Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نفت عمان گفت کشورش به رغم تحریم‌های آمریکا علیه تهران، همچنان پیگیر پروژه خط لوله گاز طبیعی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار است که این سلطان نشین را به ایران متصل می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از پلاتس، این پروژه خط لوله زیردریایی که در سال ۲۰۱۳ مورد توافق قرار گرفت، یک میلیارد فوت مکعب گاز در روز به عمان منتقل می‌کند که احتمالا فراوری شده و به LNG تبدیل می‌شود و همچنین به مصرف داخلی می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد الرومهی که در آستانه دیدار رسمی اوپک در روز جاری صحبت می‌کرد، گفت: ما همچنان پیش می‌رویم و رسما منتظر جزئیات تحریم‌های آمریکا هستیم. روی کاغذ ما اسناد مناقصه را به شرکت‌های علاقمند در سراسر جهان ارسال کرده‌ایم.  

تحریم های آمریکا که بخش انرژی ایران را هدف گرفته، قرار است در نوامبر اجرا شود، اما انتظار می‌رود که صنعت نفت ایران متمرکز شود. تعهد فعلی عمان به ارتباط گازی با ایران بر خلاف سایر شرکای احتمالی است.

شرکت توتال فرانسه در ماه مه اعلام کرد کلیه فعالیت‌های خود در رابطه با ایران را در آستانه چهارم نوامبر که تحریم‌های آمریکا علیه تهران به اجرا گذاشته خواهد شد، خاتمه می‌دهد. این شرکت یک قرارداد دو میلیارد دلاری برای توسعه بخشی از میدان گازی بزرگ پارس جنوبی امضا کرده بود.

عمان به گاز برای تامین تقاضای روبه رشد خود و افزایش دادن عرضه از قطر از طریق خط لوله دلفین که از امارات عبور می‌کند، نیاز دارد. طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف در این سلطان نشین در یک دهه منتهی به ۲۰۱۶  بیش از دو برابر افزایش یافته است.

این کشور همچنین حجم قابل توجهی را از طریق کارخانه‌های LNG خود در قلهات صادر می‌کند، اما ناچار شده است به میزان قابل توجهی از تولید این کارخانه‌ها را برای تامین تقاضای داخلی اختصاص دهد.

عمان با وجود این که خارج از اوپک قرار دارد با این گروه متحد است.

وزیر نفت عمان همچنین اظهار کرد: این کشور ظرفیت تولید یک میلیون بشکه نفت را در روز دارد و می‌تواند در صورت  لزوم تولید خود را ظرف چند هفته‌ افزایش دهد.

 با وجود این که عمان قصد دارد به پروژه‌ خط لوله گازی ایران ادامه‌ دهد، الرومهی گفت‌ که کشورش نیازمند اطلاعات بیشتر درباره جزئیات بیشتر در مورد تحریم‌های آمریکا علیه ایران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تحریم های آمریکا نشست اوپک و غیر اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، پیام باقری افزود: در سالی که به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و نیز دیداری که فعالان اقتصادی با مقام معظم رهبری داشتند و با توجه به توصیه ایشان که برای تحقق رشد اقتصادی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود، طبیعتا برای رسیدن به رشد ۸درصدی اقتصادی باید از همه ظرفیت‌هایی که در کشور و در همه بخش‌ها وجود دارد، چه داخلی و چه خارجی، استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از این حوزه‌هایی که می‌تواند این هدف را محقق کند و باید مورد توجه قرار بگیرد، صادرات خدمات فنی و مهندسی است.

این فعال صنعت برق ایران خاطرنشان کرد: موضوع صادرات غیرنفتی که صدور خدمات فنی و مهندسی بخشی از آن است و ظرفیت‌های خوبی در این زمینه در کشور وجود دارد.

باقری گفت: توانمندی زیادی در صدور خدمات فنی و مهندسی هم در بخش شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و هم مهندسان و متخصصان و مشاوران بسیار قوی وجود دارد که سال‌ها است این موضوع توسط این‌ها در حال انجام است.

وی ادامه داد: این موضوع در صنعت برق که از پیشگامان و پرچم داران صدور خدمات فنی و مهندسی است، خیلی بیشتر است.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: صدور خدمات فنی و مهندسی می‌تواند ارزآوری و ثروت آفرینی خوبی برای کشور داشته باشد، ضمن آنکه یک صادرات پایدار به جهت ارتباطی که با کشور مقصد دارد، است.

باقری خاطرنشان کرد: پروژه و طرحی که صادر می‌شود، سال‌های برای خدمات پس از فروش و پشتیبانی‌های لازم و تامین نیازها، نیازمند ارتباط است.

وی گفت: علاوه بر آن صدور خدمات فنی و مهندسی فرصت بسیار مناسبی ایجاد می‌کند که کالاهای ساخت داخل بتواند در بازار کشورهای مقصد به فروش برسد.

رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران ادامه داد: اکنون نیازهای زیادی در کشورهای منطقه برای خدمات فنی و مهندسی کشورمان وجود دارد.

باقری به طرحی که اخیرا در کشور سریلانکا با حضور رئیس جمهور کشورمان به بهره برداری رسید، اشاره و بیان کرد: طرح اومااویا که به دست متخصصان ایرانی در سریلانکا به بهره‌برداری رسید را می توان نمونه‌ای از توان داخلی برای صدور خدمات فنی و مهندسی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از افتخارات مهندسان ایرانی است که خیلی هم تاثیر گذار در روند اقتصاد سریلانکا و زندگی و معیشت مردم به خصوص بخش کشاورزی و تامین برق است که به دست مهندسان ایرانی انجام شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بنابراین صدور خدمات فنی و مهندسی در سالی که به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده یک الزام است که باید به آن پرداخته شود.

باقری ادامه داد: باید مسیرها برای فعالان این بخش هموار شود و دولت باید مسیر را هموار و موانع را بردارد.

وی تاکید کرد: باید حمایت‌ها در این زمینه شکل گیرد و منابع به سمت بخش‌های مولد هدایت شود؛ زیرا صدور خدمات فنی و مهندسی هم اشتغال زایی بالایی دارد و هم کمک به خلق ثروت می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه آب‌رسانی مجتمع شهدای هزارجریب گلوگاه
  • اجرای هزار میلیارد تومان پروژه در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت
  • ۲۵۰۰ نفر از پروژه آبرسانی روستایی مجتمع شهدای هزار جریب گلوگاه بهره‌مند می‌شوند
  • تأمین مالی  ۲ میلیارد دلاری  برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • مزایا و معایب استفاده از لوله مانیسمان و لوله اسپیرال به عنوان لوله گازی چیست ؟
  • صدور خدمات فنی و مهندسی یک ضرورت است/ اجرای پروژه اومااویا به دست متخصصان ایرانی