Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه برای کاهش فشار اقتصادی بر توده مردم باید فکر اساسی شود، گفت: مردم پای انقلاب ایستادند و به هیچ دولت و جناحی چک سفید امضاء ندادند و امیدواریم دولت تکلیف برجام و سایر بخش‌ها را سریعتر مشخص کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام محمد مختاری ظهر امروز (1 تیر) در خطبه های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: فلسفه و ضرورت دین در زندگی محقق شدن و به فعلیت رسیدن قابلیت انسانیت در انسان ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه ویژگی های اصلی انسان در حد قابلیت است که باید به فعلیت برسانیم، افزود: برای آسیب ندیدن در زندگی باید به حقایق عالم توجه کنیم و زندگی انسان به معنای حقیقی داشته باشیم.

 

امام جمعه موقت بیرجند گفت: توجه به روح ملکوتی و اعمال و رفتار از نشانه های سنجش میزان بیداری عقل، فطرت و وجدان انسان است اما عقل و وجدان افراد جسم محور و مادی در خواب است.

 

حجت الاسلام مختاری با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و تسلیت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع، گفت: شهید چمران افتخار جامعه دانشگاهی و کشور بود و با اینکه در آمریکا درس خواند اما در کوره انسان‌سوز آمریکایی خالص تر شد.

 

به گفته وی از مهمترین وظایف حوزه های علمیه تبلیغ عالمانه و به روز دین است تا معارف الهی را به مردم ابلاغ کنند و دفاتر تبلیغات اسلامی باید ساماندهی درست تبلیغی را انجام دهند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد شهید بهشتی و 72 تن از یاران مظلومش، ادامه داد: مهمترین رکن قوه قضائیه عدالت خواهی و عدالت محوری است.

 

امام جمعه موقت بیرجند  با اشاره به اینکه محور غربی و عربی، امریکا، انگلیس و آل سعود مزدور دست در دست هم برای از بین بردن مردم مظلوم یمن دادند، عنوان کرد: بیش از 3 سال است که ملت مظلوم یمن را بمباران می کنند  و جلوی ارسال غذا و دارو را هم دارند به این کشور می گیرند که اوج وحشی گری و توحش است.

 

 حجت الاسلام مختاری با تاکید بر لزوم شناخت باطن پوک فرهنگ مادی، عنوان کرد: باید هوشیار باشیم این جریانات بر حسب زمان تغییر می کند اما از ابتدا جبهه حق و باطل در مقابل هم بودند و امروز نیز جبهه کفر و نفاق باهم متحد شدند و در مقابل  جبهه ناب اسلامی ایستاده اند.

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه با انقلاب اسلامی چنگال چدنی و چهره زشت فرهنک مادی غرب آشکار شد، گفت: باید مردم و جوانان ماهیت امریکای جهان خوار و  فرهنگ مادی غرب را بشناسند چرا که این‌ها به دنبال حقوق بشر نیستند بلکه به دنبال چپاول و سلطه گری بر جهان هستند.

 

به گفته وی اروپا و امریکا امروز در کنار عربستانی که هیچ دموکراسی در آنجا وجود ندارد قرار دارند و با هم علیه ملت مظلوم یمن متحد شد تا آنان را از پای درآورند.

 

وی با بیان اینکه قلدرهای غربی و امریکا قابل اعتماد نیستند و در برجام به تعهداشان عمل نکردند،  تاکید داشت: مشکلات ما داخلی است و در داخل هم حل می شود و لذا با مذاکره دردی دوا نمی شوند چرا که امریکا و غرب به دنبال سلطه بر جهان هستند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه برخی جناح ها پیشنهاد مذاکره مستقیم با امریکا را  دادند، گفت: این اقدام ساده لوحی نیست بلکه خیانت به خون شهدا و انقلاب است و از دولت تدبیر و امید انتظار داشتیم که طوری تدبیر می کردند که وقتی آمریکا از برجام خارج شد اقدام کنند اما اکنون دو سه هفته دولت، پنج هفته شده اما هیچ کاری برای مقابله با آمریکا نکردند!

 

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه مزدوران داخلی از داخل می خواهند برای مذاکر مجدد با امریکا و اروپا فشار آورند، تاکید داشت: دولت بداند ملت ایران از مذاکره با امریکا و اروپا خارج از برجام و غیر  از مسائل هسته ای بیزار است و هر اقدام و حرکتی در این مسیر را بشدت محکوم می کنند.

 

وی با ابراز نگرانی از وضعیت اوضاع ارز و طلا  و سایر بخش‌ها در کشور، گفت: مبادا برخی از نفوذی ها خیال خام در سر بپرورند و بخواهند ما را به مرگ بگیرند که به تب راضی شویم تا بعد بدنبال مذاکره با غرب برویم.

 

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: خواب آشفته دشمن تعبیر نمی شود و دولت و مسئولان باید اوضاع کشور را سرو سامان دهند و مشکلات ما در داخل قابل حل است و دولت باید امید خود از خارج را قطع و بر داخل کشور  تکیه کند.

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه امروز توده های مردم تحت فشار هستند و برخی از دولتمردان به جای باز کردن گره ها بدنبال خارجی ها هستند، گفت: دولت باید با جدیت برای کاهش فشار اقتصادی بر توده مردم فکر اساسی کند چرا که این فشار ها مردم را از انقلاب اسلامی زده نمی‌کند بلکه آنها را از دولت ها بیزار می کند.

 

وی با بیان اینکه مشکلات در اسلام و نظام نیست بلکه مشکل از دولت ها و خود ما است، افزود: اگر اسلام و انقلاب آسیب ببیند در چاه خواهیم افتاد.

 

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد: مردم پای انقلاب ایستادند و به هیچ دولت و جناح سیاسی چک سفید امضاء ندادند و امیدواریم دولت تکلیف برجام و بخش های دیگر را هر چه سریعتر مشخص کند.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت فوتبال مجلس مساجد جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کانون های مساجد مقام معظم رهبری ایرانشهر اوقات فراغت سیاسی حجت الاسلام مختاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۴۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اراکی: ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلاست چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله محسن اراکی امروز در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد جامعه به واسطه چرخه اقتصادی شکل می‌گیرد، اظهار داشت: چرخه اقتصادی از پنج حلقه تشکیل شده که ازجمله آن‌ها می‌توان به تولید اولیه، تولید ثانویه، عرضه و ... اشاره کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از کارکردهای پول تسهیل معامله است، عنوان کرد: در نظام اقتصادی باور داریم که باید طلا و نقره واسطه معامله باشند.

وی با اشاره به اینکه در مباحث فقهی آمده که استفاده از واسطه معامله موجب ثبات بازار می‌شود، گفت: اعتقاد ما بر این است که پول اعتباری نمی‌تواند واسطه معامله باشد مگر در شرایط استثناء که حاکمیت دخالت داشته باشد.

آیت الله اراکی با بیان اینکه در فقه اسلامی مبنای معامله باید دارای ارزش حقیقی باشد، تصریح کرد: همچنین واسطه معامله نیز باید ارزش حقیقی باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: پول فعلی ارزش حقیقی ندارد چراکه یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد و این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شرایط فعلی ارزش پول اقتصادی نیست بلکه سیاسی است، اظهار داشت: اینکه قدرت سیاسی یک کشور ارزش پول آن کشور را مشخص کند مورد پذیرش فقه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه با حقیقی کردن پول می‌توان مشکل اقتصادی کشور را حل کرد، عنوان کرد: خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلاست چراکه سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند.

آیت الله اراکی بیان کرد: در بازار اقتصادی اسلامی خلق پول ممنوع است چراکه پول تنها واسطه معامله است و خود پول نمی‌تواند پول تولید کند.

وی با بیان اینکه در اقتصاد اسلامی پول باید زمینه کار شود، اظهار داشت: بانک‌ها در نظام سرمایه‌داری خود را تاجر پول می‌دانند و همه توان جامعه را جمع کرده و در منفعت خود مصرف می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افزایش تولید می‌تواند گرانی را کاهش دهد ولی در تورم تاثیری ندارد، مطرح کرد: تورم نتیجه حتمی و قطعی پول اعتباری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پول‌طلا و نقره دارای ارزش حقیقی است، عنوان کرد: پولی که دارای ارزش حقیقی باشد، قدرت خرید را افزایش می‌دهد ولی پول بدون ارزش حقیقی توان رقابت با ارزش کالا را ندارد.

آیت الله اراکی گفت: تورمی که امروز در جامعه شاهد هستیم ناشی از افزایش تقاضا و عدم عرضه نیست بلکه ناشی از اعتباری بودن پول و عدم ارزش حقیقی پول است.

وی افزود: اعتقاد ما بر این است که پول‌طلا و نقره امکان حل مشکلات را دارد و به اقتصاددانان پیشنهاد داریم که راجع به این موضوع بحث و بررسی دقیق و فنی داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • انتظار مردم از دولت ، کار جهادی و انقلابی است
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است
  • آیت‌الله اراکی: ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • تحقق شعار سال و کاهش 40 درصدی مالیات بخش تولید با لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم