Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌ الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: امروز مصادف است با هشتم شوال، روزی که در آن شاهد یک جنایت بزرگ از سوی وهابیت بودیم.

وی افزود: هشتم شوال سالروز تخریب بارگاه ملکوتی و متبرک ائمه بقیع توسط وهابیون است که قلب های صدها میلیون شیعه جهان و اهل سنت محب اهل‌بیت را جریحه دار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه زاهدان ادامه داد: ۹۵ سال پیش آل سعود این عمل ناشایست را انجام داد و دیگر نیز اجازه ساخت گنبد را ندادند البته نه تنها قبور ائمه بقیع (ع) بلکه تمام آثار تاریخی مکه و مدینه را که هر کدام نشانه‌ای از عظمت اسلام و تاریخ گویای مسلمین جهان بود به سبب افکار سفیهانه خود تخریب کردند.

وی با تاکید بر اینکه بقیع یه قبرستان معمولی نیست، گفت: قطعا هدف و سیاست شوم دشمنان اسلام از این اقدام از بین بردن پشتوانه‌های تاریخ اسلام و اسناد و آثار خارجی و عینی آن بوده است.

آیت الله سلیمانی ضمن محکوم کردن این عمل جنایتکارانه افزود : قبور آل پیامبر (ص) برای مسلمانان در واقع نشان دهنده راه پیامبر است و احترام به این قبور و زیارت این قبور زیارت از خاک پیغمبر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنایات آل سعود در کشور یمن ادامه داد: متاسفانه در این روزها باز هم شاهد سکوت مرگبار سازمان ملل و کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر جنایات آمریکا، کشورهای غربی و کشورهای عربی دست نشانده آن ها در یمن هستیم.

وی گفت: البته آن ها دوس ندارند که این اتفاقات و جنایات را ببینند اما مطمئن هستیم خداوند متعال مانند همیشه پشیبان مردم مظلوم یمن است و ان شاء الله این رژیم های غاصب هرچه زودتر نسلشان از روی زمین برداشته می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در چند روز گذشته در استان شاهد مسائلی بودیم که ناخوشایند بود که به لطف پروردگار باز هم با ورود جدی و فوری سربازان گمنام امام زمان(عج) و همچنین سبز پوشان نیروی انتظامی این فتنه ها نیز در نطفه خفه شد.

وی ادامه داد: متاسفانه موضوع تعرض به دختران در ایرانشهر در هفته گذشته باعث تشویش در جامعه شد و فردی در خطبه نماز گفت به تعدادی دختر تعرض شده، بدون این که با دستگاه قضایی مشورتی داشته باشد.

وی افزود: این درحالی است که دستگاه قضایی پیش از آن یک نفر را دستگیر کرده بود و با همکاری علما و معتمدین محلی و همچنین تلاش نیروی انتظامی نفر دوم هم دستگیر شد و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با اشاره به اینکه طبق گفته مراجع قانونی تاکنون فقط ۳ نفر شاکی در این پرونده وجود دارند، گفت:  مردم عزیز ما باید بدانند فرزندان گمنام امام زمان (عج) و برادران عزیز اطلاعات سپاه بسیار هوشیار هستند و با هوشمندی با افردی که به دنبال تشنج در جامعه اسلامی هستند مقابله خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این که فردی بدون اطلاعات کافی در تریبون نماز عید اذهان جامعه را خراب کند و سوژه دست دشمنان بدهد کار ناپخته ای است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحران آب در جهان بیان داشت: متاسفانه کشور ما در کمربند کم آبی قرار دارد و استان ما نیز یکی از استان های کم آب کشور است از همین رو باید دست به دست هم بدهیم و در مصرف آب صرفه جویی کنیم.

وی گفت: نباید با اسراف و ضایع کردن آب کفران نعمت کنیم، امروز مساله آب و افت سطح سفره های زیرزمینی در برخی مناطق بسیار جدی است و مشکلات فراوانی برای مردم ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید با صرفه جویی این نعمت گرانبها را به نسل های آینده منتقل کنیم، گفت: یکی از راه های صرفه جویی استفاده چند باره از آب های بازیافتی است که در بسیاری از کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نیز باید با مصرف بی رویه آب مقابله کنند، تصریح کرد: از همین رو در استان سیستان و بلوچستان هم به دلیل بحران کم آبی وظیفه شهرداری ها و شوراهای شهر است تا آب های قابل استفاده را تصفیه کنند تا حداقل برای فضای سبز استفاده شود.

کد خبر 4327404

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان نماز جمعه زاهدان یمن گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز یاسوج عید سعید فطر خرم آباد تبریز بیرجند مواد مخدر خبرگزاری مهر ماه مبارك رمضان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۴۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال محیط زیست گفت: باید از برگزاری تورهای متفرقه و بی‌شماری که فقط با هدف کسب درآمد فعالیت کرده و هیچ مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت و محیط زیست نمی‌پذیرند، جلوگیری شود.

اسماعیل باقریان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تورهای طبیعت‌گردی و تاثیر آن‌ها بر محیط زیست اظهار کرد: طبیعت‌گردی که امروزه در فرهنگ عامه به هرگونه سفر به مناطق طبیعی با انگیزه‌های گوناگون به ویژه گلگشت و تفریح گفته می‌شود با اکوتوریسم یا طبیعت‌گردی اصولی تفاوت دارد.

وی افزود: اکوتوریسم سفری مسئولانه به عرصه‌های طبیعی است که اهدافی همچون حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، آموزش و ارتقای سطح زندگی جوامع بومی را در برمی‌گیرد، به گونه‌ای که اکوتوریست‌ها (طبیعت‌گردان مسئولیت‌پذیر) ضمن لذت بردن و بهره‌مندی از مواهب طبیعت، حفاظت از طبیعت را در اولویت قرار می‌دهند، اثرات منفی بسیار کمی در محیط به جا می‌گذارند و شرایطی را نیز برای اشتغال و بهره‌مندی اقتصادی جوامع بومی فراهم می‌کنند.

باقریان با بیان اینکه در طبیعت‌گردی اصولی باید ظرفیت بُرد مناطق در نظر گرفته شود که متاسفانه در ایران به ندرت مورد توجه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: ظرفیت بُرد یک منطقه طبیعی، به سطح استفاد مجاز از آن منطقه برای بازدید طبیعت‌گردان گفته می‌شود، به گونه‌ای که با کمترین تاثیر منفی روی منابع بیشترین رضایت را برای طبیعت‌گردان داشته باشد. ظرفیت بُرد بیانگر میزان محدودیت‌های طبیعی، اجتماعی و مدیریتی برای بازدید از یک منطقه است.

این فعال محیط زیست ادامه داد: بی‌توجهی به رعایت ظرفیت بُرد و حضور انبوه و پرتعداد مردم در مناطق بکر طبیعی که اغلب بدون مدیریت و نظارت درست توسط نهادهای دولتی مسئول انجام می‌شود، از یک سو به منابع طبیعی شامل خاک، پوشش گیاهی و... آسیب می‌زند، موجب آلودگی بیش از حد و غیر قابل پالایش در محیط می‌شود و زندگی حیات وحش آن مناطق را با اختلال مواجه می‌کند و از سوی دیگر باعث عدم بهره‌مندی درست و رضایت خود طبیعت‌گردان می‌شود.

وی با اشاره به پدیده زیانبار و رو به گسترش آفرود یا بیراهه‌نوردی در طبیعت تصریح کرد: این پدیده اغلب با هجوم پرتعداد خودروهای دو دیفرانسیل و موتورهای کراس به مناطق بکر و آسیب‌پذیر طبیعت همراه است که علاوه بر آسیب رساندن به پوشش گیاهی عرصه‌های طبیعی موجب فرسایش یا فشردگی خاک شده و امکان رویش دوباره گیاهان در خاک را از بین می‌برد.

باقریان اضافه کرد: این پدیده همچنین زیستگاه جاندارانی را که به آن پوشش گیاهی (گون‌ها، بوته‌ها و...)  وابسته‌ هستند، نابود می‌کند. سروصدای ناشی از ورود گروه‌های آفرود و موتورهای کراس به طبیعت و زیستگاه‌های حیات وحش می‌تواند ضمن ایجاد هراس و وحشت برای پرندگان و جانوران مختلف، در فرایندهای حیاتی مانند جفت‌گیری، لانه‌سازی و زادآوری آن‌ها نیز اختلال ایجاد کند.

این فعال محیط زیست گفت: افرادی که زحمت سفر به طبیعت را به خود می‌دهند اما به جای لذت بردن از سکوت و آرامش طبیعت یا گوش سپردن به موسیقی دلنشین آب، وزش نسیم، صدای پرندگان و... به صدای اغلب گوشخراش باندها و اسپیکرها گوش می‌دهند، درک درستی از طبیعت‌گردی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: پخش موسیقی با صدای بلند در طبیعت نه تنها موجب هراس و وحشت پرندگان و حیوانات و دور شدن آن‌ها از لانه و زیستگاهشان می‌شود، بلکه ظلمی در حق سایر گردشگرانی است که برای بهره‌مندی از آرامش طبیعت، رنج سفر را متحمل شده‌اند.

باقریان با بیان اینکه جایگزینی طبیعت‌گردی معمول و زیانبار فعلی با اکوتوریسم یا گردشگری اصولی نیاز به آگاهی، آموزش و مدیریت دارد، عنوان کرد: باید قوانین و مقرراتی در این زمینه وضع و اجرا شود که براساس آن‌ها گروه‌های طبیعت‌گردی از طریق موسسات مجاز گردشگری و با همراهی راهنمایان آموزش‌دیده و مسئول وارد مناطق حساس و آسیب‌پذیر طبیعت شوند و از برگزاری تورهای متفرقه و بی‌شماری که فقط با هدف کسب درآمد فعالیت کرده و هیچ مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت و محیط زیست نمی‌پذیرند، جلوگیری شود.

این فعال محیط زیست بیان کرد: در حال حاضر امکان آموزش تورگردان‌ها و راهنمایان طبیعت‌گردی از طریق موسسات و آموزشگاه‌های مختلف دولتی و غیر دولتی وجود دارد اما این آموزش‌ها هنگامی گسترش یافته و نتیجه‌بخش خواهند بود که با نظارت و مدیریت دقیق و درست دولت در مناطق طبیعی همراه شوند و افراد ناآگاه و غیر مسئول امکان برگزاری تور در این مناطق را نداشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: حکومت وظایف و مسئولیت‌هایی را در قبال کارگران بر عهده دارد
  • غبارروبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدای شهرستان خوروبیابانک
  • غبارروبی قبور شهدای فرهنگی در شهرستان آران و بیدگل
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • اشاره غیرمستقیم اژه‌ای به حکم توماج صالحی
  • «قبرستان نو» با حفظ حرمت تمام قبور بهسازی می‌شود / هیچ تخریبی در کار نیست
  • وقت آن نرسیده آمریکا به رفتار دوگانه در قبال غزه و اوکراین پایان دهد؟
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در جغتای
  • سیاست های دو گانه غربی در قبال مسئله اسرائیل غاصب و فلسطین
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود