Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگز اری صدا وسیما مرکز یزد , معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش‌وپرورش اردکان از اجرای طرح هر دانش‌آموز یک مهارت برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان اردکانی در تابستان سال جاری خبر داد.
  مسعود فداکار با اشاره به آغاز فصل تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان طرح هر دانش‌آموز، یک مهارت در سراسر کشور اجرا می‌شود و علاقه‌مندان به شرکت در این طرح با مراجعه به سامانه همگام می‌توانند در رشته‌های موردعلاقه خود ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ستاد غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان در اداره آموزش‌وپرورش شهرستان اردکان از اوایل اردیبهشت‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده است و به نیازسنجی از دانش آموزان و خانواده‌ها برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان پرداخته است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش‌وپرورش اردکان گفت: بر اساس این نیازسنجی‌ها کلاس‌های امداد و نجات، مجری‌گری، پویانمایی و آموزش سخنوری به رشته‌های موجود در برنامه کلاس‌های تابستانی افزوده شد و برخی از رشته‌ها نیز به دلیل عدم استقبال از آن‌ها حذف‌شده است.
وی اشاره کرد : برخی از رشته‌ها را نیز که اثربخشی بیشتری داشتند را در مدارس موجود در محلات مختلف برگزار می‌کنیم و در برخی از محلات که دانش آموزان به سطح شهر دسترسی کمتری دارند کانون‌های درون مدرسه‌ای ایجاد کردیم تا زمینه حضور بیشتر دانش آموزان در این برنامه‌ها فراهم شود.
فداکار گفت: برنامه‌های اوقات فراغت در سطح شهرستان بر چهار محور مهارت‌های ارتباطی، معرفتی و هویتی، مهارت فرهنگی و هنری، فعالیت‌های نشاط آور و شادی‌بخش، مهارت حرفه‌ای و مهارت اقتصادی برنامه‌ریزی‌شده است.
وی گفت : در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) 45 رشته ویژه پسران و در کانون فرهنگی شهید مدرس نیز 38 رشته مخصوص دختران ارائه‌شده است. در دارالقرآن‌ها نیز 9 رشته وجود دارد و دانش آموزان در این مراکز با شرکت در کلاس‌های داستان‌نویسی بازندگی معصومین (ع) بیشتر آشنا می‌شوند. کلاس‌های دختران از چهارم تیرماه شروع خواهد شد و کلاس‌های پسران نیز از دهم تیرماه آغاز می‌شود. این کلاس‌ها تا آخر فصل تابستان ادامه خواهد داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش اردکان در پایان گفت: درزمینهٔ ورزشی نیز با استفاده از فضاها و امکانات ورزشی موجود، رشته‌های والیبال، شطرنج، فوتسال، اسکیت، ژیمناستیک، دومیدانی، طناب زنی، تنیس روی میز، بدمینتون و شنا در نظر گرفته‌شده است که این رشته‌ها زیر نظر مربیان دارای مجوز برگزار خواهد شد. در کنار این کلاس‌ها برنامه اردوهای درون‌شهری و برون‌شهری نیز برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در نظر گرفته‌شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صدا وسیما یزد مهارت مهارت آموزی اوقات فراغت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۵۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • مقام نخست دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • فیلم؛ بازی دانش آموزان با مرگ برای رسیدن به مدرسه
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند