Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی کنگرلو در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته حسن آباد اظهار داشت: اول تیرماه سال ۱۳۶۰ به فرمان امام راحل دستور تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی صادر شد و سازمان تبلیغات اسلامی نهادی است که تحت نظر مقام معظم رهبری در سال هایی که از  تاسیس آن می گذرد در ترویج فرهنگ قران و اهل بیت تلاش های زیادی را داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کنگرلو در ادامه افزود: در ابتدای تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی این سازمان به عنوان یک خلافکار شناخته می شد اما وقتی شرایط زمان را می بینیم متوجه می شویم که رویکرد این سازمان به سمتی است که بر اساس شرایط زمان برنامه هایی را اجرا می کند.

وی فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی را در زمینه های قرآنی معرفی کرد و گفت: تمام قرآن های چاپ شده تحت نظارت سازمان تبلیغات می باشند و تشکیل کلاس ها و تربیت مربی ها نیز بر عهده این سازمان است چرا که تمام اموزش های قرانی تغییر پیدا کرده است و طبق روش های نوین این اموزش ها صورت می گیرد.

رییس تبلیغات اسلامی ری با اشاره به افزایش آسیب های اجتماعی در کشور گفت: علت افزایش این آسیب ها رویگردانی از مفاهیم قرآن است، مثلا این آمار طلاق در جامعه زیبنده کشور ما نیست و وقتی در قرآن می خوانیم در بحث اختلافات خانوادگی ذکر شده در زمان اختلاف بین زوجین از خانواده های دو طرف باید پا درمیانی کنند،و اختلاف حل شود قبل از اینکه اختلاف به دادگاه برسد.

کنگرلو بیان داشت: زیبنده کشور ما نیست که تعدادی نتوانند قرآن را روخوانی کنند  باید آموزش قرآن در صدر آموزش ها قرار بگیرد.

وی یکی از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی را بحث تشکل های مردمی دانست و گفت: این تشکل ها مثل هیئات مردمی، کانون های آموزشی و خانه های قرآنی توسط مردم انجام می شود چرا که هر جایی مردم وارد شدند حتی اقتصاد کشور به نتیجه رسیده است و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این زمینه به یاری مردم نیاز دارد و بحث های اخلاقی و خانوادگی همگی جز تشکل های مردمی است و مردم نیز باید از این فرهنگ دینی حمایت کنند و اگر فقط دستگاه ها و دولت بخواهد ورود کند موفقیت حاصل نمی شود.

وی اظهار داشت: اموزش برای کلیه اقشار توسط مبلغین و مبلغات و حتی اصناف لازم است و یکی از اموری که سلزمان به ان توجه دارد اموزش برای نیروهای هدف است که تاثیرگذاری صحیح داشته باشند و اکنون در رسانه ها و فضای مجازی بسیار تاثیر گذار است که باید در این زمینه اموزش داده شود،و سواد رسانه را گسترش دهیم تا بتوانیم در زمینه فرهنگی به خوبی حرکت کنیم.

وی گفت: در جنگ نرم فقط مسئله فساد،و بی حجابی مطرح نیست بلکه جنگ رسانه ای و فضای مجازی بسیار مهم تر است که مردم را نسبت به نظام و انقلاب و دین دارای شبهه می کنند و یکی از برنامه های ما همین اموزش ها است.

کد خبر 4327423

منبع: مهر

کلیدواژه: سخنرانی پیش از خطبه ها گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز یاسوج عید سعید فطر خرم آباد تبریز بیرجند مواد مخدر خبرگزاری مهر ماه مبارك رمضان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۴۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برگزاری مرحله دیگری از آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن کریم خبر داد و گفت: به حافظان ۱۰ جزء قرآن کریم مدرک دیپلم به حافظان ۲۰ جز قرآن مدرک فوق دیپلم و به حافظان کل مدرک لیسانس اعطا می‌شود. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطای مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم، اظهار داشت: این آزمون بزرگترین رویداد قرآنی کشور است که در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر انس با قرآن برگزار می‌شود، در این راستا مدارک تخصصی به حافظان قرآن اعطا می‌شود و این مدارک توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور صادر و به حافظان واجد شرایط تعلق می‌گیرد و داوطلبان پس از موفقیت در آزمون کتبی در آزمون شفاهی که توسط اساتید مجرب برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

وی افزود: امسال این آزمون در هفت حوزه تربت جام، نیشابور، کاشمر، سبزوار، مشهد در دوحوزه (خواهران و برادران) و خواف برگزار و این در حالی است که در مجموع 1618 نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص هزینه ثبت نام در این آزمون تصریح کرد: هزینه ثبت نام 220 هزار تومان است و بخشی از آن توسط سازمان تبلیغات اسلامی پرداخت می‌شود.

صاحبقرانی با تأکید بر اهمیت انس با قرآن کریم، گفت: حفظ و قرائت قرآن، دروازه ورود به سعادت و رستگاری است، طرح "زندگی با آیه‌ها" با هدف پیاده‌سازی آموزه‌های قرآن در زندگی، در حال اجرا است و این طرح در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن است.

وی با بیان اینکه در زمینه کاربردی کردن قرآن در زندگی کوتاهی‌هایی صورت گرفته است، تاکید کرد: باید با همفکری و مطالبه‌گری در فضای عمومی جامعه، نسبت به ترویج فرهنگ قرآنی اهتمام ورزیم. گفتمان‌سازی در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

صاحبقرانی در خصوص برگزاری برنامه محفل نیز، گفت: این برنامه نقطه عطفی در امر حفظ قرآن است ، همچنین گفتمان‌سازی در خصوص اهمیت حفظ قرآن را به همراه داشت و تکرار چنین برنامه‌هایی در طول سال می‌تواند در تحقق اهداف قرآنی رهبر معظم انقلاب مؤثر باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، افزود: خراسان رضوی با 1618 نفر شرکت کننده، رتبه اول کشور را در این زمینه دارد که از این تعداد 1130 نفر خانم و 488 نفر آقا هستند.

20 هزار حافظ بالای 5 جزء و 20 هزار مربی و استاد قرآن در خراسان رضوی

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات خراسان رضوی نیز اظهار داشت: به حافظان 10 جز مدرک دیپلم، 20 جز مدرک فوق دیپلم و کل قرآن مدرک لیسانس اعطا خواهدشد و این درحالی است که در این آزمون، به حافظان 10 جز قرآن، مدرک دیپلم، به حافظان 20 جز، مدرک فوق دیپلم و به حافظان کل قرآن، مدرک لیسانس اعطا می‌شود.

رمضانی با اشاره به جایگاه ویژه مشهد در ترویج فرهنگ قرآنی، بیان کرد: استان خراسان رضوی به عنوان دارالقرآن ایران، مفتخر به تربیت قاریان و حافظان ممتاز بین‌المللی است که این امر، برکت وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است.

وی ادامه داد: آزمون در 7 حوزه امتحانی در سطح استان برگزار می‌شود که 933 نفر از شرکت کنندگان در حوزه های مشهد حضور دارند و در حال حاضر 20 هزار حافظ قرآن کریم در سطح استان وجود دارد و بیش از 2500 جلسه قرآن به صورت روزانه در نقاط مختلف استان برگزار می‌شود.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات خراسان رضوی با بیان اینکه اعطای مدرک به حافظان قرآن، زمینه اشتغال آنان را به عنوان معلم و استاد در مدارس و مراکز آموزشی فراهم می‌کند، گفت: تاکنون از سال 85 حدود 11 هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • دولت، یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد/ آموزش حفظ محیط زیست باید از دوران کودکی آغاز شود
  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • رقابت ۱۶۱۸ حافظ خراسانی در آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی در ماه رمضان تجلیل شدند
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم