Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، با پایان یافتن دومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه روستایی و عشایری کلیبر، فیلم "قارلی داملار" به کارگردای هایده مرادی جایزه بهترین تدیون و جایزه ویژه هیات داوران را به عنوان بهترین فیلم به خود اختصاص دهد.

فیلم مستند «قارلی داملار» به کارگردانی هایده مرادی، به یکی از مشکلات روستایی در اردبیل را به تصویر می‌کشد که جوانان آن با آغاز فصل سرما در اردبیل، به‌ قصد کار و اشتغال به مناطق گرمسیر مخصوصاً تهران سفر می‌کنند و این آغاز آسیب‌های ناشی از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مستند از تولیدات انجمن سینمای جوانان اردبیل به بخش مسابقه اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «آرویوس» پرتغال راه یافته و همچنین در نهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت تندیس بهترین کارگردانی مستند کوتاه را دریافت کرده است.

عوامل «قارلی داملار» که به معنای پشت‌بام‌های برفی است، عبارتند از تصویربردار: عبداله شکری، صدابردار: امین صبور، صداگذار: زهره علی اکبری، تدوینگر: عبداله شکری، آهنگساز: بهرام رجبعلی زاده، تهیه کننده: دفتر اردبیل انجمن سینمای جوانان ایران.

هایده مرادی متولد 1353 در اردبیل است و پیش از این فیلم های کوتاه «با من بخوان»، «ثانیه»، «موقعیت»، «قصه روستا»، «ساعت کوکی»، «نهایت» و «لچک» را ساخته است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۳۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد

سریال «نوبت لیلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافت و کاندید بهترین سریال بلند شد.

به گزارش ایسنا، سریال نوبت لیلی «نوبت لیلی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله حجازی به تازگی به بخش مسابقه دهمین دوره جشنواره سریال " DIE SERIALE" در آلمان راه یافته و کاندید بهترین سریال بلند شده است.

این رویداد قدیمی‌ترین جشنواره آلمان است که به سریال های مستقل اختصاص دارد و ۲۹ می تا ۳ ژوئن ۲۰۲۴ در گیسن آلمان برگزار خواهد شد.  

«نوبت لیلی» پیش از این از جوایزه "British Awards" در انگلستان، جایزه بهترین سریال بین‌المللی و بهترین فیلمبرداری را دریافت کرد و در سی و پنجمین جشنواره خیرونا اسپانیا و پنجمین دوره جشنواره "skiptown" در هالیوود آمریکا نیز حضور داشته است.

«نوبت لیلی» سریال اختصاصی پلتفرم نماوا بوده است.

مهدی شیرزاد، سرپرست نویسندگان و مهدی شیرزاد، سروش چیت‌ساز و روح‌الله حجازی نیز نویسندگان این سریال هستند که فیلمنامه این سریال را در سبک رئالیسم جادویی به نگارش در آورده‌اند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است:

لیلی از طریق کتابی مرموز در می‌یابد که او و خانواده‌اش تاکنون در زمان و مکان‌های بسیاری زیسته‌اند و اکنون «نوبت لیلی» است تا با رمزگشایی از کتاب و یافتن تابلوی ارزشمند نیاکانش دست به انتخابی بزند که به تمام این زندگی‌های زیسته معنا بدهد و …

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • این فیلم بیش از حد برخاسته از جهان شخصی نیست
  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • «نوبت لیلی» نامزد جشنواره سریال آلمان شد
  • «دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • پیام کوتاه رونالدو پس از پیروزی با النصر
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما