Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست -  به گزارش ایران اکونومیست؛ فیفا از آغاز بیست و یکمین دوره جام جهانی 2018 روسیه به دلیل حق پخش بالا سخت گیری فراوانی برای ارسال فیلم و عکس از زمان آغاز دیدارهای فوتبال به ویژه برای خبرنگاران داشته است. با این حال و در آستانه برگزاری دور سوم دیدارهای مرحله گروهی بر شدت این سخت گیری ها افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این سخت گیری ها به حدی است که از ماموران داوطلب فیفا خواسته شده تا با حضور مداوم در جایگاه خبرنگاران در ورزشگاه ها مانع ارسال فیلم و عکس از زمان آغاز بازی ها شوند.

از سوی دیگر در حالی که در نشست های خبری قبل و بعد از بازی، عکاسان در پنج دقیقه ابتدایی حضور داشتند و امکان تصویربرداری وجود داشت اما امکان عکس گرفتن نیز از خبرنگاران سلب شده است.

این در حالی است که پخش فیلم بخش هایی از بازی توسط تماشاگران به ویژه صحنه های گل از جمله فیلم هایی است که طرفداران فراوانی در شبکه های اجتماعی دارد. بسیاری از هوادارانی که از سراسر دنیا به روسیه آمده اند نیز تلاش می کنند هر صحنه ای را ثبت کنند تا از این راه بر تعداد دفعاتی که ویدئوی آنها در شبکه های اجتماعی دیده می شود، افزوده شود.

تیم ملی فوتبال ایران، چهارشنبه شب دومین دیدار خود از گروه دوم جام جهانی روسیه را با شکست یک بر صفر برابر اسپانیا به اتمام رساند.

شاگردان «کارلوس کی روش» روز دوشنبه چهارم تیر ماه و از ساعت 22 و 30 دقیقه به مصاف پرتغال می روند و برای کسب مجوز صعود به مرحله حذفی باید به پیروزی دست یابند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست تشدید سختگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۴۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد

در یکی از محلات تهران مسابقات پیشکسوتان فوتبال زیر نظر شهرداری آن منطقه برگزار می‌شود. اما با توجه به عدم نظارت هیات فوتبال تهران در این مسابقات خبری از حضور آمبولانس نیست و این درحالی است که باید هیات فوتبال استان تهران به این مسابقات هم نظارت کند.

در یکی از مسابقه‌های فوتبال بین دو تیم پیشکسوتان استقلال و تهرانجوان پس از پایان نیمه اول و بین دو نیمه، محمد اشرفی بازیکن حدودا 64 ساله تیم تهرانجوان دچار حمله و ایست قلبی شد. پس از این اتفاق ناگوار به علت عدم حضور به موقع آمبولانس در محل مسابقه یک پزشکیار برای رسیدگی به وضعیت این بازیکن بالای سر او رفت اما متاسفانه تا هنگام رسیدن آمبولانس و رساندنش به بیمارستان، متاسفانه به دلیل وخامت حال بازیکن 60 ساله تیم تهرانجوان وی در آمبولانس از دنیا رفت.

نکته قابل تامل در این اتفاق ناگوار که منجر به مرگ یکی از بازیکنان و ورزشکاران پیشکسوت شد می‌تواند عدم وجود آمبولانس با دستگاه شوک در محل انجام مسابقات با پزشکان و دستیاران متخصص باشد. رسانه‌ها بارها در این باره بارها به مسئولان برگزاری مسابقات هشدار داده‌اند که خروجی رعایت نکردن برخی تمهیدات برگزاری مسابقه می‌تواند اتفاقات تلخی را به همراه داشته باشد. این درحالی است که مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال استان تهران، به عنوان پزشک تیم ملی فوتسال ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا حضور دارد. سال گذشته هم در یکی از رقابتهای رده پایه استان هم به دلیل همین ماجرا جان خود را از دست داد.

اما سوال این است که چرا داور بازی، بدون حضور آمبولانس و دستگاه شوک بازی را شروع کرده است؟ آیا پیشکسوتان پیش از شروع مسابقات معاینه و آزمایش قلبی می‌دهند؟ با توجه به سن و سال بالای بازیکنان این تیم‌‌ها، حضور آمبولانس و تیم پزشکی در این مسابقات ضرورت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه برخی از تیم‌های مطرح و پیشکسوتان فوتبال ایران در این مسابقات حاضر می‌شوند چرا هیات فوتبال تهران نظارتی در برگزاری این مسابقات ندارد؟ چرا قوانینی از سوی فدراسیون فوتبال و هیات فوتبال تهران برای برگزاری چنین مسابقاتی وضع نمی‌شود تا در کنار جریان این مسابقات شاهد این اتفاقات تلخ نباشیم؟ قطعا اگر این موارد رعایت می‌شد چه بسا که الان یک انسان زنده بود. امیدواریم مسئولان مربوطه برای تخلفات صورت گرفته دلایل قانع کننده‌ای برای افکار عمومی داشته باشند.

 

منبع:فوتبالی

دیگر خبرها

  • فیفا: کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران قرقیزستان را عذاب داد
  • تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی
  • تمجید فیفا از تیم ملی فوتسال ایران؛ عملکرد حسن زاده و کریمی خیره‌کننده است
  • تایید شد: لالیگا از دو فصل دیگر در آمریکا!‏
  • بازیکن پیشکسوت ایران جوان وسط بازی با استقلال فوت کرد
  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • نماینده ایران رتبه دوم مسابقات «خیرالتلاوه» لبنان را کسب کرد
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • شمسایی: بازی پرهیجانی مقابل قرقیزستان خواهیم داشت
  • تیم ملی فوتسال ایران متحول شد/ ژاپنی‌ها چوب غرورشان را خوردند