Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات دولت آمریکا در جریان مذاکرات با همتایان ژاپنی درخواست کرده‌اند تا ژاپن واردات نفت ایران را متوقف کند ، اما هنوز هیچ تصمیم گرفته نشده و گفتگوها ادامه خواهد یافت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، به نقل از بلومبرگ، آمریکا از ژاپن خواسته تا واردات نفت ایران را به طور کامل متوقف کند.

به گفته منابع آگاه، مقامات دولت آمریکا در جریان مذاکرات با همتایان ژاپنی این درخواست را مطرح کرده‌اند، اما هنوز هیچ تصمیم گرفته نشده و گفتگوها بعدا ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۶۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند

دولت ژاپن اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره بیگانه هراسی در آسیا را تاسف آور خواند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سخنگوی ارشد دولت ژاپن اظهارات اخیر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره بیگانه هراسی و ارتباط آن با رشد اقتصادی کشورهای آسیایی را تاسف آور خواند.

جو بایدن هفته گذشته در اظهاراتی گفته بود بیگانه هراسی یا مهاجر هراسی در اقتصاد کشورهای آسیایی از چین و ژاپن تا هندوستان، مانع رشد آنها شده است در حالی که موضوع مهاجرت برای اقتصاد آمریکا خوب بوده است.

یوشیماسا هایاشی دبیر اول کابینه ژاپن در یک کنفرانس خبری بدون ذکر جزئیات بیشتر افزود: ما به ایالات متحده شکایت کردیم که این اظهارات براساس درک درست از سیاست ژاپن نبوده و مایه تاسف است.

با این حال هایاشی به سرعت تصریح کرد ارتباط ژاپن با متحد امنیتی بزرگ خود یعنی آمریکا مستحکم تر از آن چیزی است که دیده می شود و توکیو در تلاش برای قوی تر کردن آن است.

بایدن در این نشست که برای جمع آوری کمک های مالی برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 برگزار شده بود، تصریح کرد یکی از دلایل رشد اقتصادی ما به دلیل وجود شما  و بسیاری افراد دیگر است. چرا؟ زیرا ما از مهاجران استقبال کردیم.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد چرا اقتصاد چین به شکلی بد دچار وقفه شده؟ چرا ژاپن دچار مشکل است؟ چرا روسیه و هند مشکل اقتصادی دارند؟ زیرا آنها بیگانه هراسی و مهاجر هراسی دارند. آنها مهاجران را نمی خواهند. مهاجران عواملی هستند که ما را قوی تر می کنند.

براساس این گزارش دولت ژاپن که همواره به یکدستی و همگونی در کشورش افتخار می کند، مدت هاست درباره موضوع مهاجرت بسیار محتاط شده است در حالی که کاهش نرخ زاد و ولد و پیر شدن سریع جمعیت در این کشور با کمبود نیروی کار در دهه های آینده مرتبط است.           

در همین حال فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن هفته گذشته در یک مصاحبه خبری اظهار کرد اگر او به دنبال تشویق به مهاجرت برای معکوس کردن کاهش رشد جمعیت کشور باشد، باید از کارگران ماهر برای مهاجرت به کشورش دعوت کند اما باید یک برنامه کامل مهاجرتی را اتخاذ کند.

وی افزود: دعوت از کارگران توانمند و با انگیزه به ژاپن برای حمایت از جامعه ژاپن، چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.

کیشیدا خاطرنشان کرد همچنان کسانی در جامعه ژاپن هستند که به ایده مهاجرت پیوسته و نامعلوم نیروی کار خارجی پایبند هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد؛ نگرانی در کابینه رژیم صهیونیستی
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد
  • آکسیوس: آمریکا ارسال مهمات به اسرائیل را متوقف کرد!
  • تیم ملی والیبال کامل شد
  • اجرای طرح نور خواست عمومی است
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • سازمان همکاری‌ اسلامی از همه کشورها خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند