Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به برخی گزارش‌ها مبنی بر دیدار مقامات بلندپایه افغان با رئیس ستاد ارتش پاکستان و گفت‌وگو درباره «خط دیورند» را بی‌اساس خواند. ۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر گفت‌وگوی هیئت بلندپایه امنیتی افغان با مقامات نظامی پاکستان درباره «خط دیورند» را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اعلامیه آمده که در سفر اخیر هیئت افغان به رهبری «حنیف اتمر» مشاور شورای امنیت ملی هیچکدام از مقامات افغان با ژنرال «قمر جاوید باجوه» رئیس ستاد ارتش پاکستان دیدار نداشته‌اند و موضوع خط فرضی دیورند نیز دیدار با دیگر مقامات پاکستانی نیز مطرح نشده است.

در ادامه همچنین تصریح شده است که «موضع خط دیورند بستگی به تمام ملت افغانستان دارد و هیچ حکومتی نیز حتی حق گفت‌وگو در این باره را ندارد».

گفتنی است که در سفر اخیر اتمر به اسلام‌آباد «معصوم استنکزی» رئیس امنیت ملی و «ویس احمد برمک» وزیر کشور افغانستان نیز وی را همراهی می‌کردند و این دیدار که دومین سفر اتمر در یک ماه اخیر محسوب می‌شد به سرعت پایان یافت.

روزنامه «دیلی تایمز» چاپ پاکستان پیش از این گزارش داده بود که هیئت افغان پس از ورود به اسلام‌آباد به سرعت گفت‌وگوها را انجام داده و بعدازظهر همان روز نیز به کابل بازگشتند. از سوی دیگر نیز پس از این دیدار هیچکدام از مقامات افغان و یا پاکستانی بیانیه رسمی را منتشر نکردند.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36447/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۴۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری

معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با انس حقانی، عضو کمیسیون سیاسی این گروه و شماری دیگری از بزرگان دیدار کرده است.

گفته شده است که در این دیدار، در خصوص گسترش همکاری مردم و مسئولان و شمار دیگری از موضوعات صحبت شده است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان از جزئیات این دیدار معلومات بیشتری ارایه نکرده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اجازه پایمال شدن حقوق زنان را نمی دهیم
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • افزایش همکاری‌های امنیتی و ضد تروریسم محور دیدار مقامات ایران و پاکستان
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • اخراج ۲۷۷ نفر با آغاز مرحله دوم اخراج پناهجویان از پاکستان
  • توسعه اردوگاه پناهجویان اخراجی از پاکستان در گذرگاه «تورخم»
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند
  • کابل: افغان‌های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهم بگیرند
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری