Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@08:28:53 GMT

وزیر صنعت قول داد ۳۱ روزه حباب قیمت خودرو بترکد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۵۸۸۰

وزیر صنعت قول داد ۳۱ روزه حباب قیمت خودرو بترکد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ولی ملکی با اشاره به قول وزیر صمت برای ساماندهی یک ماهه بازار خودرو، اظهار کرد: در جلسات برگزار شده با شریعتمداری جهت بررسی عوامل افزایش قیمت خودروها، خواستار مهار قیمت  و برخورد با مقصران این امر  در مدت زمان کوتاه شدیم.

وی افزود: البته یکی از مقصران افزایش قیمت خودروها، بویژه خودروهای لوکس خارجی و قطعات وارداتی، اعمال تحریم ها و خروج آمریکا از برجام  بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر غیر مستقیم تحریم ها بر قیمت خودروها بیان کرد:اتحادیه اروپا برای جلوگیری از بروز هر گونه خللی در فروش تولیدات خودرویی ، شرکت های خودروسازی خود را در لیست اقلام تحریمی قرار نمی دهد. از اینرو  فشارهای ناشی از تحریم را از طریق اعمال محدودیت های  بانکی و  تاثیر مستقیم بر نوسانات ارزی کشور مقصد، وارد می کنند که این موضوع به تبع بازار خودرو کشور هدف را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به  علت افزایش قیمت خودروهای داخلی و بومی نیز تصریح کرد: قطعا شرکت هایی که ۹۰ درصد از تولیدات نهایی آنها برگرفته ار  مواد اولیه داخلی و قطعات بومی است نباید برای افزایش قیمت هایشان بهانه نوسانات ارزی را بیاورند، این در حالی است که مدیران شرکت های خودروسازی داخلی اعلام می کنند  افزایش قیمت از سوی آن ها صورت نگرفته و این اتفاق  در بازار خودرو، تنها به علت ایجاد یک حاشیه قیمت در فروش این محصولات ایجاد شده است.

ملکی افزود: در واقع افزایش نقدینگی در جامعه یکی از عواملی است که سبب می شود مردم برای خرید و سرمایه گذاری به بازارها روانه شوند در نتیجه افزایش تقاضا و کاهش عرضه خودبه خود قیمت ها حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش می یابد.

وی گفت: ما این میزان افزایش قیمت در خودروهای داخلی  را جایز نمی دانیم و در شورای رقابت هم برای خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان، افزایش قیمت کمی را در نظر گرفته ایم تا مردم برای تهیه وسیله مورد نیاز خود با تغییرات عجیب مواجه نشوند.

 نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به سایر عوامل موثر بر نوسانات قیمت خودروها نیز تصریح کرد:قطعا عوامل داخلی هم بر اقتصاد بازارِ مذکور موثر است. عواملی نظیر بسته شدن سایت ثبت سفارش، بالا رفتن تعرفه واردات و تقاضای کنترل نشده جامعه برای خرید خودرو، موجب بروز تورم در این بازار شد.

تاثیر خروج خودروسازان خارجی از ایران بر کیفیت خودروهای داخلی

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر خروج شرکت های خودروسازی بر کیفیت تولیدات داخلی، اظهارکرد: قطعا تعدادی از خودروهای داخلی پر مصرف که با دانش بومی تغذیه می شوند از خروج این شرکت ها تاثیر نمی پذیرد، زیرا قطعات این خودروها  در داخل تولید و نصب می شود.

ملکی در پایان خاطر نشان کرد: اما خودروهای لوکس با قطعات وارداتی که  قیمت گذاری آن ها توسط شورای رقابت صورت نمی گیرد قطعا با تغییراتی در کیفیت رو به رو خواهند شد،   این خودروسازان وابستگی ۵۰ الی ۶۰ درصدی به واردات دارند، این شرکت ها باید برای کاهش  وابستگی های خود به واردات تلاشی جدی کنند، البته با جایگزین کردن دانش بالای مهندسان ایرانی و سایر شرکای بین المللی جای نگرانی نیست.

کد خبر 4327515

منبع: مهر

کلیدواژه: بازار خودرو قیمت خودرو مجلس شورای اسلامی محمد شریعتمداری وزارت صنعت معدن و تجارت ولی ملکی بانک مرکزی ایران اوپک قیمت نفت تولید نفت وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی ایالات متحده آمریکا بورس بازار سهام صادرات نفت تحریم اقتصادی ایران یکسان سازی نرخ ارز گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ ویژه خودرو فرسوده + جزئیات

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، پیرو تبصره ۵ قانون اصلاح ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو در خصوص عرضه خودرو به دارندگان خودروهای فرسوده به اطلاع می‌رساند، امکان پیش ثبت نام یکدستگاه از محصول ریسپکت ۲، برای متقاضیان مالک خودروهای فرسوده مفاد ماده ۲ آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو و مشمول و حائز شرایط مندرج در این آیین نامه، در قالب طرح خودروهای فرسوده به صورت آنلاین از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۲ لغایت ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۲۴ از طریق پورتال جماع ایرانی کار به شرح جدول ذیل و با شرایط اعلام شده و ظرفیت محدود فراهم گردیده است.

بیشتر بخوانید: اعلام قیمت قطعی ۲ خودروی برقی در سامانه یکپارچه خودرو

لذا متقاضیان و حائز شرایط آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، میتوانند در مهلت مقرر اعلام شده نسبت به ثبت تقاضای خود به همراه ثبت مشخصات خودرو فرسوده تحت تملک خود در سایت فروش این شرکت اقدام نمایند.

شرایط فروش:

کد خبر: 1229901 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ ویژه خودرو فرسوده + جزئیات
  • جنجال جدید شهرداری تهران درباره واردات اتوبوس
  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • بیلبورد‌های شهرداری تهران در حمایت از خرید اتوبوس از چین
  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • سانحه جنجالی برای X۵۵؛ کاهش کیفیت و گرانی خودروهای تولید داخل‌ + فیلم
  • چطور باتری های لیتیومی صنعت خودرو را دگرگون کردند
  • مطالبه لوازم‌خانگی و خودروی کیفی ارزان بر زمین مانده است
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • فرصت سه روزه برای فروش خودرو‌های برقی وارداتی/ با کمتر از ۲ میلیارد تومان کدام خودروی برقی را می‌توان خرید؟