Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@20:56:24 GMT

مراقب کمین هکرها باشید!

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۵۰۳۰

طی ماه‌های اخیر اخبار بسیاری در رابطه با سرقت اطلاعات و داده‌های کاربران و هک تصاویر شخصی هنرمندان هالیوود و هک شدن سرویس iCloud شرکت اپل به گوشمان رسیده است که باعث تمرکز بیشتری بر اقدامات هکر‌ها و تجزیه و تحلیل رفتار‌ها و عملکرد‌های آنان شده است. حال شرکت کسپرسکی در گزارشی امنیتی خود به ابعاد جالب توجه و جدید تری از این موضوع پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
استفاده از لپتاپ و گوشی‌های هوشمند تبدیل به یکی از ابزار‌های ضروری و روزمره کاربران شده است این موضوع یک جنبه امنیتی بسیار حساس را در بر دارد که اغلب کاربران از آن بی اطلاع هستند.. طبق گزارش جدید امنیتی شرکت کسپرسکی با مطالعه موردی بر روی ۲ هزار کاربر گوشی هوشمند، نشان داده است که این کاربران در بسیاری از امور روزمره خود و به ویژه در حالت‌های حساس و خصوصی گوشی هوشمند خود را در به همراه دارند که ریسک و خطر فیلم برداری از آن‌ها توسط هکر‌ها را افزایش داده است.


این روز‌ها ابزار‌های هکر‌ها برای تحت کنترل گرفتن گوشی‌های هوشمند و به کار انداختن دوربین دستگاه برای فیلم برداری و عکاسی به شدت افزایش یافته و در عین حال پیچیده شده اند.

«دیوید ام» پژوهشگر ارشد امنیتی کسپرسکی در این باره عناون کرده است:ما به گوشی موبایل خود به عنوان پنجره‌ای رو به دنیا نگاه میکنیم. اما متوجه این موضوع نیستیم که برای هکر‌ها و سارقان، گوشی هوشمند پنجره‌ای برای دیدن خصوصی‌ترین جزئیات زندگی ما در کمترین زمان ممکن است.  
کسپرسکی که این مطالعه را بیش از همه در راستای بهبوبد عملکرد محصولات امنیتی خود صورت داده است، اشاره کرد که احتمال در دست داشتن کنترل دورببین گوشی هوشمند کاربران توسط یک هکر این روز‌ها به شدت بالا رفته است که دلیل اصلی آن گستردگی وجود بد افزار‌های ناشناخته برای گوشی‌های هوشمند است.  
این موضوع زمانی جدی‌تر میشود که در نظر آوریم که طی یک ماه گذشته برسی‌های تخصصی نشان داده اند که تعداد بد افزار‌ها بر روی سیستم عامل اندروید که اکنون گسترده‌ترین و پر استفاده‌ترین سیستم عامل گوشی‌های هوشمند است به شدت افزایش یافته است.  
تا جایی که حتی تعداد زیادی از نرم افزار‌هایی که خود را به عنوان نرم افزار‌های امنیتی معرفی میکردند از جمله بد افزار‌هایی بوده اند که اطلاعات کاربران را به سرقت میبرده اند. کسپرسکی یک ماه قبل در گزارشی مشابه اشاره به این بد افزار‌های تقلبی کرده بود که نمونه بارز آن‌ها Virus Shield بود که بیش از ۱ میلیون بار در Play Store دانلود شده بود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه تکنولوژی موبایل لپ تاپ هکرها گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۵۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند

با وجود اینکه از هفته آینده پذیرش زائران حج آغاز می‌شود، تاکنون سعودی‌ها فقط برای حدود ۵ درصد حجاج کارت هوشمند نسک صادر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، توفیق الربیعه وزیر حج عربستان اعلام کرده که «امسال تردد زائران حج در شهرهای زیارتی با کارت هوشمند نسک امکان‌پذیر است.» و بر این اساس عربستان از امروز محدودیت‌ها برای تردد زائران به مکه مکرمه را اعمال کرد.

نیروهای امنیتی در ورودی‌های مکه مستقر شده‌اند وامیر منطقه مکه خالد فیصل می‌گوید که «زائران بدون کارت هوشمند نسک نمی‌توانند وارد مکه شوند.» این در حالی است که یک هفته تا آغاز اعزام زائران حج باقی مانده و تاکنون عربستان فقط برای ۱۲۰ هزار نفر از از زائران اندونزیایی با ۲۴۱ هزار سهمیه، کارت نسک صادر کرده است؛ یعنی کمتر از ۵ درصد کل حجاج (۲.۵ میلیون نفر)!‌

اعزام نخستین گروه زائران خارجی حج از ۱۱ مارس (۲ ذی القعده - ۲۲ اردیبهشت) آغاز می‌شود، با این وجود، نیروهای امنیتی یک هفته زودتر نسبت به سال‌های گذشته از ورود افراد بدون مجوز به مکه ممانعت می‌کنند و وزارت حج عربستان هم اعلام کرده که ورود غیرقانونی به مکه جریمه دارد.

نیروهای امنیتی در ورودی مکه در صورت داشتن کارت نسک به زائران اجازه ورود می‌دهند؛ بیجاوی معاون وزیر حج عربستان می‌گوید که «این کارت اطلاعات کلیدی مانند اطلاعات شخصی زائر را در قالب یک نرم‌افزار ارائه می‌دهد.» در چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی‌ها، دیجیتالی کردن خدمات حج برای کاهش تصدی‌گری دولت‌ها مطرح شده است.

منبع: فارس

کد خبر 750801

دیگر خبرها

  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید
  • قابلیت‌های جدید استوری اینستاگرام کاربران را شگفت‌زده کرد
  • (تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی
  • چهار معیار سلامتی مهم در ساعت‌های هوشمند
  • زائران حج تنها با کارت هوشمند امکان ورود به مکه را دارند
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • هشدار؛ مراقب این نرم افزار‌های جعلی باشید
  • مراقب همراه بانک‌های جعلی باشید
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • مراقب وزش باد خیلی شدید در تهران باشید + جزئیات