Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - موسيقي‌ما ـ داود آزاد (هنرمند پيشکسوت موسيقي عرفاني) از انتشار آلبوم جديدش با عنوان «تو مست‌تري يا من؟» خبر داد که هفته اول تيرماه با آهنگسازي جاهد محمدي روانه بازار موسيقي خواهد شد.
اين خواننده و آهنگساز در گفت‌وگو با «موسيقي ما» توضيح داد: «به طبع اين آلبوم نيز مانند ساير آثارم که در اين سال‌ها شنيده شده‌اند در فضايي کاملا عرفاني توليد شده و مبناي کار بر اساس ساز تنبور است؛ البته در سازبندي کار عود، رباب، کنترباس، باغلاما و کوبه‌اي در کنار هم قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
داود آزاد که پيش از اين آلبوم «ليلي‌نامه» را منتشر کرد و تور کنسرت‌‌هايش را نيز در ايران و خارج از کشور برگزار کرد، درباره فضاي حاکم بر اين اثر گفت: «آلبوم جديد شامل 5 تصنيف از ساخته‌هاي جاهد محمدي است که يکي از تنبورنوازان خوب است. البته بنده هم يک تصنيف در اين آلبوم دارم. در «تو مست‌تري يا من؟» سراغ اشعار حافظ،‌ شمس مغربي و عطار نيشابوري رفته‌ايم. البته سينا مشفق که نوازنده دف آلبوم است نيز دو شعر در اين آلبوم دارد. فضاي کار کاملا عرفاني است و ذکرخواني هم دارد. سينا مشفق (دف)، جاهد محمدي (تنبور)، نويد مثمر (جوراباغلاما)، محسن عبادتي (کمانچه و باس)، بهنام بوستان سعدي (سازهاي کوبه‌اي و صدرا مشفقي (عود، رباب، بم‌تار) براي اين آلبوم ساز زده‌اند و بنده نيز عود و تنبور نواخته‌ام. درباره بخش آوازي کار نيز بايد بگويم که اثر شما را به فضايي قلندرانه مي‌برد و آواز‌هاي بداهه‌اي دارد. شما آن فضاي خانقاهي را در اين اثر خواهيد شنيد.»
اين هنرمند پيشکسوت در پاسخ به اين پرسش که آيا آلبوم جديدش داراي نگرش متفاوتي نسبت به آلبوم‌هاي جديدش هست يا خير، توضيح داد: «فضاي موسيقي من هميشه يک فضاي عرفاني است اما از آنجا که در اين آلبوم، آهنگساز شخص ديگري است، شما در آن حس متفاوتي را تجربه خواهيد کرد. اين آهنگساز در اين سال‌‌ها تحت تاثير کارهاي بنده بوده است و البته فضاي ذهني‌اش هم به فضاي ذهني‌ام نزديک است. اصلا اگر احساس کنم فضاي ذهني آهنگسازي به من نزديک نيست، آن کار را قبول نمي‌کنم. هرچند که ترجيح من همکاري با جوان‌ترهاست که واقعا فضايي براي مطرح شدنشان وجود ندارد. ديده شدن براي جوان‌ها سخت شده است. من هم اگر پيشنهاد خوبي براي همکاري با جوان‌ها داشته باشم، مي‌پذيرم. مثلا با جوان‌هايي در آذريايجان کار مي‌کنم که واقعا هنرمندان خوبي هستند. اما خب تفکر هم برايم مهم است. بايد کار به صداي من بخورد و با تفکر من همسو باشد.»
او از اجراي جديدش براي تيرماه در تالار وحدت نيز خبر داد و گفت: «اواخر تيرماه همين آلبوم «تو مست‌تري يا من؟» را در تالار وحدت روي صحنه خواهيم برد. قطعاتي از اين آلبوم به همراه قطعاتي از خودم و چند کار جديد اجرا خواهد شد. نوازنده‌هاي همين آلبوم هم با من به روي صحنه خواهند آمد با اين تفاوت که نگار اعزازي (دف و بندير)، سوگل حسيني (تنبور) و سياوش ولي‌پور (کمانچه‌آلتو) به ما مي‌پيوندند.»
آزاد در پايان سخنانش نيز مطرح کرد: «در حال حاضر 10 آلبوم در دست کار دارم که تقريبا 80 درصدشان انجام شده است.»
داود آزاد فراگيري ساز تار را از 20 سالگي به‌طور خود‌آموز آغاز کرد. او از همان ابتدا، براي جست‌وجو و تحقيق در آثار گذشتگان موسيقي تلاش کرد. آزاد جزو معدود هنرمنداني است که آثار تحقيقي خود را بر پنجه و مضراب ساز پياده کرده است.
اين هنرمند موسيقي در نواختن سازهاي تار، سه‌تار، عود و رباب، تنبور، دف و کمانچه تخصص دارد و تا به حال بيش از ٤٠٠ کنسرت در ايران، هند، اروپا، آمريكاي مركزي، آمريکاي شمالي، آمريکاي جنوبي، استراليا، ژاپن و ... برگزار کرده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم

دریافت 19 MB

به گزارش همشهری آنلاین در ویدئو، اجرای این آهنگ را با صدای خواننده اصلی ببینید.

کد خبر 848930 برچسب‌ها موسیقی ایرانی خبر مهم موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به دو حادثه دیده در منطقه میانکوه
  • نجات جوان کرمانی از لبه یک پرتگاه در کوه صاحب الزمان
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • تصویری کمتر دیده شده از شهیدان کاظمی، مهتدی و زاهدی
  • حضور پیشکسوتان تیم ملی فوتبال در اردوی آزادکاران جوان
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • خواننده اصلی یکی از عاشقانه‌ترین ترانه‌های ایران پیدا شد + فیلم
  • تصاویری از حضور ساکنان خسارت دیده در امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • حضور دادستان شفت در بین ساکنان خسارت دیده امامزاده ابراهیم(ع)