجام اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی نخستین قطار ترانزیتی از افغانستان به ترکیه
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه
  • اردوغان وارد عراق شد
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان