Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نظامی اسرائیلی از اختراع سلاحی جدید برای مقابله با بالون‌های حاوی گاز هلیوم و بادبادک‌های آتش‌زای فلسطینی خبر داد. این بعد از آن است که این بادبادک‌ها منجر به بیش از ۱۱ مورد آتش‌سوزی در شهرک‌ها و نگرانی شدید اشغالگران شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، شرکت اسرائیلی متخصص در تولید تجهیزات نظامی از اختراع خود در زمینه سلاحی جدید برای مقابله با بالون‌ها و بادبادک‌های کاغذی آتش‌زای فلسطینی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، شرکت رافائل فعال در زمینه تولید سیستم‌های نظامی پیشرفته موفق شد به اختراعی برسد که بالون‌ها و بادبادک‌های کاغذی آتش‌زا را از طریق اشعه لیزر نابود کند.

این بعد از آن بود که بادبادک‌های کاغذی که جوانان فلسطینی به هوا می‌فرستند خسارت هنگفتی به اقتصاد اسرائیل وارد کرده است.

رسانه‌های اسرائیلی اخیرا از آتش سوزی در شورای منطقه‌ای اشکول در نزدیکی غزه در اثر این بادبادک‌های آتش‌زا خبر دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی اسرائیلی‌ها و پاسخ‌های ایران

فرارو-ساعات پایانی دوشنبه، ۲۸ فروردین ماه، با ادعای متعدد مقام‌های اسرائیلی و جوسازی رسانه‌های عبری و غربی در راستای حمله قریب الوقوع اسرائیل به ایران گذشت. جوسازی‌هایی که عمدتا با حمایت از اسرائیل و قضاوت‌های یک طرفه و غیرمنصفانه درباره حمله ایران به مواضع اسرائیل، همراه بود.

به گزارش فرارو، وال استریت ژورنال، در گزارشی مدعی شد؛ مقامات آمریکایی بر این باورند که اسرائیل در حال آماده شدن برای پاسخ به حمله گسترده ایران در ساعات آتی است و این اقدام احتمالا در ساعات پایانی دوشنبه یا ساعات ابتدایی سه شنبه ۲۹ فروردین صورت می‌گیرد. رادیو اسرائیل نیز در گزارشی اعلام کرده است که نتانیاهو به اعضای هم‌حزبی کابینه خود اعلام کرده است که پاسخ به ایران با درایت صورت خواهد گرفت.

ادعا‌های اسرائیلی‌ها و پاسخ محکم مقامات ایران

تایمز اسرائیل مدعی شد: کابینه جنگ اسرائیل موافق حمله متقابل به ایران است، اما در میان اعضای آن اختلاف نظر‌هایی درباره زمان و چگونگی آن وجود دارد، اما کانال ۱۲ اسرائیل گزارش کرد که مقامات سیاسی و امنیتی این کشور تصمیم گرفته‌اند که به حمله ایران پاسخی «قاطع و شفاف» بدهند. همچنین برخی رسانه‌های عبری و شبکه سی‌ان‌ان در گزارش‌هایی به بحث‌هایی جدی و تند در کابینه جنگ اسرائیل پرداخته اند؛ بحث‌هایی که به نحوه پاسخ به حمله نظامی ایران به اسرائیل مرتبط است. اما نکته مهم در این گزارش ها، بخشی است که در آن اشاره می‌شود حمله نظامی ایران به اسرائیل، برنامه از قبل تصویب شده ارتش اسرائیل را برای آغاز عملیات زمینی در رفح به تعویق انداخته است.

سی‌ان‌ان، به نقل از دو منبع آگاه اسرائیلی گزارش داد براساس برنامه ارتش اسرائیل که کابینه جنگ این کشور آن را تأیید کرده بود، قرار بود نخستین گام‌های ارتش برای آغاز عملیات زمینی در رفح از ۲۷ فروردین آغاز شود. شبکه کان اسرائیل نیز به نقل از منابع نزدیک به کابینه اسرائیل اعلام کرد به خاطر عملیات احتمالی اسرائیل در واکنش به حمله نظامی ایران به اسرائیل، عملیات رفح به زمانی نامعلوم موکول شده است.

هرتسی هالِوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در مصاحبه‌ای گفت: «ما به جلو نگاه می‌کنیم، اقدامات خود را بررسی می‌کنیم و اعلام می‌داریم که پرتاب شمار زیادی موشک، موشک کروز و پهپاد به خاک اسرائیل با پاسخی قاطع روبرو خواهد شد.» این ادعالی هالوی در شرایطی مطرح شده است که ایالات متحده و اغلب کشور‌های اتحادیه اروپا صراحتا از اسرائیل خواسته‌اند از واکنش نظامی که موجب تشدید تنش میان این کشور و ایران شود پرهیز کند. ان‌بی‌سی نیز در گزارشی مدعی شد که یک مقام ارشد اسرائیلی به این شبکه خبر داده که هرگونه پاسخی باید با فاصله زمانی اندک از حمله (ایران) صورت گیرد.

اما جوسازی رسانه‌های غربی، به ویژه در آخرین ساعات دوشنبه (به وقت ایران) با واکنش‌هایی صریح و قاطعانه از سوی مقام‌های ارشد ایرانی همراه شد. علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت خارجه ایران هشدار داد که در صورت حمله اسرائیل، واکنش ایران «فوری» خواهد بود. او در شبکه ایکس نوشت: «(اسرائیلی‌ها) دیگر ۱۲ روز وقت نخواهند داشت و سرعت پاسخ ایران کمتر از چند ثانیه خواهد بود.» ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، نیز در سخنانی به اسرائیل هشداری جدی داد که در صورت واکنش اسرائیل، برخورد بعدی ایران بسیار شدیدتر خواهد شد.

اگرچه مقام‌های اروپایی و غربی تلاش کرده اند در روز‌های اخیر، ایران و اسرائیل را به آرامش دعوت کنند، اما لحن این کشور‌ها عمدتا با همدلی جهت دار نسبت به اسرائیل و حتی محکوم سازی ایران همراه شده است، دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، از جمله مقامات اروپایی بودند که روز گذشته در سخنانی سعی در بیگناه جلوه دادن اسرائیل و محکوم کردن ایران در منازعات اخیر داشتند، هر چند هر دو به لزوم خویشتنداری اسرائیل اشاره کرده اند. در نتیجه این نوع اظهارات مقام‌های غربی، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که کشور‌های غربی باید «از خویشتنداری ایران» در ماه‌های اخیر قدردانی کنند. همچنین یکی از تحولات مهم روز گذشته، گفتگوی وزیر خارجه آمریکا یا معاون نخست وزیر عراق است که به واشنگتن سفر کرده است. گفته می‌شود مسئله غزه و تنش بین ایران و اسرائیل از مهمترین دلایل سفر بلینکن به منطقه محسوب می‌شود.

رسانه «اکسیوس» به نقل از یک مقام آمریکایی و یک منبع آگاه، گزارش داد که یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، به لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا گفته که اسرائیل گزینه‌ای جز پاسخ به حمله ایران ندارد. با این وجود، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، به همتای آلمانی خود، آنالنا بربوک گفت: «جمهوری اسلامی ایران عملیات حداقلی و دقیقی را علیه مراکز نظامی رژیم اسرائیل که از آنجا به سفارت کشورمان در دمشق حمله شده بود، انجام داد. اگر اسرائیل بخواهد به ماجراجویی‌های خود ادامه دهد، پاسخ متقابل، فوری و گسترده خواهد بود. هدف جمهوری اسلامی هشدار به اسراییل برای تفهیم پیامد‌های ناشی از عبور از خطوط قرمز است.»

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز، شامگاه دوشنبه نسبت به حمله احتمالی تلافی‌جویانه اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرد وی در جمع خبرنگاران اشاره کرد که ایران تأسیسات هسته‌ای خود را در روز یکشنبه (۲۶ فروردین ماه) به دلیل ملاحظات امنیتی تعطیل کرد وی در ادامه گفت که بازرسان آژانس روز سه‌شنبه پس از اطمینان یافتن از شرایط و وضعیت ایمنی، کار خود را از سر می‌گیرند. مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تأکید کرد این وقفه یک روزه تأثیری بر کار بازرسان نگذاشته است. گروسی در پاسخ به پرسشی در رابطه با حمله احتمالی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای ایران گفت: «ما همیشه نگران این احتمال هستیم و اسرائیل را به خویشتن‌داری حداکثری دعوت می‌کنیم.»
یکی از خبر‌های کمتر دیده شده، اما مهم روز گذشته را می‌توان تکذیبه برخی کشور‌های عربی درباره مشارکت در رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی دانست، خبری که به شکل جعلی و عمدتا توسط رسانه‌های عبری و البته غربی منتشر شده بود. وب‌سایت العربیه وابسته به دولت عربستان در گزارشی به نقل از منابع مطلع، گزارش داده که عربستان سعودی هیچ‌گونه مشارکتی در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل نداشته است. در ادامه این گزارش تاکید شده که هیچ سایت رسمی سعودی اظهاراتی مبنی بر مشارکت ریاض در رهگیری را، منتشر نکرده است. روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال و رسانه اسرائیلی کان نیوز از رسانه‌هایی بودند که امارات و عربستان را در فرآیند رهگیری موشک‌ها و پهپاد‌های ایران به اسرائیل، شریک، جلوه داده بودند. با این وجود، «أیمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن تایید کرد که کشورش در رهگیری تعدادی از پهپاد‌های پرتاب‌شده توسط ایران علیه اسرائیل، به آن‌ها کمک کرده است.

وزیر خارجه ایران روز دوشنبه یک گفتگو با با دبیرکل سازمان ملل داشت. در جریان این گفتگو، وی ضمن اشاره به دفاع مشروع ایران در برابر حملات یک طرفه اسرائیل، گفت: «ایران در حالی که قادر بود این عملیات نظامی را در شعاع گسترده‌تری انجام دهد، صرفاً آن بخش از مواضع نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد که از آنجا به سفارت ایران در دمشق حمله شده بود.»، همچنین سردار ابوالفضل شکارچی در واکنش به حمایت برخی سران کشور‌های غربی از اسرائیل، اظهار داشت: «به سران کشور‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان یادآوری می‌کنیم دست از حمایت رژیم رو به زوال اسرائیل شرور، قانون شکن، تروریست و کودک کش بردارید، شما خوب می‌دانید جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده جنگ طلب نبوده و به دنبال گسترش جنگ نیز نیست. اما اگر هرکس از جمله شما و آن رژیم مستأصل و درمانده، پایش را از گلیمش درازتر کند پاهایش را قدرتمندتر از پاسخ قبلی به اسرائیل متجاوز و شرور، قطع خواهیم کرد.»

دیگر خبرها

  • حماس: نتانیاهو جدیتی برای آزادی اسرا ندارد
  • پی‌اس‌جی جواب کری بارسلونا را داد
  • شمار شهدای غزه به 33هزار و 899 شهید رسید/ معلولیت روزانه 60 اسرائیلی به دلیل جنگ غزه
  • هرست: ایران ثابت کرد اسرائیل قدرت محافظت از خودش را ندارد
  • وزیرخارجه اردن: با نفوذ پهپادهای اسرائیلی هم مقابله خواهیم کرد!
  • جوسازی اسرائیلی‌ها و پاسخ‌های ایران
  • هزینه اسرائیلی‌ها برای مقابله با حمله پهپادی-موشکی سپاه | فیلم
  • تشدید اختلافات در کابینه نتانیاهو؛ بن گویر خواستار برکناری وزیر جنگ شد
  • جلوگیری از خام فروشی با اجرای طرح بسته بندی دستمال کاغذی در حریر خوزستان
  • زخمی شدن 4 نظامی اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان