Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@07:27:52 GMT

نفتکش ایرانی ‎ 13دریانورد پاکستانی را نجات داد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۳۰۶۳۷۷

نفتکش ایرانی ‎ 13دریانورد پاکستانی را نجات داد

تهران - ایرنا - کشتی نفتکش ' آرک ' متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران موفق به نجات 13 دریانورد پاکستانی گرفتار در آب های بین المللی (جنوب پاکستان) شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران، در پی انتشار اطلاعیه درخواست امداد و نجات دریایی توسط مرکز فرماندهی عملیات نجات دریایی پاکستان در ساعت 10:45 صبح روز 20 ژوئن(٣٠ خرداد )، فرمانده و کارکنان کشتی نفتکش' آرک ' سریعا به منظور نجات جان 13 دریانورد شناور صیادی ' النعیمی' وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


‏‎کاپیتان 'محمد برنجی ' فرمانده کشتی آرک در گزارشی به امور عملیات شرکت ملی نفتکش ایران و پس از دریافت اعلام خطر از سوی مرکز امداد و نجات کراچی با اعلام آماده باش و به همراهی کارکنان این کشتی برای نجات جان این 13 دریانورد در شرایطی که در حال عزیمت به خلیج فارس بود، تغییر مسیر داد و به سمت موقعیت این شناور صیادی در جنوب پاکستان حرکت کرد.
‏‎این عملیات نجات که به دلیل شرایط بسیار بد جوی و دریای طوفانی دارای پیچیدگی های فنی بسیار زیادی بود با انجام مانورهای بسیار فنی کشتی آرک با هدایت فرمانده و کارکنان این نفتکش و پس از انتقال آب، مواد غذایی و نگهبانی از فاصله نزدیک و رسیدن بالگردهای نیروی دریایی پاکستان به محل حدود ساعت 17 با موفقیت به پایان رسید.
‏‎در طول این عملیات، کشتی نفتکش افرامکس آرک با ناوهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط رادیویی بوده است و موفقیت نفتکش آرک نیز توسط این ناوها به فرماندهی چابهار گزارش شد.
‏‎پیش از این و در اردیبهشت ماه سال جاری کشتی نفتکش ' آپاما ' به فرماندهی کاپیتان 'مهدی مسیح زاده' چهار ماهیگیر ایرانی گرفتار شده در طوفان را درحوالی جزیره خارک نجات داد.
کشتی نفتکش غول‎پیکر 'Stream' هم آذرماه گذشته به فرماندهی کاپیتان 'محمودباغستانی' ‏موفق به نجات پنج ماهیگیر سریلانکایی شد که قایق آنها در آب‎های اقیانوس هند واژگون شده بود.
اقتصام**1108**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نفتكش ايراني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۳۰۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۸ سند همکاری بین ایران و پاکستان


به گزارش تابناک، همزمان با سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، مقامات دو کشور در حضور «آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی» و «محمدشهباز شریف» نخست وزیر این کشور،۸ سند همکاری وتوافق نامه و یادداشت تفاهم به امضا رساندند.

اولین موافقت نامه که به امضای طرفین رسید همکاری های امنیتی بین دوکشور است.

موافقت نامه دوم موافقتنامه معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری بین جمهوری اسلامی ایران وجمهوری پاکستان است.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی، امروز دوشنبه وارد اسلام‌آباد شد.

رئیس‌جمهور پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان در نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور شرکت کرد.

آیت‌الله رئیسی در این سفر همچنین با «آصف‌علی زرداری» همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و علاوه بر آن با سفر به برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌گو خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله رئیسی عازم لاهور، قلب فرهنگی پاکستان شد
  • دیدار رئیسی با رئیس مجلس ملی پاکستان
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​
  • ایران و پاکستان هشت سند همکاری امضا کردند
  • سنگ تمام پاکستانی ها برای استقبال از رئیس جمهوری ایران | تصاویر
  • امضای ۸ سند همکاری بین ایران و پاکستان
  • استقبال پرشور علامه پاکستانی از سفر رئیسی
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • رئیسی به پاکستان و سریلانکا می‌رود
  • ◄ 21 سرنشین کشتی خارجی در آب های جاسک نجات یافتند