Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز از اداره کل هنرهای نمایشی، به مناسبت درگذشت صدرالدین شجره، نویسنده، کارگردان و گوینده پیشکسوت رادیو ، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت.

متن پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت درگذشت صدرالدین شجره به شرح زیر است:

«انا الله و انا الیه راجعون

بار دیگر دردِ فراق مردی دیگر از عرصه هنر بر وجود همه ما سنگینی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردی که صدای دلنشین، نگاه نافذ و لبخندهای شیرینش این حزن را دو چندان کرده است. مرحوم صدرالدین شجره به واسطه هنر و شخصیت بی نظیرش محبوبیت بی مانندی داشت که دلیل اثبات این ودیعه الهی در او انبوده دوستانش در تئاتر، رادیو وتلویزیون است.

آن مرحوم در طول حضور جریان ساز خود در عرصه صدا، نقش قابل توجه ای در اقتباس رادیویی شاهکارهای ادبی جهان و همچنین معرفی نمایشنامه‌های مرحوم اکبر رادی داشت. صدای نافذ آن عزیز را هنوز در گوش دارم که در مقام مجری و کارشناس و در برنامه های مختلف رادیویی بهترین محتوا را در نقد عملکرد مدیران عرصه تئاتر عرضه می کرد.

تصویر هنرآفرینی اش در نقش های مختلف و با نمایش های متنوع در دوره اوج تولید نمایش های تلویزیونی تا ابد ماندگار خواهد ماند. این ها همه نقش ماندگار مردی است که امروز در میان ما نیست ولی لوحِ وجود پربارش دنیایی می ماند.

خالصانه و اندوهبار فقدان این هنرمند عزیز را به خانواده و دوستان سوگوارش که با صبوری در طول مدت بیماری همراه آن مرحوم بودند، تسلیت عرض می‌نمایم و از ذات یکتای الهی آرامش در حریم خود را برای آن عزیز آرزومندم.»

همچنین حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی به بهانه درگذشت صدرالدین شجره هنرمند و گوینده پیشکسوت رادیو، پیامی را به شرح زیر منتشر کرد:

«خداوند هنر را به رسم امانت به آدمی سپرد

به برگزیده ترین ها، آنانی که در میانه آمد و شد زمین و آسمان راهی می سازند و رسمی به یادگار می گذارند، دنیا را به گونه دیگری تعریف می کنند و از خود سنتی به جا می گذارند که زندگی را فهمیدنی تر و خواستنی تر کنند.

صدرالدین شجره هنرمندی بود که شنیدن دیدنی ها و دیدن شنیدنی ها را برای مان آسان کرد. بارها از تولد و مرگ برایمان گفت؛ از بودن و نبودن؛ از عشق و ایمان و حالا او رفته است اما نقشی که هنرمندانه و عاشقانه بر نمایش ها و برنامه های رادیویی رسیم کرده برای همیشه چون او ماندگار است.

زنجیره محبت و صمیمیتی که از گذشته تاکنون در میان اهالی رادیو زبان زد است خود تایید دیگری بر حضور عاشقانه آنانی است که با همه فراز و نشیب ها لحظه ای از خدمت صادقانه غافل نمی شوند. لیکن در چنین فضایی فقدان آنها، گوهری زرین از گنجینه رادیو می کاهد.

در این میان فقدان هنرمند با فضل و شناختی همچون استاد صدر الدین شجره که سال ها در عرصه های مختلف نویسندگی، اجرا، کارگردانی و بازیگری رادیو عمر خود را صادقانه صرف کرد برای اهالی آن اندوهناک و غمبار است.

لذا اینجانب به عنوان عضوی از خانواده بزرگ رادیو ضمن عرض تسلیت مراتب همدردی خود را با خانواده محترم ایشان جامعه هنری و همکاران رادیو اعلام می نمایم.»

براساس این خبر، پیکر زنده یاد صدرالدین شجره ساعت ۹ صبح فردا شنبه دوم تیر از مقابل رادیو ارگ واقع در میدان ۱۵ خرداد تشییع می شود.

502

شجره هنرهای نمایشی گوینده درگذشت رادیو ارگ

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شجره هنرهای نمایشی گوینده درگذشت رادیو ارگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت پرویز داودی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سیدابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم پرویز داودی تصریح کرد: این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشا خدمات فراوانی گردید.

بیشتر بخوانید؛ معاون اول دولت نهم درگذشت+سوابق

متن پیام رئیس جمهور به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ضایعه درگذشت خدمتگزار متعهد و دلسوز، مرحوم دکتر پرویز داودی، موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

این انسان فرهیخته با ایمان و اعتقاد راسخ به آرمان‌های والای نظام اسلامی، سالیان متمادی در فعالیت‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی از جمله در سمت معاونت اول رئیس جمهور و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام همواره در خدمت مردم و انقلاب بود و منشا خدمات فراوانی گردید. بی‌شک خدمات ایشان به نظام مقدس جمهوری اسلامی ماندگار بوده و در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

اینجانب با تجلیل از خدمات صادقانه این استاد ارجمند، مصیبت وارده را به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، ‌اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، عموم دوستداران و به ویژه خانواده مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با صالحان و برای عموم بازماندگان معزز صبر و سلامتی مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی. رئیس جمهوری اسلامی ایران

کد خبر: 1227591 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • پیام رئیس مجلس در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • پیام تسلیت رئیس قوه قضائیه برای درگذشت پرویز داوودی
  • پرویز داوودی درگذشت + پیام تسلیت‌
  • پیام تسلیت رییس قوه قضاییه در پی درگذشت پرویز داوودی
  • پیام تسلیت رئیس‌جمهور در پی درگذشت پرویز داودی
  • پیام تسلیت سخنگوی دولت در پی درگذشت «پرویز داوودی»
  • محسن مهرعلیزاده عزادار شد /پیام سیدمحمد خاتمی
  • پیام حسن روحانی درپی درگذشت همسر محسن مهرعلیزاده
  • پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در استان در پی درگذشت حاج محمد کیانی